Septemberfest 2015 spørge/feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 15 September 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. bønderne

bønderne Junior ekspert

Her var vi så oppe på 10 minutter minimum. Hm, tror jeg venter med at foretage mig yderligere i eventen til man kan se hvor langt ens held/uheld rækker. Tak for info.
    v h bønderne

2. johnhan

johnhan Forum analytiker

Der står i FAQ man max kan få 54 Stjernemønter med premium bolde, dvs der max kommer 12 stk 2 mønters, de sidste 3 må man så tage guld mønten. Lige det jeg gjorde her i mit seneste spil :)

3. bønderne

bønderne Junior ekspert

Nu er det bare sådan at der her på gården i løbet af op til 15 minutters spil konsekvent kun optræder 6 figurer med 2 mønter og her taler vi også Premium. Men ellers tak for tipset. v h bønderne

4. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Fin September-event, men nu har jeg de præmier jeg ønskede, og så sidder jeg igen og tænker_ Hvorfor veksles alle drops, bolde, og stjernemønter efter event'et ? Hvis man kunne gemme dem til næste gang(formoder at vi kommer til at se denne event igen), så ville jeg da have forsat med at samle.

smiley006 og DrGreenthumb synes godt om denne.
  5. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Det var en god ide, bondeknold. Jeg tar gjerne dette eventet igjen senere :).
    Jeg liker at det ikke er eventplanter, bare drops.
    Greit nok at ting må lages i møllen, ettersom det det denne gang ikke tar så lang tid at det ødelegger for annen produksjon i møllene. Jeg synes premiene er supre, har selv sikret meg staller og stiklinger, gullbananer og kraftfor allerede. Så får vi se om det blir en ranke eller ikke.
    Grafikken har fungert godt, og det har ikke vært så vanskelig å treffe blink ( selv om jeg slurvet og bommet en gang :oops:).
    Jeg ser folk reagerer på at det man må være så tålmodig for å få dobbeltmynter, jeg synes det er flott at ikke alt skal gå så fort, greit å stresse ned også. Til sammenligning med Renzo sitt spill med muldvarper (som jeg virklig liker), trenger man ikke stresse for å få noe. Variasjon ;).
    Hilsen en fornøyd Tuppehøne.

jensen3661 synes godt om dette.
  6. jensen3661

jensen3661 Forum indbygger

Jeg har det på samme måde som Tuppehøne, er glad for alt jeg har fået, ranken kommer eller ikke-og det er fint.

Tuppehøne synes godt om dette.
  7. hveps

hveps Avanceret

Jeg synes at det her er et superevent. Der er mange muligheder i spillet for selv at vælge præmier, man kan dyrke afgrøder og træer til farmen/salg og så kan jeg godt lide det lille spil. Præmierne er virkelig gode!!!!

sys1234 synes godt om dette.
  8. dahl62

dahl62 Kommende forfatter

synes drops raten er for lille, efter høst af 30 træer og kun modtage 2 stk, er det ikke et event jeg vil deltage i igen, hvis det skulle komme igen -.-

9. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hej i tråden

Det er super fint at se jeres mange positive tilbagemeldinger vedr eventet, det skal I alle have stor tak for. Jeg vil dog godt indrømme at jeg er lidt overrasket over hvor positive I faktisk er, nu må I endelig ikke misopfatte mig, det er på alle måder kun super fint, sådan som jeg allerede har skrevet, jeg havde bare forventet noget andet, det er da kun godt i stadig kan overraske mig, men det får mig så også til at blive temmelig nysgerrig og jeg har derfor et par spørgsmål, som jeg håber I vil besvare.....

Jeg spekulerer på om nogen har fået alle 3 ranker til den Magiske bønnestage?
    Hvis man har fået alle 3, er man så gået målrettet efter dem, men en bevidst strategi?
    Hvis man har fået 2 ranker, gik det så ret let eller benyttede man en bestemt strategi?
    Gik man efter bestemte belønninger med eller uden ranker som mål, eller tog man hvad der var muligt at opnå?

Jeg håber I vil være mig behjælpelig med at besvare disse spørgsmål, desværre er mine egne erfaringer fra dette event nok ikke til megen hjælp, da jeg havde som mål at opnå alle 3 ranker, men kan i skrivende stund konstatere at det kommer kun til at ske hvis jeg griber til lommerne, som I nok kan regne ud har jeg med stor sandsynlighed fuldstændig tacklet dette event på gal vis, derfor vil Jeres hjælp være guld værd for mig. På forhånd stor tak til Jer alle.

Mvh
    Pindgris

10. gotulle

gotulle Forum-lærling

uanset hvad man planter på mark for at få festival blomster, så givet det meget lidt, det synes jeg er for dårligt

benadk synes godt om dette.
  11. Farm4

Farm4 Forum-lærling

jeg kan kun give dahl62 ret der er for lidt drops fra træerne ud af 131 træer fik jeg 25 jeg går ellers efter en af rankerne men det kan jeg vist godt droppe for det når jeg aldrig jeg vil heller ikke deltage i disse events hvis der kommer flere af den slags og det gælder alle 4 farme jeg har

12. johnhan

johnhan Forum analytiker

Jeg har 539 mønter i skrivende stund, så jeg kan nok nå sølv ranken men tvivler på guld ranken. Jeg kan helt sikkert ikke nå mere end 1 ranke uden at bruge penge, hvilket jeg ikke gør, jeg har høstet og sået så meget jeg kan så jeg har svært ved at se man kan får mere end 1 ranke uden penge.

Som mange påpeger så giver træer ikke så mange bolde (eller bobler, de hedder forskelligt i spil/FAQ), så jeg har løbende sat flere og flere træer op, jeg har efterhånden ikke så mange marker tilbage.

Godt event men mini-spillet er altså søvndyssende når man venter på de 2 mønts skud.

13. strandskov24

strandskov24 Forum stormester

Jeg tvivler meget på, at det har været muligt for nogen, at opnå alle 3 ranker! Jeg synes, at jeg har været meget aktiv og høstet flittigt, prøvet at booste med forskellige ting - lige lidt har det hjulpet... fx høstede jeg 70XXL træer og fik 3 mark-boble, det er simpelthen for lidt :wuerg:
    Jeg synes som udgangspunkt godt om typen af event:) MEN hvis der skal være event, som udelukkende gennemføres på drops, er det nødvendigt at skrue op for mængden af drops, så det bliver realistisk at gennemføre eventen. Jeg siger ikke det skal være nemt, men blot at det skal være muligt;)

På positiv siden skal da nævnes: Det giver noget godt til eventen, at der er nogle rigtig fine "diverse" præmier, hvor man selv kan vælge, hvilke præmier man ønsker.

natkat1 og LeneMor synes godt om denne.
  14. hveps

hveps Avanceret

Jeg vil prøve at give en tilbagemelding til Pindgris.
    Jeg er en af dem som så at sige aldrig fuldender et event, da det er meget forskelligt hvor meget tid jeg har til rådighed. Derfor kan jeg godt lide dette event hvor man individuelt kan planlægge hvilke afgrøder man planter om de tager 2 eller 18 timer kan nemt tilpasses ens andre aktiviteter. Samtidig dyrkes afgrøder som kan bruges til opgaver i markedshallen. I dette event er det muligt at vælge præmier. Jeg går efter mystiske stalde og stiklinger, så må jeg se hvad der ellers bliver råd til.
    Jeg må tilslutte mig nogle af de andre bønder, det må være næsten umuligt at gennemføre eventet. Jeg har i hvertfald ikke knækket koden om hvordan man får nok drop (jeg mangler især blomster)- god vind til jer allesammen. Hveps:)

15. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Hvor i spillet ser du at drop fra træer hedder andet end mark-boble som i FAQ???

16. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Den første dag (eller 2) syntes jeg egentlig at spillet i eventet var meget sjovt Jeg prøvede at spille det sammen med mine børnebørn på 5 og 7, og vi morede os gevaldigt. Men efter et par dage synes jeg godt nok, at spillet er for ensformigt, og som johnhan nævner nærmest søvndyssende, hvis man spiller strategisk og venter på figurerne med 2 mønter.
    Det er også for ensformigt og forudsigeligt (og kedeligt), at figurerne med guldmønter konstant "bare" giver 1000 DA/EP/ØEP. Der kunne godt have været lagt lidt overraskelser ind, så de i det mindste nogen gange kunne udløse andre gevinster (fx trægødning, PF, stiklinger eller hemmelige stalde).
    Som flere har nævnt, så kniber det også her gevaldigt med mark-boblerne, og det betyder, at jeg ret tidligt i eventet kunne se, at jeg aldrig ville kunne opnå alle tre ranker (køber ikke festivalkurve eller drops). Jeg har plantet flere træer undervejs og også gødet dem, men udbyttet af drops (mark-bobler) er alligevel for ringe.
    Jeg tror kun, jeg kan nå at samle stjernemønter til en enkelt ranke med tilhørende items, og så til hemmelige stalde og stiklinger og andet godt under "Diverse". Må se i øjnene, at i denne slags events kan jeg ikke nå længere uden investeringer i køb af kurve og MG. - Men lidt har jo også ret, og jeg er glad for de præmier, jeg kan opnå.
    Min vigtigste anke mod eventet er dog, at jeg synes det er for ensformigt og forudsigeligt. Savner overraskelser undervejs, når eventet skal køre over så mange dage.

benadk og Letmatrosen synes godt om denne.
  17. -Garfield50-

-Garfield50- Forum-lærling

jeg vil give Fr-jensen ret i at det er rart at vi selv kan vælge hvad vi bruger vores optjente mønter til såsom mystiske stalde og stiklinger PF og andet jeg håber så bare at bæverborg++ er taget af programmet sidst vi fik hemmelige stalde i gevinst fik jeg 3 ud af 5 på en anden gård fik jeg 3 vaskebjørne ud af 5

natkat1 synes godt om dette.
  18. johnhan

johnhan Forum analytiker

I møllen hedder de bolde.

19. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Jeg kan se ordet "cirkus" er forsvundet fra event produktet i møllen siden FAQ blev lavet så det bare hedder bolde nu - korrekt
    Men drop fra træer hedder nu mark-boble både i spillet og i FAQ - event produkt og drops er forskellige ting ;)

20. nillemc

nillemc Forum ekspert

Hører til blandt de mindre imponerede her - synes det burde være muligt få "flertallet" at nå den "billigste" ranke, og så kunne det være sådan at for at opnå guld skulle der virkelig knokles eller investeres.
    Så til et lignende event i fremtiden må der gerne skrues noget op for dropraten, og måske også droppe det med at forskellige afgrøder/træer/stalde giver forskellige drops uden at vi almindelige brugere har chancen for at regne ud hvad der blot kommer i nærheden af at være et "optimalt miks" for at nå balance i drops
    Grunden til at der nok ikke er så megen "murren i krogene" her, kan være at man ikke får "påduttet" en ranke, som til tid og evighed vil stå og være grå og i vejen i ranken. Men selv små mængder mønter kan veksles og til det den enkelte helst vil have.

LeneMor og -natkat- synes godt om denne.
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.