Vikingesaga spørge/debattråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af MOD-Ara, 14 September 2021.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmere

Denne tråd er alene beregnet til spørgsmål og debat vedr. Vikingesaga September 2021

Her kan du få svar på de ting som du ikke rigtig har fået fat i, enten af en moderator eller en anden hjælpsom spiller.

Her vil du også have mulighed for at få en snak om eventet med de andre farmere, det kan være alt lige fra hvilken strategi du benytter til at give andre gode råd, kun skal debatten omhandle det aktuelle event, da andre farmere ellers kan blive forvirret og misopfattelser opstå.

Husk at dette ikke er en feedback tråd, så har du et ønske om at afgive feedback, skal du benytte den aktuelle feedback tråd for eventet, som du finder i spil feedback sektionen.

God fornøjelse

Farmerama teamet

2. Tovepigen

Tovepigen Forum hertug

Jeg undrer mig på, hvad indholdet i " Kasser med Ildspor " er... Kan ikke finde svar nogen steder .. Hvad er Ildspor ??

3. MOD-Ara

Hej

Desværre er jeg efter nu over 1 år alene om arbejdet på forum,
    bagud med at opdatere visse FAQs bl.a FAQ for Magiske kasser
    (skulle der sidde nogen derude med lyst til at hjælpe til på forum så læs >her<

Men du kan altid se muligt indhold af magiske kasser ved i din inventar menu,
    at trykke på den lille gule "i" knap ud for kasserne.

ScreenHunter 432.png

benadk synes godt om dette.
  4. Tovepigen

Tovepigen Forum hertug

OK Tak - fik bare lyst til at se, om jeg bør arbejde hen i eventet for at få de kasser - eller om indholdet ikke er af en art, jeg har lyst til (jeg har ikke lyst til /behov for værktøj f.eks)

5. Letmatrosen

Letmatrosen Padavan

Hej Tovepigen. Har lige tjeket en kasse m/ ildspor og den kan bla. give 20 Supergødning og ellers Susissupergødning , Gårdmønter, Partyspin og Powerfoder så det er meget anvendelige ting. Hilsen Letmatrosen

6. lotus

lotus Junior ekspert

Vikingespillet slutter mange gange efter 3. forsøg og nogle gange efter 4. forsøg og dermed kun 15 stjernemønter.
    Nogle gange har jeg været "heldig" at få 5. forsøg. Det virker underligt. Har aldrig haft problemet i tidligere event.

7. MOD-Ara

Hej

Det skulle vel ikke være sådan at du har ramt plet (i midten) efter 3. eller 4. forsøg??
    I så fald er det derfor minispillet slutter....

8. lotus

lotus Junior ekspert

Nej, der var ikke ramt plet - så skulle jeg have fået 75 eller 50 mønter - men fik kun 15.
    I dag = 1 spil ramte plet i 4. forsøg gav 15 mønter. Noget er galt - men spild ikke tid på det, det er jo kun et spil.

9. MOD-Ara

Hej

Du får kun pletskudsbonus første gang du rammer plet i f.eks 4. forsøg

10. lotus

lotus Junior ekspert

Tak for oplysningen

11. Tovepigen

Tovepigen Forum hertug

12. CORNELIUS75

CORNELIUS75 Avanceret

Surt, jeg har lige købt en opgradering til vikingelanghus, og så kan jeg ikke bruge den, da jeg har tre opgraderinger i forvejen
    Hvorfor får jeg den så tilbudt
    :cry::eek:

13. MOD-Ara

Hej

Jeg har flyttet dit indlæg da spørgsmål hører hjemme her i spørge/debattråden ikke i feedbacktråden ;)

For at svare på dit spørgsmål...
    Jeg vil gætte på at du ikke kan bruge din købte opgradering fordi du forsøger at sætte den på et Vikingelanghus du har opnået tilbage i 2018 og allerede har opgraderet de 3 gange det kan opgraderes - læs evt FAQ for Kæledyr hvor disse informatione findes.
    Fanen du fandt opgraderingen under hedder klassisk hvilket indikerer tingene før har været del af events, tilbud ol.
    Under samme fane findes Ingrid-æg som er base for opgraderingerne...altså kan der opnåes en ny base + 3 opgraderinger i dette event

Håber dette kaster mere lys over sagen for dig.
    God aften

benadk synes godt om dette.
  14. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Så skal der gang i endnu en god gammel kending. Denne gang skal vi
    hjælpe den skjønne vikingegås Ingrid med at svinge øksen

1 eventafgrøde - 5t - agerjord og vildmark
    1 drop item fra afgrøder og træer på agerjord og vildmark
    1 eventprodukt

Da der ikke er ændringer i forhold til forrige gang, overlader jeg pladsen
    til vores egen FAQ fra forrige gang, der kan ses her og afleveringskrav i
    opgaveskema her

LeneMor, Tovepigen, Pindgris og 3 andre syntes godt om.
  15. bønnespiren1966

bønnespiren1966 Kommende forfatter

Tjo - hvad kan rankerne?

16. johnhan

johnhan Forum analytiker

Gå ind i eventet og hold pilen over rankerne.

17. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Så skal der gang i en god gammel kending. Vi skal hjælpe den skjønne vikingegås
    Ingrid med at svinge øksen

1 eventafgrøde - 5t og 30min - agerjord og vildmark
    1 eventprodukt

Ved første login efter eventstart får vi 1 viking bouillon, så vi kan prøve minispillet.

Der er skruet gevaldigt op for kravet til at lave en viking bouillon.

Drop item er øget fra 36 til 72 – disse styres programmeringsmæssigt og derfor
    kan dropraten skrues op, så som udgangspunkt behøver kravet ikke at være
    større end sidst.

Eventafgrøden, der får lagt 30min oveni væksttiden, er der til gengæld skruet
    gevaldigt op for – disse øges fra 835 til 1.300, hvilket vil sige, at selvom alle
    marker på de 2 områder anvendes, så giver det ikke nok til at lave en bouillon –
    DET er ganske demotiverende.

Det skal så også nævnes, at vi denne gang ikke skal igennem så mange spil som
    sidste gang, nemlig 20 (-1) mod 31 (-1) forrige gang. Slutresultatet bliver, at vi
    skal dyrke 855 flere afgrøder og samle 324 flere drops – så alt i alt ikke så slemt
    som ved første øjekast.

Da eventmekanikken ikke er ændret, henvises til vores egen FAQ fra version 9,
    denne kan ses her – den engelske FAQ, hvorfra oplysningerne stammer, kan ses
    her - afleveringskrav og belønninger kan ses her

Letmatrosen, Tovepigen, benadk og 6 andre syntes godt om.
  18. Tovepigen

Tovepigen Forum hertug

Endnu en gang TAK for hjælpen ..... Dog denne gang synes jeg ikke at arbejdet er værd ...Ranken er alt for dårlig, synes jeg i forhold til arbejdet med at nå den --- Men Tak alligevel

Grønært og benadk synes godt om denne.
  19. MOD-Ara

Hej farmer

Denne tråd er alene beregnet til spørgsmål og debat vedr. Vikingesaga Juni 2025

Her kan du få svar på de ting som du ikke rigtig har fået fat i, enten af en moderator eller en anden hjælpsom
    spiller.

Her vil du også have mulighed for at få en snak om eventet med de andre farmere, det kan være alt lige fra hvilken strategi du
    benytter til at give andre gode råd.

Husk at dette ikke er en feedback tråd, så har du et ønske om at afgive feedback, skal du benytte feedback sektionen.

God fornøjelse

Farmerama Teamet

20. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Heldigvis ingen fornyelser her – tror BP ville have oplevet et massivt bondeoprør,
    hvis de havde rørt ved vores dejlige vikingegås

Ja som skrevet så skal vi have gang i en god gammel kending. Vi skal hjælpe den
    skjønne vikingegås Ingrid med at svinge øksen

1 eventafgrøde - 5t og 30min - agerjord og vildmark
    1 eventprodukt

Ved første log ind efter eventstart får vi 1 viking bouillon, så vi kan prøve minispillet.

Da eventmekanikken ikke er ændret, henvises til vores egen FAQ fra version 9, denne
    kan ses her – den engelske FAQ, hvorfra oplysningerne stammer, kan ses her -
    afleveringskrav og belønninger kan ses her

farmholm, Tovepigen, duddi2 og 4 andre syntes godt om.