Tjekkisk event 2015 - Strategitråd

Discussion in 'Arkiv for alt andet' started by ofeia, Apr 14, 2015.

Dear forum reader,

if you’d like to actively participate on the forum by joining discussions or starting your own threads or topics, please log into the game first. If you do not have a game account, you will need to register for one. We look forward to your next visit! CLICK HERE
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ofeia

ofeia Forum halvgud

Hvad har du sat på markerne, som er klar når eventet starter?
    Jeg har træer over det hele.

meba091 likes this.
  2. DjayTee

DjayTee Avanceret

Jeg har mine XXL mammut-træer klar. Når de bliver høstet, så bliver der også plads til marker med de nye afgrøder, og små må vi tage den derfra. 8)

ofeia likes this.
  3. meba091

meba091 Forum prof

Jeg har sat artiskokker på ager og vildmark, i skovlysningen står der produktioner og træer og på øen er der træer, dyr og ingefær. Så alt i alt en blandet landhandel8)

ofeia likes this.
  4. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

ja jeg har nelliker på jord og forskellige stalde og hvad jeg plejer men dem høster jeg og sletter efterhånden som event køre så jeg til sidst inden kl 24 har jord tilbage og så starter ræset8)

ofeia likes this.
  5. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Jeg har løg, begonia, xxl træer og gode specialtræer på agerjord og vildmark.
    Mammuttræer, xxl træer og produktionsstalde i skovlysningen
    På Øen citrongræs og enkelte stalde og gode træer.
    Det meste er høstet nu, så nu rydder jeg jorden, så den kan blive klar til masser af eventafgrøder

ofeia likes this.
  6. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Til Plerik

Dit indlæg med spørgsmål til eventet er flyttet >hertil< hvor det hører hjemme da emneskift i en tråd ikke er tilladt.
    Denne tråd er til strategi snak om eventet og forumreglerne gælder over hele forum ;)

7. plerik

plerik Exceptional talent

ok . jeg mente bare at det var et strategisk spørgsmål . da det jo ikke er lige meget hvornår at man indløser en høsthjælp som gave ? .
    det er jo træls at indløse 10 timers høsthjælp lige før at man skal i seng ? . og især hvis det er alle 4 dele . hvis det kun er mejetærskeren så må den for min skyld gerne køre om natten da det tar så meget tid at så manuelt på micro marker
    og derfor at jeg spurgte her .

8. ofeia

ofeia Forum halvgud

Er der nogle der er blevet færdig med eventet?
    Jeg selv mangler lidt endnu.
    Opgave 1, 2 og 3 er helt færdige.

9. meba091

meba091 Forum prof

Jeg mangler diamantopgaverne i opg. 4, 5 og 6 + lidt i sølv opg. 5. Så regner med at blive færdig med alle afgrøderne i morgen og så er det bare at samle drops.

ofeia likes this.
  10. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Sikke da et hastværk I har ;) Der er da lang tid tilbage af eventet endnu (94 timer) :p
    Jeg er slet ikke nået så langt endnu, (skal jo osse passe mit arbejde) men det ser lyst ud :)
    Har lavet alle 6 sølvopgaver + guld i 1 og 4 + guld og diamant i 5'eren
    Kunne ikke vente med at få mine ulve i hus :D
    Resten skal jeg nok nå - har haft mange langtidsafgrøder her i arbejdsdagene (og deraf mange drops)
    og har bunkevis af humle deluxe - så det bliver en smal sag at gøre merian produktionen færdig i weekenden.
    God vind (og den er der masser af her i dag) til alle, der klør på med eventet :p

meba091, metteb and ofeia like this.
  11. ofeia

ofeia Forum halvgud

Fr-jensen du er da vist også godt med ;)
    Der er i hvert fald medvind på´mine marker 8)

12. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Tak ofeia
    - og som vi siger på jysk:
    "jow tak, det ku' da ha' won wærre" :p

ofeia likes this.
  13. mannehanne

mannehanne Kommende forfatter

undskyld mig . men jeg kan ikke forstå at man gider at løse opgave nr 1 . bare for at få høsthjælp ( mejetærsker ) kunne da forstå det hvis at der var en så maskine med . så jeg løser bare den første opgave også videre til de andre opgaver og det går stille og roligt frem af . har dog lidt problemer med at at få nok af den røde granat . men de dukker vel op på et eller andet tidspunkt ? .

ofeia and xolenka like this.
  14. johnhan

johnhan Forum analytiker

Gider heller ikke gå efter mejetærskeren, jeg går bare efter at få ranke+items. Skulle gerne være færdig om ca. 2 timer.

15. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

du er ikke ene om den strategi ;)

metteb and ofeia like this.
  16. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Ja ja, hvis man er så priviligeret, at man har den fulde høsthjælp (eller rettere har købt sig til den), så har man selvfølgelig ikke meget at bruge mejetærskeren til.
    Men - når man som jeg kun har den høsthjælp, som man kan få fra præmier i opgaverne (eller vinde i lykkehjul m m.), så er det en stor hjælp at vinde mejetærskeren - så jeg jubler over nu kun at skulle så manuelt (det er da overkommeligt), mens mejetærskeren lystigt høster for mig.
    Hvis jeg skulle komme i bekneb med at få samlet røde granater nok, vil jeg i stedet springe over guld og diamant opgaver i level 3, for pindsvinestalde har jeg masser af i forvejen.
    Men sådan kan man jo prioritere forskelligt, alt efter hvordan man spiller spillet.

17. johnhan

johnhan Forum analytiker

Nu har jeg heller ikke høsthjælp og en mejetærsker kunne da bruges, men jeg vil heller bruger tiden på at så andre afgrøder end events afgrøder.

18. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

"Kunne ikke vente med at få mine ulve i hus :D" skriver Fr-jensen.

:eek:Ulver???? Nei! det hadde jeg oversett i FAQ!! Jeg tenkte at denne eventen orker jeg ikke bli med på, for jeg syntes jeg trengte så mye for å få ranken med alle items. Men ulver vil jeg ha! Godt at du skrev det , Fr-jensen. Jeg hiver meg rundt, sletter nysådde jorder og jager nyforede dyr tilbake i låven for å gjøre plass til merian. (jeg hadde ca 200 allerede fordi jeg tenkte i starten at jeg ville ha litt merian i tilfelle jeg trengte høstefunksjonen i første oppgave). Så nå blir det race for å nå det. Fordelen er at alt annet jeg har høstet har gitt med godt med rubiner :p. Wish me luck!

meba091 and DrGreenthumb like this.
  19. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Held og lykke kære nabo... jeg krydser fingre for dig :)

Tuppehøne likes this.
  20. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Godt jeg fik vækket dig af din tornerosesøvn så, Tuppehøne ;)
    Håber du når at få dine ulvestalde (der er 2) i hus - knæk og bræk :p

Tuppehøne likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.