Tilbagelevering fra Markedshallen

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af kehlet, 25 Juni 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. kehlet

kehlet Forum hertug

I øjeblikket laver jeg mere gødning end jeg bruger. Det bliver sat til salg i Markedshallen til højeste pris. Såfremt jeg ikke får det brugt/solgt inden for 1 uge vil det automatisk ryge tilbage i min lade.
    Hvilken rækkefølge skal jeg tilbagekøbe fra Markedshallen, således at det erdet ældste udbud jeg først tilbagekøber?
    Jeg har 8 gødning á 100 stk. pris 5,25. Prøvede for sjov at sætte 50 stk. til salg til samme pris for at se om udbuddet lagde sig først eller sidst - buddet lagde sig i midten!
    Et lidt kringlet spørgsmål håber I forstår meningen -.-:p

2. DjayTee

DjayTee Avanceret

Jeg oplever, at rækkefølgen på tilbud ændres vilkårligt ved visning, så mit bedste bud skal være, at du ændrer prisen , fx med 0,01 fra tilbud til tilbud. På den måde kan du vel holde øje med rækkefølgen. Jeg ved godt, at det ikke hjælper dig lige nu, men så fremover da...
    :music:

3. kehlet

kehlet Forum hertug

Tak for svaret DjayTee. En sådan konstruktion havde jeg ikke tænkt på.
    Hvis der ikke findes en fast regel om i hvilken rækkefølge vi skal tilbagekøbe synes jeg at der til udbuddet bliver hæftet en salgs dato.
    Håber på et svar fra en MOD

4. kehlet

kehlet Forum hertug

Hej MOD har I ikke set tråden eller har I ikke noget svar :sleepy:
    Jeg synes mit spørgsmål er relevant især under dette event. Jeg vil gerne gemme mit gødning i Markedshallen, men jeg skal jo heller ikke have en fuld mødding når/ hvis jeg får det midt i hovedet igen, så er det en fordel at kunne tilbagekøbe i tide, men hvor skal jeg begynde når der står ti x 1000 til salg til ens pris.

5. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Som du selv har observeret er der ingen dato på tilbud på markedet. Derfor kan man ikke se hvilke tilbud der er ældst hvis man har lagt flere ens ind. Dette svar er allerede givet af en anden hjælpsom farmer og derfor ikke nødvendigt at en MOD gentager....;)

uddrag fra forum reglerne:
    Desuden kan jeg da lige tilføje at jeg faktisk er ret overbevist om at tanken bag markedet ikke er at det skulle være et sted at gemme sin gødning :music:

6. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Det er jeg også helt overbevist om....

Faktisk er der lavet en lang række ændringer omkring netop gødning og marked, i et helt bevidst forsøg på at stoppe den spekulation en del spillere har benyttet sig af, nogle ændringer som specielt spekulanterne har modtaget med blandede følelser, men som langt største delen af spillerne er ganske tilfredse med.

Mvh
    Pindgris

7. kehlet

kehlet Forum hertug

Det var heller ikke ment som "at gemme", men i øjeblikket er der så meget gødning til salg til billig penge at det ikke bliver solgt, men ryger tilbage i laden. På mit marked omkring 950 á 3 kr. dertil alle dem jeg ikke kan se.
    For ikke at miste det der er sat til salg bruger jeg blandt andet at omlægge mine marker fra dyr til afgrøder, så jeg kan bruge det gødning jeg ikke får solgt på markedet.
    Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne se , at det var det gødning der havde stået til salg længst (uden at blive solgt) at jeg købte tilbage. Der har aldrig været dato på, men det kunne være rart om vi vidste hvilken portion der var ældst. Umiddelbart troede jeg, at det var den portion der stod sidst, men det kan jeg vidst ikke regne med.
    :p