Spillet fryser / langsomt spil

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Søvnig, 11 Januar 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

Har du renset din pc lige så fint som du renser farmene?

Jeg er ny farmer, startede 18-12-2015. Jeg har både dyrket og avlet livligt, men oplevede overhovedet ikke den type problem, du skriver om.

Tak for et virkelig morsomt event. Det gled virkelig godt i forhold til, hvad jeg har oplevet i andre spil :).
    Kraftfoderet skulle godt nok anskaffes med lidt €, men sådan er det jo, når tålmodigheden mangler.

.

2. johnhan

johnhan Forum analytiker

Bruger CCleaner jævnligt. Min mor har samme problem på sin PC og jeg kan se MOD-Ara har samme problem.

Jeg haft problemet med at spillet bliver langsommer ret hurtigt i lang tid, faktisk lige siden vi fik den mail fra BP om at det var vigtigt vi opgraderet til nyeste Flash. Ofte kan jeg ikke engang morgen høste færdigt før jeg bliver nødt til at genstarte pga spillet fryser i lang til af gangen.

benadk synes godt om dette.
  3. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Hej,¨

jeres indlæg er lige dels kopieret / dels flyttet til en ny tråd, for at event tråden ikke ender i noget helt andet.

Ikke samme problem nej.
    Jo - at
    og jeg kan tilføje at jeg har oplevet præcis det samme i forhold til avlen under babyboom i weekenden
    Men det har på ingen måde bevirket at spillet ligefrem er gået i frys i længere tid.

Men ikke at spillet fryser, og morgenhøsten dårligt kan gennemføres.
    (ja - jeg har talt med min MOD-kollega og fået informationerne bekræftet)

Nu kender jeg ikke CCleaner, men hvad jeg umiddelbart hurtigt kunne læse mig til, er det et renseprogram.
    Renser den også Flash-Cache ?

Jeg vedligeholder og opdaterer manuelt min pc, for så er jeg sikker på at tingene er gjort korrekt.

En anden faktor der kan spille ind er selve pc'en der arbejdes på.
    Hvis det er en lidt ældre PC, kan den have problemer med at følge med.
    Prøv evt (hvis ikke i allerede har gjort det) at slå animationerne fra i spillet.

4. johnhan

johnhan Forum analytiker

Ja programmet renser også flash cache. Har dog også flere gange prøvet at slettet cachen inde fra flash programmet i kontrolpanelet.

Nu er mine PC'er ikke helt nye men de er heller ikke ældgamle, min største er en Intel I7, godt nok en af de første men skulle vist være godt nok til et flash spil. Grafikkortet er et Geforce GTX 970, et af de nyeste. Animationerne har jeg slået fra for år tilbage, netop pga det sløver spillet.

Men jeg havde ikke det problem med at spillet fryser før dengang vi fik mailen fra BP om det var vigtigt vi opgraderede flash. Når spillet fryser foregår det på den måde at jeg kan nå omkring 2 hele områder uden de store problemer, derefter kan jeg kun nå at høste 10-15 stalde/marker så fryser spillet, i starten kun måske et halvt sekund, der efter fryser det længere og længere tid af gangen. På et tidspunkt vælger jeg så at genstarte spillet, hvis jeg ikke genstarter fryser det en evighed og så kommer der en besked fra browseren om at flash plugin ikke svarer hvor jeg får en mulighed for at stoppe flashen.

Nu har jeg vist aldrig læst om problemet her på forum, men i tiden efter mailen fra BP læste jeg på det engelske forum om andre der havde samme problem, mod'en derover sagde at det ikke var flashen der var problemet men at det var noget med BP's servers. Jeg er ikke så tit på det engelske forum så jeg læste kun lidt i et par dage og ved derfor ikke om der kom andet frem i sagen.

5. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Præcis sådan fungerer spillet også hos mig i perioder, når jeg høster manuelt - også selvom jeg sletter flash cache.
    Jeg tog på et tidspunkt problemet op herinde - og fik den sædvanlige respons om slet cookies, cache og flash cache, opgrader flash osv.
    Fik at vide, at det måtte være min egen pc, der var problemer med - og da den ikke er af de nyeste, tænkte jeg, at det måtte jeg så åbenbart bare leve med.
    Senere har jeg hørt fra flere andre spillere herinde, at de har de samme problemer, men bare har vænnet sig til at genindlæse spillet, når det opstår. Det gør jeg så også "bare" - men ja, ville da være rart, hvis der var en løsning på problemet.

6. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Jeg opplever det samme som dere, og jeg fikk ny PC til jul! Det går tregt det fryser. Har slettet alt som slettes skal og oppdatert Flash flere ganger, men det stopper seg før jeg er ferdig høstet. Jeg tror det er det samme som fører til problemer med biografen, så får ikke lenger poeng derfra, for noen som helst filmer.

7. nillemc

nillemc Forum ekspert

Samme her på det senest - det går langsommere og langsommere indtil flash helt giver op
    Når ikke engang ranken igennem inden det begyndr

8. johnhan

johnhan Forum analytiker

Så er jeg "heldigvis" ikke den eneste med problemet, er det noget der vil blive meldt videre til BP?

9. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hej I tråden

Jeg kan afgjort godt forstå jeres frustrationer, jeg ville selv blive voldsomt irriteret, hvis jeg oplevede disse problemer. Desværre så er det sådan at det ikke er et problem som vores teknikere eller udviklere kan afhjælpe. Det I oplever skyldes alene kapaciteten på jeres pc og vil kun blive værre med tiden. Årsagen er at Farmerama er blevet så stort og omfangsrigt et spil, at det efterhånden vil kræve en ret stor del ydeevne for computerne og da spillet konstant udvikles og dermed bliver større og større, ja så vil mange af specielt de lidt ældre computere gispe efter vejret.

Når man udskifter sin pc til en ny model og man fortsat ønsker at spille Farmerama, så er det meget vigtig at man køber en pc med sådan en kapacitet at der er plads til mere end styresystemet, for ellers vil man stadig sidde med præcis samme problem. Det eneste I kan gøre for at afhjælpe problemerne lidt, er at holde jeres pc opdateret og tømme cache og slette cookies, uanset hvor trætte I er af den"remse", samt give tilladelse til lagring af flash data på egen pc, lige som at have max størrelse på cache er en ret god ide.

Jeg kan varmt anbefale jer alle, at besøge nogle forum, hvor de behandler emner som dette, der vil I kunne få meget bedre forklaringer og måske også nogle tips og ideer, som jeg ikke har kendskab til. I FAQ sektionen ligger der nogle post med lidt tips, dem er I selvfølgelig meget velkommen til at kigge igennem også, jeg ved ikke om de kan hjælpe jer, men det kan da være et forsøg værd.

Fortsat god dag
    Mvh
    Pindgris

-natkat- synes godt om dette.
  10. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det er da det værste gang bavl jeg nogen sinde har hørt. Jeg selv uddannet inden for feltet så jeg ved hvad jeg taler om.
    Problemet ligger hos BP og ikke hos brugerne, så lad venligst være med at prøve at lægge problemet over på brugerne af spillet.
    Problemet ligger ikke i at vores computere ikke er gode nok nok, næ problemet ligger i, at i ikke har folk der er gode nok til at programmere. Alene alle de rettelser der kommer løbende, fortæller mig da, at jeres programmører ikke er særlig gode til deres arbejde.

Det kan da ikke være rigtigt at vi/spillere skal ud og finde ting rundt omkring på nettet for at få et spil til at fungere optimalt. Det er udbyderens opgave og ikke spillernes opgave.
    Jeg er da selv ved at være ret træt af det med forsinkelser op til 9 sekunder, og det med at man skal ud og slette en hel masse og ind igen, så med de oplysninger Pindgris, så er i hermed ved at miste en kunde, jeg gider da ikke alt det besvær for at spille et spil, og som du jo selv skriver Pindgris, så bliver problemet jo kun værre og værre med tiden.

