Redigering af indlæg på forum

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af LonewolfDK, 19 September 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. LonewolfDK

    LonewolfDK Forum kender

    Hej MOD's,

    så lige annonceringen fra lidt tidligere i dag ang. redigering af indlæg.

    Vil lige spørge pænt og høfligt, om det er ok at jeg selv redigerer level-listen i Hyggekrogen, eller om i vil foretrække at vi gør som på det gamle forum ? (jeg laver indlægget og i flytter) ?

    Beklager meget hvis jeg har gjort noget forkert ved at redigere selv de seneste par uger.

    :oops:
     
  2. tjocker

    tjocker Forum general

    Hej Mod`s
    Læste tidligere idag jeres officielle annonceringer ang det med at vi ikke må redigere i postningen, hvis der går mere end 30 minutter.
    Jeg vil bare vide om det gælder alle tråde/indlæg på forum?
    Man er jo ikke på 24 timer og hvis man feks spiser aftensmad eller lign så ser man måske først stavefejl senere(dem må man så ikke rette)
    Så man må ikke redigere stavefejl, skrive ekstra tekst, redigere tal i vores tal leg, redigere tal i levellisten osv, er det sådan jeg skal opfatte det i fremtiden?
    Risikere I ikke at mange skriver 2 eller flere indlæg(dobbelt postning), det må man jo heller ikke men bliver da den eneste mulighed vi har.
    Mvh tjocker.
     
  3. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Nu vi er ved snakken... kunne vi så ikke få muligheden, som vi havde på det gamle forum. Hvor vi kunne skrive grunden til redigeringen... må indrømme jeg savner den...
     
    Sidst redigeret: 19 September 2014
  4. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa i tråden

    Først til Lonewolfdk:

    Som den eneste undtagelse på forum, mener vi godt det kan lade sig gøre at redigere/flytte level listen uden at det giver anledning til problemer eller nogen former for misopfattelse. Og nej du har ikke gjort noget forkert.

    Til alle andre, så er vi helt ufatteligt kede af at denne situation igen er opstået på vores nye fine forum. Vi havde virkelig håbet at alle kunne finde ud af at benytte redigerings funktionen til det den er beregnet til. Desværre var der jo lign episoder på det gamle forum, som endte op med at alle blev frataget redigerings muligheden. Det er helt umådeligt trist at nogle få på den måde ødelægger det for alle andre.

    Vi prøver derfor denne løsning som for øvrigt også blev prøvet på det gamle forum, -men desværre uden større held- i håb om at alle vil bakke op om og respektere de ret enkle regler som uden problemer burde kunne overholdes, sådan at vi kan undgå at skulle skride til så drastisk en løsning som at fjerne redigerings funktionen fra forum.

    Mvh
    Pindgris
     
  5. Kroken

    Kroken Forum veteran

    Så vis i skriver feil i tælle lek så er det ikke lov og endre : O ?
     
  6. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Ja, undskyld men jeg er vist ikke helt med :oops:.... så hvis du gider ridse de få regler op en gang til for Kong Hans såhh... :oops:
    For hvis det kun er ulven der må rette i det ene indlæg, og fuldt forståeligt ulven må :), må jeg så ikke rette i fx FBGB medlems listen?
    Og så mangler jeg lidt et svar i din tekst her på mit spørgsmål i tråden her, jeg kan så have overset det.... men kan du så ikke pege det ud for mig?
     
  7. tjocker

    tjocker Forum general

    :)hej Pindgris
    Prøver igen da jeg ikke fik svar på mit tidligere spørgsmål vedr at redigere i indlæg på forum.
    Må man ikke redigere i indlæg hvis det kun handler om stavefejl, eller et tal som er skrevet forkert i vores talleg eller på levellisten og man først ser det efter 30 min. Kan altså ikke se hvad disse små ting skulle have af betydning på forum.
    Vil som DrGreenthumb gerne vide præcis hvad vi må og ikke må - da det er unfair at straffe alle pga nogen få laver fejl.
    Ønsker ikke denne mulighed taget væk men I må også kunne se det fra vores side af(altså brugerne af farmerama & dette forum).
    Mvh tjocker.
     
  8. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej i tråden.....

    DrGreenthumb:

    Medlemslisten til jeres forbund er en forglemmelse fra vores side......den er der heller ikke noget problem i at du redigerer.
    Hvad angår begrundelse for redigering....den funktion har vi ikke og om vi får den vides ikke. Det skal dog lige nævnes at den jo ikke er meget værd hvis ikke den rigtige begrundelse til redigering eller ingen begrundelse opgives ;)

    tjocker:

    Som skrevet i OA så er redigering ikke tilladt efter 30 min. - dette gælder alle Indlæg/tråde med få undtagelser som allerede beskrevet.
    Desværre er dette nød til at gælde da funktionen er blevet misbrugt, og ja desværre kan få ødelægge noget for mange.

    Til andre:

    Vi håber at denne løsning virker så funktionen ikke bliver fjernet, og at alle vil respekterer forum reglerne så forum kan være et rart sted at være for alle.
     
  9. tjocker

    tjocker Forum general

    :)Tak for hurtigt svar MOD-Ara.
    Og ja - vi må bare leve med disse regler på forum.
     
  10. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Der bør da være sådan at indlæg automatisk bliver lukket efter et fastsat tidsrum, det findes på nogle forums. Hvad hedder dette forum forresten, syntes ikke jeg kan se det nogen steder?
     
  11. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Jeg vil mene, hvis du klikker dig hjem, altså til start af forummet, så hedder det:
    Farmerama DA & NO
     
  12. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Det jeg mener er at det gamle forum version hed vBulletin, men jeg kan ikke se hvad dette forum hedder ;)
     
  13. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    ok, det har jeg heller ikke fundet endnu..:p
     
  14. Kroken

    Kroken Forum veteran

    Det må da være lov....
     
  15. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Okay :)
    Jeg siger mange tak for svar :)
     
  16. LonewolfDK

    LonewolfDK Forum kender

    God aften,

    Mange tak for præciseringen Pindgris, så vil jeg med sindsro redigere listen igen i morgen aften, og i fremtiden
    :)

    til mine medspillere,
    Personligt synes jeg det er en uskik at redigere i et gammelt indlæg i f.eks. en debat-tråd. - jeg kigger efter nye indlæg på forum når jeg læser igennem, og jeg vil aldrig opdage at der er ændret i et tidligere. (diverse lister naturligvis undtaget - men da de jo som udgangspunkt altid ligger som det første, og man ved det bliver redigeret, så er den lissom ikke længere)

    og vi kan jo selv lige tilføje forneden i indlægget hvorfor vi har redigeret - når det altså sker indenfor den fastsatte tid ?


    bare lige et par strøtanker fra min ikke helt friske hjerne.
     
    lise1606 synes godt om dette.
  17. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Tror jeg har fundet navnet, det går igen uanset, hvilket forum jeg besøger
    Det hedder " xenforo "
     
  18. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Tak for det. Der er mange addons ser jeg, så mon ikke det skulle være muligt at finde en der lukker et indlæg for redegering efter et fastsat tidsrum.

    Stadig mærkeligt at det vist ikke står nogen steder, hverken navn, version eller noget.
     
  19. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Hos mig står det i øverste linie af koderne.
    Hvis jeg højreklikker et sted på siden og går ind i "inspect element",
    så står der i øverste linie: <html id= "XenForo" ... (og så en masse koder) ...
    - så jeg tror vandijk har ret i, at den nye forum-version hedder XenForo.
    Den viser det, når jeg bruger Google Chrome Browser -
    Ved ikke hvordan det vises i andre browsere.
     
  20. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Har lige nu bemærket, at du på sin vis, har fået opfyldt dit ønske.. ;)
    I bunden til venstre af forum er, er blevet tilføjet,
    " Forum software by XenForo™ ©2010-2014 XenForo Ltd. " .. :)