Unity feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 19 December 2020.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmere

Denne tråd er alene beregnet til afgivelse af egen feedback for: Farmerama Unity

Vi er glade for du tager dig tid til at give din mening tilkende og kan oplyse dig om at vi løbende vi give din feedback videre.

Har du eventuelle spørgsmål til Unity er du velkommen til at poste dem i debat og spørgsmålstråden som du finder i diskussionssektionen.

Farmerama teamet

2. nillemc

nillemc Forum ekspert

Det virker til at der er mange små ting, der lige er blevet lidt mere bøvlede - kræver nu klik i stedet for at man kan trykke på "enter" - fx alle steder hvor det grønne flueben er i spil, som når man åbner kasser, eller vinder "hovedpræmier" på farmhjulet - det loader også langsomt her hos mig (i chrome)

Edit: det er naturligvis fint, at spillet fortsat virker efter flash stopper

stunkjær47 synes godt om dette.
  3. theosen

theosen Aktiv forfatter

er ved at blive vanvittig. når der skal tømmes kasser... hver gang man tømmer en kasse (eller flere af samme slags), så bliver man smidt tilbage til side 1 og skal igen bladre og klikke hen til kasserne for at kunne tømme flere....
    det er et bladren og klikken om og om igen og man er ved at blive idiot tilsidst... man har jo erhvervet sig mange forskellige slags kasser...

det samme gælder når man skal så med såmaskinen... i stedet for, at blive ved den afgrøde man er ved at så, så bliver man også der smidt tilbage til side 1 ...
    det er utroligt omstændeligt og tager oceaner af tid ...særlig hvad kasserne angår...

ved flash forblev man hvor man var indtil man selv ændrede det.... det er en kæmpe mangel på unity...

stunkjær47, benadk, moster66 og 2 andre syntes godt om.
  4. MOD-Ara

Hej

Kunne du oplyse om du henviser til download klienten eller unity
    og give den slags feedback i trådene beregnet til det -Tak!

Det vil nemlig resultere i at vi kan melde det videre i systemet,
    det kan vi nemlig ikke så længe du ikke har givet alle oplysninger ;)

5. theosen

theosen Aktiv forfatter

bruger ID: 34085225
    det er i unity jeg henviser til og ikke download-klienten... det er et problem der har været siden start af unity og det er uanset om man er på firefox, chrome eller egde... har en farm liggende på hver af disse servere

Sidst redigeret: 4 Januar 2021
    duddi2 og benadk synes godt om denne.
  6. Tovepigen

Tovepigen Forum kommissær

Jeg er også på unity og "kører" på egde ... Jeg synes det er besværligt, når jeg bruger møllen og evt. laver kaninfoder og ser, at jeg også mangler katte - fe foder, der er lige ved kaninfoder ... men når jeg laver kaninfoder, så starter jeg forfra ved power - foder og skal bladre frem til katte-fe foder igen
    Før kunne jeg sagtens bestille foder, der var på samme "blad", lige efter hinanden Alle de ekstra "klik" med musen er meget trættende

mit bruger id er ;317 267 45

7. tinaf36

tinaf36 Kommende forfatter

Ja der er utrolig mange museklik ,jeg er også på unity, og så skal man hele tiden opdatere

stunkjær47, benadk og MamasMood synes godt om dette.
  8. MamasMood

MamasMood Kommende forfatter

Spillet er langsomt, låser og skal opdateres konstant. Det tager så lang tid at komme igennem at bonusser fra bonusområder udløber og den sædvanlige spillerutine forlænges betragteligt.

Letmatrosen, stunkjær47, benadk og 1 anden person synes godt om dette.
  9. ...Tina...

