screenshot på forum?

Diskussion i 'Hyggekrogen' startet af LeneMor, 2 November 2022.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Jeg ville gerne have deltaget, men jeg kunne ikke få det til at virke med et screenshot. Jeg fulgte vejledningen her på kundenettet og fik installeret Screen-hunter, men linket til et gratis elektronisk fotoalbum virkede ikke, og så kunne jeg ikke få det til at virke ved at installere et andet gratis elektronisk fotoalbum, så til sidst gav jeg så op :oops:.
     
  2. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    Du er lige flyttet hertil hvor du måske er heldig at kunne få hjælp af dine medfarmere,
    jeg ved da at der er nogle stykker der ind imellem poster screenshots/billeder her på forum.

    Den FAQ du hentyder til er en gammel sag og jeg har desværre ikke tid
    i nærmeste fremtid at kigge den efter i sømmene, da jeg er ene om FAQ arbejde
    og gætter på at Event FAQ og Spil FAQ er i højere kurs hos jer brugere
    da de har betydning for spil oplevelsen.

    Håber du får hjælp...

    God aften
    MOD-Ara
     
  3. Grønært

    Grønært Forum greve

    I næste uge skal jeg gerne prøve, om jeg kan genskabe, hvad jeg gjorde for at få det til at virke.

    Tror dog med garanti der skal ”et par” forsøg til, så håber, når jeg går i gang, at det er i orden,
    at jeg overskrider tiden for redigering, for det er helt hundrede, at det ikke lykkes i første hug.

    Det kan jo så være, at der sidder en medfarmer, der liiiige har de vise sten - i så fald vil det være
    rigtigt dejligt, at vedkommende melder sig :)
     
    LeneMor og MOD-Ara synes godt om denne.
  4. Grønært

    Grønært Forum greve

    Har døjet med en meget dårlig internetforbindelse, næsten siden ovenstående blev skrevet - DET kan være en af ulemperne, når man bor et sted, hvor selv kragerne har madpakke med -.-


    Ligesom LeneMor fik jeg installeret ScreenHunter, men bøvlede også med det elektroniske fotoalbum – programmet der linkes til i FAQ eksisterer nemlig ikke mere.

    Prøvede lidt frem og tilbage og fandt så denne https://im.ge/upload

    Hvor meget eller nærmere, hvor lidt forarbejde, der var, kan jeg slet ikke huske, men det har ikke været meget, da der ikke skal downloades noget, så måske har jeg kun skullet vælge at den skal være dansk. Den er nu fastgjort i fanelinjen og ser således ud, når den åbnes.

    [​IMG]

    Nu skal der hentes billeder fra ScreenHunter. Jeg har både det rå og det redigerede billede liggende i ScreenHunter, så bruger ikke gemmefunktionen i det elektroniske fotoalbum – dette ene og alene af den grund, at jeg ikke kunne få lov til at oprette en brugerkonto!

    [​IMG]


    [​IMG]

    Man kan også vælge at bruge træk og slip funktionen – ren og skær temperaments spørgsmål.

    Uanset hvad så ser næste skærmbillede således ud

    [​IMG]

    Billedet skal nu uploades, hvorefter det ser således ud

    [​IMG]

    Her skal Viewer links ændres til Direkte links. Markøren flyttes i boksen under og filnavnet kopieres.

    [​IMG]

    Så er billedet klar til at sætte ind i et indlæg på forum og det foregår således:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Måske er de øverste billeder for små, men det er der råd for.

    Håber det er forståeligt og at jeg har fået det hele med 8)

    Rettet proceslinje til fanelinje
     
    Sidst redigeret: 26 November 2022
    benadk og LeneMor synes godt om denne.
  5. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej Grønært
    Tak for den fine forklaring til dine medfarmere :)
    Må jeg bruge den til at opdatere FAQ når jeg får tid?
     
    benadk synes godt om dette.
  6. Grønært

    Grønært Forum greve

    Hej MOD-Ara
    Velbekom - glad for jeg kunne hjælpe :)
    Og ja selvfølgelig må du bruge den.
     
  7. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO


    Tusind tak så vil jeg få opdateret FAQ en af de næste dage - som tak har jeg bedt om
    der bliver/er booket 1 måneds høsthjælpere til din konto
    igen tusind tak for hjælpen :)
     
    LeneMor synes godt om dette.
  8. Grønært

    Grønært Forum greve

    Ih sikke en dejlig overraskelse - tusind tak :)
     
  9. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Test af screenshot:
    [​IMG]

    Det virker :) - tusind tak for hjælpen Grønært :inlove:.
     
  10. Grønært

    Grønært Forum greve

    Velbekom LeneMor :inlove:- glad for det virker og mine skriblerier er forståelige :p

    Der er dog en enkelt smutter - fotoalbummet er ikke fastgjort til proceslinjen (jeg har jo også skrevet der ikke var nogen
    download -.-) - men derimod i fanelinjen - den lille detalje har jeg tilladt mig at rette
     
    Sidst redigeret: 26 November 2022
  11. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Ja, jeg har tilføjet fotoalbummet som en favorit.
     
    Grønært synes godt om dette.