Norsk saga spørge / debattråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af MOD-Ara, 26 November 2025 kl. 11:29.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmer

Denne tråd er alene beregnet til spørgsmål og debat vedr. Norsk saga

Her kan du få svar på de ting som du ikke rigtig har fået fat i, enten af en moderator eller en anden hjælpsom
    spiller.

Her vil du også have mulighed for at få en snak om eventet med de andre farmere, det kan være alt lige fra hvilken strategi du
    benytter til at give andre gode råd.

Husk at dette ikke er en feedback tråd, så har du et ønske om at afgive feedback, skal du benytte feedback sektionen.

God fornøjelse

Farmerama Teamet

2. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Eventet foregår på det specielle eventområde
    …. i hvert fald fsv. angår eventafgrøder og det ene drop item

3 eventafgrøder:
    1 med en varighed af 10 timer og 2 med en varighed af 5 timer

2 drop items:
    1 fra afgrøder på eventområdet
    1 fra afgrøder og træer på agerjorden og vildmarken (fra 3. december)

1 mølleprodukt - Viking bouillon, der skal bruges til Vikingegåsen Ingrids Øksekast

Eventområdet består af 3 områder, hvoraf kun område 1 er åbent ved eventstart

Område 1 (68 1x1 marker) - 5 timers afgrøde
    Område 2 (41 1x1 marker) - 10 timers afgrøde
    Område 3 (58 1x1 marker) - 5 timers afgrøde (fra 3. december kl. 14)

De 3 eventafgrøder har, som det fremgår af ovenstående, hver sit dedikerede område

Ved eventstart får vi frø til afgrøden, der hører til område 1.
    Ved hjælp af denne afgrøde skal vi lave en opgave, der bygger bro og dermed åbner for område 2.
    Område 3 åbner automatisk den 3. december kl. 14.

For alle startfrø gælder, at vi får 10 (+5 for premium) og hvis beholdningen kommer under 5 bliver
    der suppleret op til 5 igen, hver 5. time.

På event spillefeltet kan der kun bruges vand og alm. gødning.

Eventvinduet ser således ud:
    1. Eventbutikken, hvor der kan bruges eventafgrøde og stjernemønter
    2. Oversigt over beholdning af eventplanter, drops og mølleprodukt
    3. Den første bygning, Ingrids Drageskib, der bliver tilgængelig og derfor kan bygges, når område 2
    åbnes (felt markeret med tallet 10). Fuldførelsen giver 1 Viking Bouillon, som kan høstes manuelt
    hver 20. time
    4. Den anden bygning, Honningølhallen. Den kan bygges fra starten af eventet
    5. Den tredje bygning, Bueskydebanen. Bygningen vil være tilgængelig til opførelse fra 3. december kl. 14
    6. Den fjerde bygning, Broen. At bygge Broen låser op for område 2 (felt markeret med nummer 10).
    Den kan bygges fra starten af begivenheden.
    Denne bygning bør prioriteres
    7. Den femte bygning, Vikingelanghuset. Bygningen vil være klar til opførelse fra 3. december kl. 14
    8. Den sidste bygning, Ingrids Hus, kan bygges fra starten af eventet
    9. Adgang til minispillet Øksekast. Minispillet vil være tilgængeligt fra 3. december kl. 14
    10. Område 2, der åbnes ved opførelsen af broen
    11. Område 3, der automatisk åbnes 3. december kl. 14
    12. Område 1, der er tilgængeligt fra eventstart
    13. Køb af eventkurve

Opgaverne for de 6 bygninger kan ses her:

De har alle 6 opgaver, der skal løses

De 2 sidste bygninger har 3 valgmuligheder

I al sin ”enkelthed” går eventet ud på at dyrke de forskellige afgrøder, samle drop
    items, aflevere til de forskellige opgaver og så ellers øve os i Øksekast – ja Ingrid
    gik ikke fri denne gang – vi får 1 Viking bouillon ved eventstart

Hvis der er nogen, der ikke har haft fornøjelsen af at stifte bekendtskab med den
    skønne vikingegås Ingrid, så kan eventmekanismen ses her i en FAQ fra tidligere
    event.

Denne gang har jeg lænet mig op ad både den engelske FAQ, der kan ses her, og
    den ungarske FAQ, der kan ses her, især den ungarske fsv. angår billedmateriale -
    afleveringskrav og belønninger fsv. angår Øksekast kan ses her

Afleveringskravene til de 6 bygninger mangler - disse kan forhåbentlig ses vha.
    tooltips.

I første omgang har jeg valgt at bruge de autooversættelser, der fremkommer
    vedrørende de 6 bygninger – de bliver uden tvivl skudt i sænk i morgen, hvorefter
    jeg vil tillade mig at rette til de korrekte

farmholm, Letmatrosen, dav-igen og 3 andre syntes godt om.
  3. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Jeg venter lige med at rette bygningernes betegnelser indtil jeg kan se dem alle, for tooltips
    er knagme lige så pålidelig som vinden blæser – på de låste bygninger kommer der slet ikke
    noget frem.

Mit håb om, at afleveringskravene til de 6 bygninger kunne ses vha. tooltips blev desværre
    ikke opfyldt, så på baggrund af shooger.sweeet’s materiale i engelsk FAQ har jeg været i
    gang med et bette skema – dog kun til 4 bygninger i første omgang og kun for afleverings-
    kravet, da belønningerne vises i opgavevinduet.

farmholm, LeneMor og vildtsogaard synes godt om dette.
  4. vildtsogaard

vildtsogaard Forum indbygger

Jeg er ved at bygge broen og har alt hvad der skal bruges. Jeg har afleveret til de 4 opgaver men har ikke fået et flueben for NR 4 , der står at jeg har udført dette trin. Så nu kan jeg ikke komme videre til de 2 sidste opgaver . Andre som har samme problem ?

5. MOD-Ara

Hej

Desværre kan jeg ikke se de billeder du har forsøgt at vedhæfte :oops:
    Men da jeg ikke kan fremprovokere det du beskriver via test,
    må jeg bede dig skrive til support så de kan kigge på din farm.

6. vildtsogaard

7. vildtsogaard

Jeg har forsøgt at skrive til support, men det er svært når man ikke er god til engelsk , men har forsøgt med oversættelse. Og billederne, ja det lykkedes ikke for mig :sleepy: Jeg er i gang med at lave broen og nu er opgaven frosset efter jeg har leveret eventplanter i opgave 4 og kan ikke komme videre :cry: Pc er opdateret og tømt for småkager m.m ,intet hjælper :sleepy:

8. MOD-Ara

Hej

Hvis du har skrevet til support er jeg sikker på de nok skal hjælpe så snart de kan :)

9. vildtsogaard

Nu er jeg videre i spillet :inlove: Support skrev at der havde været nogle tekniske problemer , som nu er blevet løst :D

10. MOD-Ara

Super - fortsat god fornøjelse med eventet