...Tina... Forum mogul

Oplever det samme bøvl som tidligere beskrevet. Og så er spillet blevet dræbende langsomt og fryser konstant...
    Og så undrer det mig gevaldigt at man ikke har lavet en android venlig version til os der passede farmen fra mobilen, når man nu ikke kunne sidde ved computeren.
    Kunne godt overveje at opgive min farm hvis det er umuligt at gennemføre events m.m.
    Men hold nu op sikke mange timer og penge jeg vil ha til andre ting hvis jeg stopper med spillet xD:p

Letmatrosen, stunkjær47, benadk og 1 anden person synes godt om dette.
  10. hveps

hveps Avanceret

Øv Øv....spillet er dræbende langsomt. Jeg kan ikke tømme magiske kasser eller dreje møllehjulet. Når jeg prøver at komme ind i vildmarken bliver spillet ved med at loade. På grund af langsomt spil kunne jeg ikke plante eventplanter rettidigt, havde brugt masser af supergødning. For fremtiden prioriterer jeg at holde min strike i bullers daglige gave og give mine venner gaver- så må jeg vente til spillet er bedre på min gamle computer. Plejer at spille på min telefon:wuerg:
    Hilsen Hveps

trunte68 og benadk synes godt om denne.
  11. kehlet

kehlet Forum hertug

Jeg føler mig efterhånden til grin for mine egne penge.
    Jeg har spillet i ti år og har ikke lyst til at tænke på hvor mange penge jeg har puttet i spillet. Jeg har spillet fordi jeg synes spillet er sjovt og udfordrende, nu er det kun det sidste og det er ikke på en positiv måde.
    Jeg har lige brugt en ½time på at genstarte fordi spillet frøs igen og igen og det lige meget om det var utity eller klienten. Jeg har vekslet mellem to pc men intet hjalp. I øjeblikket står den anden og loader med min anden farm, frustrerende.
    Jeg mangler min naboliste så jeg kan sende gaver til mine naboer. Vennelisten har jeg ikke brug for, hvis jeg skal se mine venner kan jeg gå til posthuset. Helt ærlig så gider jeg ikke bruge seks museklik til hver gave - 15 gaver hver dag og derudover min lille farm.
    Jeg plejer at spille p min ipad. Mærkeligt at der ikke er lavet en version til tablet/telefon i disse tider hvor det er disse redskaber alle bruger fordi man kan spille hvor man befinder sig.
    Når mine naboer stiger i level sender jeg ofte en hilsen, jeg redigerer teksten til slut, men et kan nu heller ikke redigere, alt bliver sendt med stave- og slåfejl, flovt
    Kasserne bliver heller ikke længere tømt, alt for mange museklik
    Vi får ind imellem tak fordi vi er så tålmodige. Men der skal meget tålmodighed til at se at alle ens surt tjente buff bare ryger i skraldespanden fordi spillet ikke kan administrere og skal genstartes igen og igen så det hele når at udløbe inden vi får fornøjelse og EP af dem.
    Det er de samme problemer jeg hr både i unity og klienten, men har valgt bare at skrive her. Den gamle version kan jeg ikke længere bruge
    Det er ikke et surt opstød, men jeg bliver irriteret når det ikke virker og går ud over min pengepung
    God weekend ønsker kehlet

Magic6783, ...Tina..., zabina160701 og 4 andre syntes godt om.
  12. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Det er de samme problemer nu, som i starten, alt bliver sat tilbage til udgangspunktet hele tiden, alt går langsomt, nabolisten er nogen skrammel, alt er elendigt.

benadk synes godt om dette.
  13. biandnot

biandnot Forumnoob

Ja normalt når man laver en ny version kalder man den for 2.0 i det her tilfælde må navnet være farmerama load x 200.Det er helt utroligt at så stort firma som Bp overhovedet vil lægge navn til sådan en gang miskmask. Havde vi været i 1998 så kunne man sige ok men vi skriver altså 2021 så sådan et amatør produkt burde slet ikke sendes ud og samtidig bliver man ved med at tilbyde produkter for rigtige penge, produkter man slet ikke kan få det optimale ud af på grund af spillets enormt dårlige kvalitet. Bp det er en kæmpe ommer.

