Stop af hjælp/støtte på forum

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af tjocker, 12 Februar 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. tjocker

tjocker Forum general

Hej i tråden

Jeg er sikker på at plerik har forstået budskabet og også at han allerede havde forstået det efter MOD-Ara havde givet sit besyv i tråden.
    Når der er givet en korrekt besvarelse i en tråd eller der er meldt fra moderator, at et eventuelt problem er noteret, så virker det overflødigt og forvirrende at andre brugere over strømmer tråden med yderlige indlæg, det gør forum uoverskueligt og er ikke okay i henhold til forum reglerne.

Jeg spekulerer på hvorfor jeg sidder med en fornemmelse af at der nærmest er en konkurrence kørende, jeg finder det sært at i flere tråde, forekommer der forklaringer som i detaljerne nærmest minder mest om - man tager med højre tommel og pegefinger- jeg finder dem på grænsen til at være nedladende og det bryder jeg mig afgjort ikke om at se. Jeg forventer derfor dette ophører asap og at man kun bidrager hvor der reelt er et behov, det er man så tilgengæld også yderst velkommen til.

Da tråd opretteren melder om kontakt til support, lukkes tråden som besvaret.

Mvh
    Pindgris

Dette svar fik jeg fra vores kære Pindgris efter jeg prøvede at hjælpe plerik i tråden - møllen tæller ikke rigtig, som ligger under generelle spilproblemer.
    Hvis det var svar nok da MOD-Ara havde svaret, hvorfor blev tråden så ikke lukkede der.
    Jeg svare tit mere i detaljer end vores MOD-team da nogen brugere ikke forstår FAQ eller de svar som vores MOD giver.
    Det er ikke en konkurrence fra min side men gør mit bedste for at hjælpe andre.. og hvis det var nedladende så ville mine indlæg ikke få "synes godt om" eller et tak for hjælpen.
    Men da jeg ikke ønsker at få påtaler og at mine svar bliver kaldt nedladende stopper jeg fra idag mine svar og dermed hjælp på forum.
    Fremover må MOD-teamet selv svare på alle spørgsmål på forum og folk må selv læse FAQ og forstå den. Jeg vil dog stadig hjælpe folk hvis de vil have det men så skal man skrive til mig i en uglepost.. Jeg har lovede en masse folk hjælp hvis de ønskede det og det ord holder jeg 110 %.
    Mvh tjocker

benadk, zikkah, luna og 15 andre syntes godt om.
  2. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Hej
    Jeg synes, det er en rigtig kedelig udvikling for forum, hvis hjælpsomheden spillerne imellem forsvinder.
    Tjocker, som jeg læser dine indlæg, så er de ofte meget hjælpsomme, letforståelige og uddybende i forhold til MOD's svar.
    Jeg synes, det er ærgerligt, hvis vi skal gå glip af dette, omend jeg godt forstår din undren over påtalen.

benadk, luna, NattensDatter og 13 andre syntes godt om.
  3. LeneMor

LeneMor Forum kommandør

Hej

Når en spiller spørger om hjælp, så er det vitterligt, fordi spilleren har brug for hjælp. Tit sker der desværre det, at MOD's ikke giver et svar, som spilleren forstår, eller at svaret ikke er uddybet nok. Så er der andre spillere, der træder til og hjælper, hvilket jeg ved, at mange spillere sætter stor pris på. Det undrer mig derfor rigtig meget, hvordan MOD Pindgris kan se det som en konkurrence, og at svarene er nedladende. Jeg oplever lige nøjagtigt det modsatte. Mange spillere opfatter MOD's svar som nedladende, hvorfor de holder op med at spørge på Forum. Jeg synes, det er et alvorligt problem, som MOD-teamet bør forholde sig til i stedet for at skælde ud på hjælpsomme medspillere.

benadk, luna, NattensDatter og 18 andre syntes godt om.
  4. ofeia

ofeia Forum halvgud

tjocker
    Flot du har lagt det emne på banen.
    For det er et problem. Det er er nemli en af grundene til jeg ikke er så aktiv herinde.

LeneMor .... 100% enig......flot indlæg, det kunne jeg ikke have skrevet bedre selv.
    Jeg har også været ude for at MOD har lukket indlæg, som ikke var færdigbehandlet fra min side.

luna, NattensDatter, BenteAndreasen og 10 andre syntes godt om.
  5. BenteAndreasen

BenteAndreasen Forum veteran

Hej tjocker
    Jeg er en af dine ivrige "følgere", jeg har altid sat pris på din hjælpsomhed, der altid er til at forstå... Jeg er en af dem der ikke bruger Mod til mine spørgsmål... Det har jeg prøvet og følte mig godt til grin bagefter... Så kan kun sige, at jeg godt forstår du trækker dig, men er helt sikker på at vi er mange der vil komme til at savne dine indlæg...
    Mvh en beundre:inlove:

solsikke1, luna, NattensDatter og 4 andre syntes godt om.
  6. BenteAndreasen

BenteAndreasen Forum veteran

Hej tjocker
    Et ps. fra mig er, at jeg aldrig var nået til level 93 på fastlandet og level 248 på øen (har spillet i 2 år og 2 mdr), hvis det ikke var for din og andre søde spillers hjælp...

solsikke1, luna, tjocker og 2 andre syntes godt om.
  7. NattensDatter

NattensDatter Aktiv forfatter

Heisann tjocker!

Ikke la dem knekke deg. Du har virkelig gjort en god jobb her inne på forumet. Jeg skjønner godt at du blir trist av et slikt svar som du fikk (jeg har opplevd det selv og var nokså stille på forumet i en måned!) men du er en av dem som holder humøret oppe her inne. Hvis spillere som du forsvinner fra forumet, kommer det til å bli veldig stille her inne.

Det har blitt kommentert tidligere at enkelte av moderatornes måte å svare på kan oppfattes som nedlatende. Hvis alle som har opplevd det slutter å skrive her inne, får vi iallfall aldri slutt på det.

Opp med humøret, tjocker! Jeg heier på deg!

Greenmama62, solsikke1, luna og 3 andre syntes godt om.
  8. tjocker

tjocker Forum general

Først vil jeg sige at det er dejligt så mange støtter mig. Det antal "synes godt om", indlæg her i tråden og post viser at jeg har gjort noget rigtigt i min tid på forum og at folk har værdsat mine svar samt hjælp. Dette betyder mere for mig end I tror og alle de flotte ord - tusind tak alle sammen.
    Men holder fast i min beslutning om ikke at hjælpe/svare på forum mere.
    Den almindelige procedure er at MOD-teamet helst vil svare på alle spørgsmål selv og det får de så lov til fremover.
    Jeg har meget at ville fortælle/sige men vil ikke risikere påtaler eller værre ting, derfor holder jeg min mund og forsvinder bare fra forum.
    Mvh tjocker

benadk, Greenmama62, Letmatrosen og 4 andre syntes godt om.