Strategi og anden snak om tegneserie 8 event

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af meba091, 26 Marts 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. meba091

meba091 Forum prof

Hejsa :)

Hermed ny tråd, hvor vi kan fortsætte snakken om eventet. Hvor langt er vi, hvilken strategi bliver brugt, gode råd osv.
    Satser på der kommer en melding fra Pauseklovnen om hvordan det gik med tidsopgaven:music:

Selv er jeg nået til opgave 3.

2. DjayTee

DjayTee Avanceret

Mht. tidsopgaven, så kan jeg varmt anbefale Zucchini-æblekage (kategori: Guld), der giver +60% EP. Sammen med Påskemarmelade eller Forårskrans (begge kategori: Guld), der begge giver +30% EP og Gulerodsbrød (kategori: Sølv), der giver +20% EP, ja så bliver det lige pludseligt overkommeligt.

meba091 og ofeia synes godt om denne.
  3. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg var lidt i tvivl om zuccini kunne bruges til eventafgrøder.
    Tak for hjælpen DjayTee

4. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

OK - jeg har fravalgt at bruge zucchini-æblekage, fordi der står at den giver 60% flere EP på planter og grønsager - og da eventplanterne er kategoriseret som ... "event planter", så troede jeg ikke den gjaldt der.
    Men det gør den åbenbart - ÆV! :cry: (uklar information)

meba091 synes godt om dette.
  5. DjayTee

DjayTee Avanceret

Jeg testede efter indtagelse af hver enkelt "buff", da jeg også var i tvivl, men den skulle altså være god nok.

6. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Ja, den virker åbenbart også på event planter
    I FAQ står der også:

Zucchini Æblekage(Høstevent 2011): >>>18timer: 60% flere EP ved høst af mark afgrøder >>> Guld
    Det er bare ikke den information der viser under produktet i laden - der står planter og grønsager.
    Nå, men tror nu godt jeg kan nå målet alligevel - ellers må jeg spise en zucchini-dims som natmad :p

7. meba091

meba091 Forum prof

Det samme gjorde jeg, så jeg var helt sikker.

Jeg synes også det kan være lidt misvisende at se på layeret under de forskellige buffs. Det står mere tydeligt i FAQ, hvorfor det ville være naturligt at der stod det samme i layeret. Det samme gør sig gældende under Renzo, hvor man ikke får meget idé om hvad kæledyrene giver, men det er vist lidt off topic her:oops:, men dog samme problemstilling.:p

Sidst redigeret: 26 Marts 2015
    Fr-jensen synes godt om dette.
  8. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Jeg har også prøvd å teste ut noe om buffs i håp om å få mest mulig EP :oops:. Det viser seg at man ikke kan sette igang flere gulerotbrød (eller andre like buffs) samtidig, da bare forsvinner den første :mad:. Selvsagt bare sint på meg selv, som testet, i stedet for å spørre her. Men da er dere advart, tilfelle flere skulle komme på en så dum idê...
    Tuppehøne :oops:.

9. meba091

meba091 Forum prof

Hvis man spiser flere gulerodsbrød eller andet forlænges tiden. Den forsvinder ikke :)

10. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Vil bare lige fortælle, at jeg nåede fint gennem opg. 1 (tidsopgaven), selv om jeg i første omgang havde fravalgt zucchini-æblekagen som buff. Jeg brugte den ved de sidste 2 høst sammen med en påskemarmelade og nåede nemt i mål ved sidste høst i morges.
    Nu er jeg i gang med opg. 3 i eventet - og producerer falske overskæg.

11. Tuppehøne

Åh :D, så det er sånn det er! Takk for den oppklaringen, meba091.

12. tjocker

tjocker Forum general

Folk behøver ikke sende flere drops til mig da mit event er slut for denne gang. Men vil gerne takke for den støtte som naboer/venner har vist mig.
    Roser giver pænt med drops, hvis man har alle afgrøder i hus men mangler de sidste krus.

13. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Tillykke med gennemførelsen af eventet, tjocker.
    Jeg mangler stadig at samle en del krus.

14. tjocker

tjocker Forum general

Mange tak Fr-jensen og skal nok støtte dig med drops de sidste dage - øv at man ikke kan give overskud af eventafgrøder + drops til naboer og venner når nu man selv er færdig og derfor ikke skal bruge dem.. Ved godt det bliver vekslet efter eventet til ep og DA men hjælper heller en nabo eller ven så de også kan få deres event færdig men sådan en ide er desværre ikke på vores spil endnu:(.

Tovepigen synes godt om dette.
  15. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Tak tjocker - ethvert krus modtages med begærlighed - og taknemmelighed ;)
    Iøvrigt en fin idé, hvis man kunne sende overskydende eventdrops til trængende medfarmere.

16. Tuppehøne

Jeg kunne også trenge flere krus, og sender gjerne tilbake (evt noe annet du vil ha), men hvordan sender jeg gaver til de som ikke er på vennelista / naboer ? Tenkte jeg skulle sende deg, Fr-jensen, men fikk ikke til det.

17. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Tilføjelse af venner: (På posthuset)
    Send et brev til dén du ønsker som ven.
    Gå ind i udbakken.
    Marker dén, du ønsker som ven.
    Tryk på "Tilføj som ven" - så kommen han/hun på din venneliste.
    Så kan du sende gaver til ham/hende.
    Jeg sender til dig efter kl 12 - har brugt alle gaver i dag.

Tuppehøne synes godt om dette.
  18. Birgitte68

Birgitte68 Forumnoob

Jeg vil også gerne med på listen over mangler krus.
    Mangler selv 184 stk. Sender tilbage til dig modtager fra

19. ofeia

ofeia Forum halvgud

Krus er sendt til Fr-jensen og Birgitte68 og Tuppehøne.

Er der flere der mangler ? så send en uglepost til mig.

Tuppehøne synes godt om dette.
  20. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Takker alle dem, der har sendt krus til mig :D
    Nu behøver jeg ikke flere - jeg er færdig med eventet :D

kehlet, Tuppehøne, meba091 og 2 andre syntes godt om.
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.