Valentinsdag 2025 spørge-/debattråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af Grønært, 12 Februar 2025.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Der har været arbejdsdag i dag, så jeg har ikke nået at få kigget på eventet,
    men til en start kan jeg fortælle, at alt foregår på det specielle eventområde,
    så der skal ikke laves de sædvanlige eventforberedelser.

Jeg skal lige have lidt ”luft” og tid sammen med familien – derefter skal jeg nok
    få noget "brygget sammen"

LeneMor, Pindgris, Tovepigen og 2 andre syntes godt om.
  2. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Som skrevet ovenover foregår eventet på det specielle eventområde, så også drop item falder her.

Jeg laver ikke den normale oplistning, for det blev til noget rod, så jeg starter med en animation af eventområdet

I midten er blæksprutten med sine låste fangarme – disse kommer jeg tilbage til.

Eventområdet er delt op i 8 områder. Det første område er åbent fra start – resten åbnes (mod uret) med
    bl.a. den første eventafgrøde, rød koral, der tager 5t og 30min

Område 2: 24 røde koraller
    Område 3: 32 røde koraller
    Område 4: 56 røde koraller
    Område 5: 64 røde koraller
    Område 6: 64 røde koraller
    Område 7: 96 røde koraller
    Område 8: 1.000 roser

Når disse 8 områder er åbnet, skal vi ikke bruge flere røde koraller. Blækspruttens fangarme er låst op
    og på hver fangarm er der nu en autoproduktionstimer.

Herefter går vi over til søgræs, der tager 6t.

Denne bruges sammen med drop itemet (hjertesten) til hhv. at reducere autoproduktionstimeren
    (4t inden reduktion) samt til at opgradere fangarmene, så de giver flere point (det der i FAQ står som
    290 spilfelt). Fangarmene kan opgraderes 3 gange, der så hver vil give 3 spilfelt af de 290, der i alt skal
    bruges for at gennemføre eventet.

Ved siden af vindmøllen er der en krabbe. Når denne åbnes kommer vi til købmanden:

hvor vi kan veksle drop item og eventafgrøde til:

Hemmelig besked, der bruges til opgradering af fangarme: 70x søgræs + 8x hjertesten
    Smart fjerpen, der bruges til reduktion af autoproduktionstimeren: 35x søgræs + 4x hjertesten

For at ”fordre” fangarmene med disse forbedringer, skal der klikkes på fangarmene og dette
    vindue kommer frem

Når en fangarm er klar til høst fremkommer et udråbstegn - når der høstes kommer der en
    ekstra belønning foruden hovedbelønningerne.

Som vanligt med event spillefeltet så er det ikke muligt at bruge vores sædvanlige hjælpemidler,
    såsom gulerod-æble-chutney, supergødning m.m. - kun vand og alm. gødning. Ja så er der også
    frugtpandekage, hvis man skulle have lyst til at trække kortet – denne reducerer grotiden med
    20% i 48 timer

Den engelske FAQ, hvorfra oplysninger, animation og billeder stammer, kan ses her - afleveringskrav
    og belønninger kan ses her

Det blev noget mudret - håber det bliver mere klart, når eventet starter i morgen

13/2 Rettet til korrekte oversættelser

Sidst redigeret: 13 Februar 2025
    lissyjensen, MOD-Ara, LeneMor og 4 andre syntes godt om.
  3. sippemor

sippemor Junior ekspert

Hej Grønært
    Først endnu engang tak for dit store arbejde
    Jeg har et spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe med-
    Hvis du går ind på eventområdet og klikker på kassen i venstre hjørne - kommer der frem et felt som heder paradistegneserier - den kan placeres på event feltet - ved du hvad den skal ?
    Til gengæld kan jeg ikke finde den der Nyttige krabbeåbner - hvor finder du den ?
    venlig hilsen sippemor

4. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej Sippemor

Den kasse i venstre hjørne med et felt som hedder paradistegneserier du nævner....
    den kan jeg ikke genkende som en del af eventet
    :eek:
    Så her er lige et par spørgsmål:
    Har du mulighed for at lave et screenshot eller beskrive nærmere?
    Spiller du via download versionen eller browser?
    Hvis browser hvilken browser bruger du?
    Er din browser opdateret?
    Har du renset browser cache for nylig?

Tilføjelse...

Har tjekket lidt op på det og kassen du taler om må være inventar kassen...og ja der kan jeg godt se der ligger nogle ting fra et gammelt event. De har intet med dette event at gøre.

Sidst redigeret: 15 Februar 2025
  5. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Hej sippemor
    Velbekomme - er glad for jeg er i stand til at hjælpe :)

MOD-Ara har taget sig af den første del af dit spørgsmål.

Det med krabben har jeg svaret på her

6. sippemor

sippemor Junior ekspert

Takker for svar - under oversættelse så det bare ud som noget der skulle placeres og kunne høstes 3 gange.

7. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Du har fuldstændig ret, der kan ”placeres” noget – jeg valgte så at skrive ”fodre”.

Det er muligt at opgradere en fangarm, således at den ikke kun giver 1 spilfelt (point),
    men 3 spilfelt (point) og det gør vi vha. Hemmelig besked.

Den Hemmelige besked kan laves under Krabben og for at give den videre skal der klikkes
    på en fangarm, hvor det er dette der kommer frem

Hvis du havde en Hemmelig besked ville den fremgår til venstre.

Foruden at det giver flere spilfelt (point) - belønningen det udløser bliver også bedre i takt
    med der opgraderes.
    Håber det blev mere forståeligt :oops:

8. sippemor

sippemor Junior ekspert

Hej Grønært
    Tak igen for svar - jo nu gav det mening - den havde jeg godt set - men under den engelske ser det ud som om der er et intens der skal placeres. Lige som de intens man vinder, når man får åbnet fangarme ,som så lige skal placeres til høst inden de kan bruges på ranken. :music: