Vinter event 2015 spørge/feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 2 December 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmere

Denne tråd er kun beregnet til eventet.

Fejl/tekniske problemer skal rapporteres i rubrikken beregnet til dette.
    Følg med i Event OA for ændringer, frigivelse af FAQ mm.

Hjælp alle med at holde forum overskueligt,
    og gøre det nemt for andre at finde svar ang. eventet,
    ved ikke at spørge til eventet andre steder på forum - TAK!

Feedback/kommentarer i denne tråd bliver samlet og sendt videre
    første og sidste dag for eventet med deadline kl. 18
    (og selvfølgelig derudover ved problemer ol.)

så fortæl endelig hvad I mener om eventet, belønninger,
    grafik og meget meget mere.

God fornøjelse :)

Farmerama teamet​

2. Farmerkent

Farmerkent Kommende forfatter

Det virker ret håbløst totalt at samle 785 handsker når man får 5-10 stk for en 4 timers avl.
    Er så langt fra at blive færdig, at eventets færdig gørelse er opgivet.
    Kan godt forstå at man ikke kan lave is på en tropeø, men der kunne nu godt have været drop items for det man laver der.

-natkat- synes godt om dette.
  3. ofeia

ofeia Forum halvgud

Efterhånden som eventet skrider frem får du flere drops, det er min erfaring. Du kan få hjælp til handsker i hyggetråden om eventet som ligger i hyggekrogen, så ingen grund til at opgive endnu.

4. jensen3661

jensen3661 Forum indbygger

Det juletræ som kan vindes, er det det samme som har været i et tidligere event, Jeg har et juletræ i min pyntehave, men er det det samme træ. Kan ikke huske hvornår jeg har fået det, men lang tid siden.

5. ofeia

ofeia Forum halvgud

Troede lige det var det juletræ der giver juletræskugler, men det kan jeg se det ikke er, så nu er jeg da også i tvivl om hvad det er for et juletræ.

6. ofeia

ofeia Forum halvgud

Så blev jeg færdig med eventet.
    Ret nemt event og rimelige belønninger efter indsats.
    Drops faldt rimeligt så det ikke var svært at samle dem.
    Jeg kom til at indlevere ALLE isblomster, så jeg måtte starte forfra med kun 5, men jeg nåede da i hus på trods af min egen fejl.

7. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hejsa

Det kommer helt an på hvilket juletræ du hentyder til...

I trin 2 sølv findes et juletræ som er et item (og også vist nederst i FAQ under belønningerne)
    I trin 5 diamant findes et juletræ 2011 som er et træ (info om det kan findes i skemaet over specialtræer i FAQ for Fastlands info i spil AQ sektionen)

Håber dette kaster lys over sagen for dig :)

8. jensen3661

Ja det gør det og eventet er slut for mit vedkommende. Havde jeg da bare set mig ordentligt for, kunne jeg have sparet skønne spildte kræfter. Har alle items fra for lang tid siden, så har bare spildt tiden. Synes det er lidt magre præmier den gang, når ikke man mangler stjerner.

9. jensen3661

Bliver selvfølgelig ved med at sende handsker til dem som trænger

10. Tovepigen

Tovepigen Forum kommissær

Jeg mangler ca 165 handsker endnu - hvis du evt. vil sende til mig nogle - og ca. 6500 isblomst ,- så måske det ikke er muligt at blive færdig med dette events ?? !!

11. -natkat-

-natkat- Forum hertug

Fint event! Fin grafik! Præmier ok! :)

12. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg er utilfreds med at der lægges fuldmåne event midt i eventet >:(
    Jeg kan jo ikke udnytte alt det jeg vil i håndværkerkvarteret :(

13. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Jeg forstår ærlig talt ikke din anke, for at der er fuldmåne event sammen med et andet event, har da ingen indflydelse på Håndværkerkvarteret, eller for den sagsskyld på buff pladserne, begge kan da benyttes fuldstændig som de plejer. Så uanset hvilken event type der er aktuel og uanset hvor mange eventer af forskellig art, der er online, så kan du benytte Håndværkerkvarteret efter dine ønsker, Farmerama er som vi alle ved, udover at være vores alles yndlingsspil også et spil hvor grundprincippet er prioritering, af netop den årsag, findes der ikke en fast spilmanual, men gør spillet totalt unikt og enestående, da det ikke spillet ens af 2 spillere i verden, men at alle netop kan træffe de valg som de finder bedst for deres spil.

Mvh
    Pindgris

kehlet synes godt om dette.
  14. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg tror du har misforstået det jeg har skrevet, og jeg beklager jeg ikke har uddybet det ordentligt i første indlæg, det er min fejl.

Jeg har ikke skrevet noget om indflydelse på håndværkerkvarteret og at jeg ikke kan benytte buff pladserne, jeg skriver jeg kan ikke udnytte det der kan laves i håndværkerkvarteret, der er 2 guldbuff og der skal bruges buff pladser til zucc, påskemarmelade, gyserbuket det er altså noget helt andet.
    Det har da indflydelse på buffpladserne om der er 2 forskellige event på samme tid hvor man kan bruge forskellige ting som hjælp til at blive hurtigere færdig.

Det er da først for nylig der er begyndt at komme 2 forskellige event på samme tid der begge skal bruge marker. Jeg ved godt det er spil hvor du skal prioritere, vi har bare aldrig før skulle prioritere mellem event, det er da noget nyt BP er begyndt på.

15. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Du har da ret i, at man skal prioritere hvilke håndværksprodukter, man vil anvende, men nu hvor fuldmånen har sit helt eget område, kan jeg ikke se det går ud over mark/eventafgrøder.

16. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa

Jeg syntes altså ikke du kan sige jeg har misforstået hvad du skrev, for du skriver helt præcis: At du ikke kan udnytte alt det du vil i Håndværkerkvarteret, at du så mente noget andet end det du skrev, det er lidt svært for mig at vide. Men okay, jeg har forstået hvad du mente, men det bliver det bare ikke anderledes af, da det står dig frit for at skifte ud i de buff du ønsker at benytte imellem du høster de forskellige områder, så altså ergo, et spørgsmål om prioritering, helt som spillet bygger på.

Du skriver også at der ikke tidligere har været flere igangværende event samtidig og jo, det har der sådan set altid været, både af den ene type og af den anden type. Det er endda blevet lang lettere at deltage i flere eventer samtidig, forudsat man ønsker det, og her vil jeg da lige pointere, at det aldrig har været hensigten fra udviklernes side, at man skal deltage i alle eventer, men at man kan vælge imellem dem der passer bedst for ens øvrige gøremål IRL og i spillet. Tidligere skulle man benytte agerjorden hvis man ønskede at deltage i Fuldmåne eventet, nu har det fået sit eget område og bremser derfor ikke for deltagelse i andre event typer der kræver afgrøder, stalde eller lign. Jeg har derfor yderst vanskeligt ved at se hvad der skulle forhindre dig i at benytte de ting fra Håndværkerkvarteret som du måtte ønske, som allerede nævnt, er det alene et spørgsmål om prioritering og netop den prioritering er jo det alle elsker ved dette spil og det der gør spillet så unikt.

Farmerama er modsat så mange andre spil,- hvor det gælder om at gennemføre bane 1 for at komme til bane 2 som iøvrigt er fuldstændig ens for alle spillere- et spil der tilbyder aktiviteter til alle, uanset arbejdstider, familieliv, spillelyst og sikkert tusind andre ting også, der forsøges hele tiden at give alle som har lyst, en mulighed for at deltage i en eller flere aktiviteter og det kræver et forholdsvis bredt udvalg, hvis det skal have den effekt som er ønsket for spillet og dets brugere og det syntes langt de fleste brugere verden over, heldigvis lykkedes ret godt. Der vil altid være brugere som ikke finder det tilfredsstillende og som du ved, så er det noget nær umuligt at opfylde alles ønsker. Modsat de spil hvor alt er ens for alle spillere, så kræver det jo umådelig store forberedelser at lave disse aktiviteter i Farmerama og hele tiden gøre Farmerama til et udfordrende spil for største delen af brugerne. Det er jo ikke kun eventer der er en del af det udfordrende i spillet, avl på specialdyr er en anden af mulighederne, præcis som at udnytte buff pladser og de mangeartede forskellige buff typer der findes, at holde laden fyldt godt op med afgrøder, dyr, frugter og produkter samt alle de andre elementer som kræver planlægning og prioritering, alt bygger på prioritering og det er hele udfordringen i spillet og det som gør det sjovt og giver en helt fed følelse af tilfredshed, når man lykkedes med sin planlægning, jeg er sikker på at langt største delen af spillerne er enige med mig i den betragtning.

Hvis alle kunne gøre alt, uden de skulle prioritere eller kæmpe for det, så er jeg 10.000% sikker på at Farmerama ikke overlevede 6 mdr. for det ville blive så kedeligt, at spillerne ville forlade spillet og finde et andet, hvor der var nogle udfordringer i, noget som kræver at man bruger de små grå og hvor valg vil være en nødvendighed for at komme videre.

Fortsat god fornøjelse
    Mvh
    Pindgris

-natkat- synes godt om dette.
  17. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Hej Farmere,

tak for jeres kommentarer.
    De er nu sendt videre som bidraget fra DA/NO forum.

Vi håber at der også i fremtiden vil være kommentarer, ris, ros at sende videre,
    så også de danske og norske spilleres røst bliver hørt.
    måske endda med lidt mere end et lille pip.

Fortsat god december.

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.