Magic6783, benadk, kehlet og 1 anden person synes godt om dette.
  14. Iamdjhjj

Iamdjhjj Avanceret

kan absolut kun tilslutte mig koret over de som finder det mærkeligt, at man ikke kan spille igennem mobil og ipad, Jeg regner ikke med at gennemføre events før det bliver muligt igen.
    Håber man snart finder en løsning på det

Magic6783 synes godt om dette.
  15. MOD-Ara

Hej i tråden

Teknikkerne arbejder på højtryk for at optimere Unity versionen på alle fronter.
    Der justeres og rettes konstant på mange ting i baggrunden.
    Det er et stort arbejde og alle er interesseret i at tingene kører bedst muligt, så hurtigt som muligt.
    Der har været kørt test inden Unity gik LIVE men test kan ikke finde alt og mindst af alt vise belastningen
    når mange mange spillere logger ud/ind igen og igen.

Oplever man langsomt spil, loading problemer mm. så gælder som altid,
    at man skal tjekke sin pc - er alt opdateret?, er cache renset? osv osv. specielt for tiden,
    hvor der konstant rettes på mange ting i spillet kan cache være et problem på ens pc.

Sidst men ikke mindst.....

Hold jer venligst til:
    • trådens emne - feedback på Unity (spil på mac mm må man give andet sted)
    • egen feedback - ikke feedback på andres feedback.
    • detaljeret feedback - også info om pc styresystem, browser mm. for at hjælpe teknikkerne mest muligt.

16. jakofo

jakofo Forumnoob

Personlig havde jeg foretrukket at man havde lukket farmerama ned indtil man kunne præsentere en færdig version der var på højde men flash. Ja jeg ved godt det koster penge men er det bedre med en masse dårlig omtale, men måske gælder det også her at dårlig omtale er bedre end ingen omtale.Men her som i alle andre steder i samfundet lever vi i en zapper kultur så hvis tingere ikke fungerer tilfredsstillende så er folk videre til andre ting, der er jo oceaner af muligheder i dag, ingen bliver hængende ved ting der ikke fungerer i månedsvis især hvis de også bruger penge på det.

Letmatrosen synes godt om dette.
  17. ...Tina...

...Tina... Forum mogul

Trådens emne...
    Kan ikke forstå hvorfor man ikke ønsker feedback på mac, android ovs. Da det har en kæmpe indvirkning på den generelle spiloplevelse for de fleste brugere. Hvis man ønsker at gennemføre events, hvilket er en stor del af spillet. Så skal farmen passes flere gange dagligt, hvilket for de fleste brugere kun er muligt fra mobilen eller lign. For mig at se er det en meget meget meget relevant feedback på unity.

Egen feedback... forsøgte i søndags at åbne min farm fra min samsung galaxy note 8 med 4g forbindelse i Puffin browser. Efter 15-20 opgav jeg, og måtte bruge mg for ikke at misse leveringer til event. Bliver vi kompenseret for den ekstra mængde mg, supergødning og susis supergødning mm. som skal bruges?

Jeg har et bæst af en gamer bærbar som kan trække tunge spil uden problemer.

Intel® Core™ i7-8750H hexa-core processor
    16 gb ddr4 ram
    GeForce GTX 1060, 6 GB
    1 TB HDD, 512 GB SSD-lagring
    og en 50 mbit internetforbindelse , spiller i chrome browser, har windows 10 styresystem.

Og i bedste fald kører spillet dræbende langsomt, hvis det da overhovedet vil køre. Ofte fryser spillet, farmerhjulet fungerer ikke. Kasserne fungerer ikke. Markedet fungerer ikke. Quest fungerer ikke...

