FAQ Vigtige kontoændringer og konto beskyttelse

Diskussion i 'Betalings F.A.Q' startet af Pindgris, 17 November 2013.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hvis man ikke længere ønsker at benytte sin konto i Farmerama og man vil have den slettet, skal man skrive til supporten og bede dem slette ens konto.

    Når man kontakter supporten angående dette, er det vigtig at man er opmærksom på følgende:
    • Oplys brugernavn og BrugerID på den konto som skal slettes!
    • Oplys de sidste 4 tegn i kodeordet!
    • Meget vigtigt: Sørg selv for at eventuelle premium og fordelspakker er afmeldt hvis sådanne har været aktive.

    Når en konto er slettet vil dette blive bekræftet fra supportens side.

    Alternativ kan man også sende en email til stop@bigpoint.com, men så skal man være opmærksom på, at man skal sende fra samme email hvor ens Farmerama konto er registeret på og informationen som vi beder om ovenover skal stadig altid medtages!

    Vigtigt:

    Inden I skriver ind til supporten om sletning af en konto skal I selv sørge for at selve kontoen fjernes fra jeres venneliste og naboliste da kontoen ellers stadig vil se ud som værende aktiv hos jeres venner/naboer.

    Derudover skal man skal logge ud af sit forum med det brugernavn man ikke længere ønsker skal bruges for på den måde at undgå problemer med forum.

    Selvom en konto slettes kan det stadig forekomme at man modtager mails fra Bigpoint hvor man bliver bedt om at reaktivere kontoen. Dette kan vi ikke gøre noget ved på nuværende tidspunkt så I bedes blot se bort fra disse emails.

    Ønsker man heller ikke at modtage nogen som helst emails mere fra Bigpoint skal man også specifikt anmode om dette i henvendelsen til supporten.

    Med venlig hilsen

    Pindgris
     
    Sidst redigeret: 10 September 2016
  2. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hvordan låser jeg min spillekonto til min email?

    Vigtig information:

    Der er fornyeligt opstået en markant stigning i henvendelser omkring såkaldte "hackede" / "stjålne" konti, hvor en spiller påstår at en anden spiller har "overtaget" / "hacket" / "stjålet" kontoen og man derfor ikke længere har adgang til kontoen.

    Derfor en vigtig fastslåelse i denne sammenhang:

    Det er ikke muligt, at man får sin konto stjålet/hacket uden at man selv i første omgang enten
    - har udlevereret sine login-detaljer (brugernavn og kodeord) til 3. person
    eller
    - brugt et miserabelt kodeord (eks: 1234 / kodeord identisk med brugernavn).

    Dette er dog alligevel ikke nok til at miste sin konto for derudover skal denne 3. person også have adgang til den emailkonto hvor på brugerkontoen er registeret, da man ellers ikke vil kunne ændre den registerede email. Enhver kontoændring (kodeord / brugernavn / email) skal bekræftes i en email som sendes til den emailkonto hvortil spillekontoen er registeret. Dermed minimeres risikoen for at få stjålet sin konto betydeligt og det sikres at alle ændringer bekræftes på forhånd.

    Men: Har man i forbindelse med registeringen af sin konto ikke bekræftet sin email og dermed fået låst sin email til ens spillerkonto kræves der ingen adgang til emailkontoen for at ændre email på kontoen og dermed kan man hurtigt miste sin konto hvis man har udleveret kontoens adgangsgivende oplysninger til 3. person. Skulle dette ske er det udelukkende ens eget ansvar og supporten kan under ingen omstændigheder være behjælpelig med at løse problemet.

    Hvordan man låser sin konto til ens email kan læses i post 4 i denne tråd.

    Hvordan låser jeg min spillekonto til min email?

    Vi opfordrer dog meget kraftigt alle til ikke at oplyse sit brugernavn og kodeord til 3. person. Gør man det alligevel er det et brud på vores Forretningsvilkår for Bigpoint GmbH, som alle har bekræftet i forbindelse med registeringen.