Desuden står der slet ikke noget som helt, nogen steder, om hvad det kræves som min. af computerkapacitet for at spille dette her spil og da der ikke gør det, så må jeg gå ud fra at alle computere kan bruges og at spillet kører optimalt på alle computere.

Endnu en ting der virkelig skriger i mine øjne er at du Pindgris slutter med at skrive "Fortsat god dag" Det er der altså ikke noget der hedder, når man har med så mange mennesker at gøre, som der er på det her forum, du aner ikke hvad deres dag har bragt dem af evt. dårlige ting.

pauseklovn, Fr-jensen, johnhan og 2 andre syntes godt om.
  11. tjocker

tjocker Forum general

Det ville være dejligt hvis BP fortalte os hvad det kræver af en computer at spille farmerama, altså hvilken computerkapacitet. Det er jo ikke en gættekonkurrence når/hvis man skal ud og købe en ny computer på et tidspunkt.
    Ved at andre spillesider på nettet har lavet en side med mindstekrav som kræves hvis man vil spille hos dem uden problemer, hvorfor laver BP ikke sådan en side..
    Hvis I forventer at folk skal bruge flere tusind kroner på en ny computer så burde I da fortælle hvad, der mindst kræves.. ellers risikere man jo igen at købe en computer som er for lille i kapacitet.

Fr-jensen, -natkat- og ofeia synes godt om dette.
  12. johnhan

johnhan Forum analytiker

Enten er har BP dårlige programmører, hvilket som ofeia siger der kunne være noget om, eller også er det Flash der er problemet. Noget af det første jeg skrev om på forum var at Flash er dårligt og at det ville være bedre med et rigtigt spil som man downloader og installere, men der kommer jo nok aldrig til at ske. Det er ellers flere og flere der skrotter Flash og går andre veje.

benadk og ofeia synes godt om denne.
  13. nillemc

nillemc Forum ekspert

Enig, for så "lille og dårlig" er min computer heller ikke, det på nogen måde kan være forklaringen.

14. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa....

Det er da en mulighed som jeg vil foreslå videre i systemet, men jeg kan ikke love at det rent faktisk sker. I BPs forretningsaftale der påpeges det ret kraftigt at der ikke ydes support i den retning, men måske kan der laves det der kan kaldes en anbefaling og det så på den måde er muligt alligevel, jeg vil i al fald gå videre med ideen.

Jeg har før anbefalet at man besøger nogle af de fora som har computer som speciale og det opfordrer jeg hermed til igen, jeg er ikke ekspert på området, men helt kort kan jeg da sige, at der er 2 ting som er vigtige hvis man alligevel skal købe ny pc, det er dels størrelsen men vigtigst er det at der er grafik kort, da manglende grafik kort kan være/er årsagen til at spillet lagger. Det med størrelsen er ikke længere et stort problem på nye computere, da de alle er ret store, det er mere på ældre computere og har man så vista som styresystem, så kan det give store problemer, da vista fylder voldsomt meget. Har man så f.eks skype på også som også er en stor kapacitet sluger, ja så er der ikke meget plads tilbage til andre ting.

Jeg ved vores teknikere er obs på disse problemer, men jeg ved også at de benytter de nyeste teknikker når der kommer nye tiltag i spillet og det er så ikke altid at det er lige heldigt for de ældre computere, desværre.

Mvh
    Pindgris

15. johnhan

johnhan Forum analytiker

Mit grafikkort er et at de nyeste og hurtigste modeller med 4 GB ram, min HD er en SSD med næsten 500 GB fri. Ergo er min PC helt up to date til i hvert fald dette spil, der må være nået andet der spiller ind her.

blib-blob og benadk synes godt om denne.