Jeg har fuld forståelse for at mods og teknikere gør hvad de kan for at det fungerer, og at mods arbejder frivilligt. Men i må også forstå at vi er nogle der har brugt rigtigt mange penge på et produkt der pt fungerer under alt kritik.
    Jeg har ligesom Kehlet spillet det her spil i over 10 år. Og jeg har ikke lyst til at vide hvor mange penge jeg har brugt på spillet gennem årene.
    Jeg synes jeg har været tålmodig, men nu synes jeg det er lang tid at vi har fået meldingen om at der arbejdes på sagen.. Og der sker bare intet. Og jeg står med en følelse af at BP er fuldstændigt ligeglad med brugerne af spillet. Specielt når man er så ligeglad omkring muligheden for at spillet fungerer på mobil, tablets m.m.
    Og jeg må tilstå at jeg har flere dage hvor jeg går med overvejelserne at opgive spillet helt. For jeg gider ikke blive ved med at bruge tid og penge på et produkt der ikke virker.

trunte68, jakofo og xolenka synes godt om dette.
  18. xolenka

xolenka Junior ekspert

jeg er stopet at betale på spillet , er ked af det da jeg spiller Farmerama fra starten...:sleepy:

19. MOD-Ara

Hej
    Hvor læser du at der ikke ønskes feedback på mac, android mm?? :eek:

Vi ønsker feedback på alt hvad man kan have feedback om - så længe man holder sig til forumreglerne, bl.a holder sig til trådes emner. Det gør tingene mere overskuelige og gør det nemmere at sende relevant feedback videre til rette sted.
    Denne tråd handler om Unity versionen, har man feedback om andre emner er man velkommen til at åbne en ny tråd i denne sektion og skrive sin feedback om det emne.

I denne >OA< findes en opdatering på løsningen for MAC - det kan som altid anbefales at følge med i OA sektionen ;)

Derudover....

Der arbejdes som tidligere skrevet konstant på at optimere spillet, og tro mig,
    alle kæmper hele tiden for at melde selv de mindste små ting videre.

Jeg har selv spillet Farmerama i 10+ år og forstår jeres frustrationer.
    Har de sidste par uger været knap så meget i gummistøvlerne og i markerne som vanlig.
    Både fordi jeg selv har en halvgammel pc som drillede lidt i starten da Unity blev frigivet - det bliver dog bedre dag for dag.
    men også fordi jeg har skullet forholde mig til en masse ny teknisk information,
    test af alle events mm. i 3 versioner - Flash, Unity og Download klient.
    Samtidig har jeg skullet formidle jeres og min egen feedback videre....
    og nå ja det har da vist også været jul/nytår :oops:

Mit håb er stadig lysegrønt. Vi der har spillet i mange år husker med gru tiden da vi fik det nye Bahamarama.
    Mange af os frygtede at enden var nær for Farmerama med alle de tekniske problemer det gav dengang....men vi er her endnu :)

Jeg beklager hvis nogen her på Dansk forum føler deres feedback ikke er taget alvorligt af MODs - det ER den!
    Jeg bliver dog også nød til at prioritere min tid da jeg som alle andre kun har 24 timer i døgnet,
    og har brug for at spise, sove og se familien ligesom alle andre ;)
    Så f.eks at skrive en note hver gang jeg har sendt feedback videre er fravalgt for andre ting.
    Når jeg får informationer fra BP til jer får I dem så snart jeg er online til at poste.

God dag til alle

damsefam8310, ...Tina... og xolenka synes godt om dette.
  20. ...Tina...

...Tina... Forum mogul

Hej Mod Ara.

Tak for et godt svar. ;):)
    Det er lidt en lettelse at vi deler de samme frustrationer.

Som svar på det første.
    Så er det det her du skriver i en tidligere post.

Hold jer venligst til:
    • trådens emne - feedback på Unity (spil på mac mm må man give andet sted)
    Det er muligvis mig der måske har misforstået noget. Men det er fordi at det pt er det største irritationsmoment for mig, at jeg ikke længere kan passe min farm fra mobilen. Bruger dog ikke mac. Bruger kun windows og android.

Igen tak for at du tog dig tiden at svare. Det var pænt gjort :)