    I disse vilkår forpligter man sig til "at behandle alle data, som brugeren får af Bigpoint GmbH til adgang til spil og tjenester (login, passwords osv.) på en strengt fortrolig måde."

    Skulle en 3. person alligevel få adgang til ens konto betragtes dette som uagtsom omgang med personlige data og alle handlinger (herunder køb af spillevaluta, kontoændringer) som denne 3. person foretager på den pågældende konto, betragtes som værende ejeren af spillekontoens egen aktivitet. Er der opstået økonomisk skade (f.eks. misbrug af kreditkort) er dette ikke en sag for supporten, men for politiet.

    I posten nedenunder opsumeres de et par punkter i forbindelse med kontosikkerhed:
     
    Sidst redigeret: 10 September 2016
  3. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hvordan låser jeg min spillekonto til min email?


    I forbindelse med en registering i spillet er det uhyre vigtigt, at man som den første handling går ind og bekræfter sin emailadresse.

    Dette gøres for, at hvis en 3. person får adgang til brugerkontoen, kan denne 3. person ændre de adgangsgivende informationer.

    Hvordan låser jeg min spillekonto til min email?

    1)
    Når du har registeret en konto i spillet trykker du på funktionen `Indstilling´ som er i menuen i øverste højre hjørne.

    [​IMG]

    2)

    Derefter åbnes følgende menu :

    [​IMG]


    3)
    Følg instruktionerne, og klik næste

    Du modtager nu en e-mail fra Bigpoint, hvori der er et link du skal følge for at din spillekonto bliver låst til din e-mail.

    Denne email vil du modtage øjeblikkeligt. Såfremt du ikke modtager den så tjek om den er landet i junk-indbakken eller om din email blokerer for emails fra Bigpoint.

    4)
    Emailen, der lander i din email bakke ser sådan ud:

    [​IMG]

    Først når du har trykket på det angivne link er din emailadresse endegyldigt bekræftet, og fremover vil det være umuligt for en 3. person, at foretage en ændring i dine adgangsgivende detaljer, uden samtidig også at have adgang til din email!

    5)
    Ønsker du fremover at ændre din email / kodeord / indstillinger går du ind i under det punkt du ønsker at ændre og følger nu vejledningen trin for trin:

    [​IMG]

    _______________________________

    Til sidst en vigtig henvisning:

    Samtlige kontoændringer (email / kodeord) skal altid foretages af brugeren selv. En ændring af email / kodeord kan ikke foretages gennem supporten. Kun ved at brugeren selv foretager disse kontoændringer sikrer vi en optimal sikkerhed!

    I tilfælde af at man har glemt adgangskoden til sin email, tilbyder alle emailudbydere, en funktion hvor man kan gendanne sin adgangskode. Dette sker ofte via en gendannelses-e-mail-adresse eller et såkaldt kontrolspørgsmål, som kun du kender svaret på!

    Såfremt en emailadresse er blevet nedlagt og du glemte at ændre din registrerede email forinden SKAL du kontakte udbyderen og bede dem genoprette kontoen. Langt de fleste emailudbydere tilbyder denne mulighed. Skulle dette dog ikke være muligt kan vi under visse omstændigheder være behjælpelig med en email-ændring i supporten. Dette sker dog på en række betingelser:

    Du skal fremskaffe en bekræftelse fra din tidligere emailudbyder, hvori det bekræftes at emailen er nedlagt/lukket. Af denne bekræftelse skal den pågældende emailadresse oplyses samt dit fulde navn. Uden en sådan bekræftelse vil supporten ikke gå ind og manuelt ændre en emailadresse!
    Udover dette kan vi også bede om fremsendelse af ID (CPR-kort, Pas, kørekort) i forbindelse med et manuelt skift af en emailadresse.
     
    Sidst redigeret af moderator: 31 Januar 2015
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.