Raketfart på ny farm

Diskussion i 'Hyggekrogen' startet af Dumpe, 9 Maj 2020.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Dumpe

    Dumpe Forumnoob

    Hej alle

    Jeg tror, at jeg må have en af de hurtigst voksende farme i spillet.
    Hvorfor tror jeg nu det?

    Jo, jeg startede en farm først på måneden, og det er jo en drøj sag, (ironisk).

    Der skulle produceres masser af salat og hvede. Laves mad til kyllinger og kaniner osv.

    Jeg var vel level 4, da jeg modtog et fyrtårn. Det stillede jeg på min enlige mark, og næste gang jeg loggede på..... simsalabim var jeg level 9. Takket være fyrtårnet.

    De næste par gange hoppede jeg også godt i vejret, så jeg i dag nåede level 19.
    Der fulgte en masse med, som jeg ikke har helt styr på endnu, men jeg kan da have 4 stalde stående i Lysningen, samt have omkring 10 marker i Vildmarken.

    Derfor er det tid at kaste sig over opgaver. Undervejs fik jeg et øksekast i eventet, hvorfra jeg åbenbart modtog 2 kasser "et-eller-andet".

    Jeg sidder pt. og venter tålmodigt på at majsen skal gro på forventet tid til opgave "Restaurant" nr. 6/14. Da tiden jo skal gå med noget, rodede jeg rundt både her og der. Købte lidt afgrøder i rød kasse, satte 3 paddefoder til salg, for det kan laves af karse.

    Fandt så frem til mine kasser, som jeg åbnede. Den ene gav en hjort. Fint.
    Da jeg åbnede den næste gik det bare lidt galt. Maskinen/skærmen gik amok.

    Det viste sig, at være en kasse med EP - og der var 1 mio af dem.

    Så nu er jeg ret sikker på, at jeg er den eneste farmer med level 53, som bider negle over, om jeg nu kan klare min majs-opgave på den givne tid.


    Dumpe
    :)
     
    -natkat-, hveps, kehlet og 2 andre syntes godt om.
  2. Tovepigen

    Tovepigen Forum analytiker

    Hjerteligt tillykke …. Der er mange ting at opdage, når man er ny i spillet (også ind i mellem, selvom man er "gammel") God spillelyst
     
    Dumpe og littleonedk synes godt om denne.
  3. littleonedk

    littleonedk Kommende forfatter

    Hej Dumpe.. Lige præcis det du skriver om der, er noget af det jeg synes er mega sjovt når man starter en ny farm.

    Jeg er gammel spiller, men stoppede med at spille. År efter vendte jeg tilbage og startede ny farm, men har jo stadig min gamle erfaring i mig... Jeg spillede meget stratetisk.. Samtidig er jeg blevet naboer med nogle af de spillere jeg var naboer med sidst jeg spillede.. Og således gik der sport i det. Jeg ville overhale dem.. på rekord tid... og det er NÆSTEN lykkes.. mangler stadig Kehlet... (som vedkommende hedder).. Men jeg er gået til level 224 på VIRKELIG kort tid.. som i.. Ja jeg tror jeg må have rekorden.. Men det finder jeg jo aldrig ud af... Men jeg har godt nok gået til den!! Det har været mega sjovt...

    Mit mål var at indhente specielt 1 spiller... Tjek!! Så nu slapper jeg lidt af igen.. Og så skal jeg nok nå Kehlet med tiden :music:

    Og velkommen til spillet... Det hyggeligste farmerspil ever.. hvis man spørger mig :inlove:
     
    Søvnig, kehlet og Dumpe synes godt om dette.
  4. Dumpe

    Dumpe Forumnoob

    Hejsa :)

    Jeg må nok lige tilføje, at jeg - fuldstændig som littleonedk - er en "genopstanden" spiller, som lige skulle tjekker verden ud med en mini-konto. Min gamle - og ikke særlig strategske - konto er lige blevet 95.... og når sikkert aldrig til level 224.
    Jeg syntes, at alle opgaver vil have frugter fra træer, jeg aldrig har hørt om. Eller dyr, jeg kan fremavle på ca 20 år eller så. xD

    Det ændrer dog ikke ved Dumpe. Han er stadig overrasket over, hvad der lige skete der. I teorien er han nu tilladt en masse, men i praksis er det godt, at der kan dyrkes hvede og majs. Level 53... Du godeste.

    Respekt for dit resultat, littleonedk. Hmmmm! ikke så little endda!


    Dumpe/Søvnig​
     
    littleonedk synes godt om dette.
  5. Dumpe

    Dumpe Forumnoob

    Og historien fortsætter.

    En af jer var så snu at sende en mail til Søvnig, og meddelte, at ved invitation til naboskab viste Dumpe level 2 og fremstod som inaktiv.

    Det måtte jeg straks teste, og derfor inviterede Søvnig Dumpe til ven/nabo. Søvnig sendte også en gave.

    Ved logind på Dumpe så man straks, at Dumpe ikke havde modtaget noget som helst.
    Hverken invitation eller gave.

    Hos Søvnig så status således ud: (Ikke tilladt link fjernet)
    Hvis Dumpe derimod inviterer Søvning, ser billedet anderledes ud: (Ikke tilladt link fjernet)

    Jeg tror, at Dumpe fik en mindre slagtilfælde, da Fyrtårnet kom ind.

    Såååå, hvis I vil være ven med Dumpe, så spørg venligst Søvning xD


    Hilsen Dumpe

    12/5 Ikke tilladte links fjernet
    læs evt forum reglerne >her<
     
    Sidst redigeret af moderator: 12 Maj 2020
    CORNELIUS75 synes godt om dette.
  6. ...Tina...

    ...Tina... Forum mogul

    Hej Dumpe..
    Tillykke med den hurtige stigning.. Det er sjovt når der går lidt konkurrence i spillet.

    Kan huske i gamle dage tog det væsenligt længere tid at lvl op, end hvis man starter en farm i dag. Ep præmierne er bare væsentligt bedre i dag.

    Personligt har jeg holdt en pause fra spillet, og så pustede jeg liv i min gamle farm igen, og lavede sågar to nye.. Men bruger kun penge og høsthjælp på den ene.. Kan sagtens mærke forskellen.

    Littleone... Jeg tror dig og mig ligger i en dyst med at lvl op..
    Er lige rundet de 230.. Og overhalede Kehlet indenom med klampen i bund.
    Vandijk1955 lavede de her fine lister en periode.. Det var virkeligt et godt og flot stykke arbejde .
     
    Dumpe synes godt om dette.
  7. Dumpe

    Dumpe Forumnoob


    Hej alle, og tak for de meget fine gaver, jeg har modtaget. Jeg kan desværre ikke kvittere til alle, for kan kun sende 5 gaver om dagen.

    Dette event er godt nok en kamp. Uden høsthjælpere skal der klikkes rigtig mange gange. Når man så heller ikke har et basislager at standardafgrøder, får storhedsvanviddet hurtigt en spand koldt vand.

    Jeg forventer at klæde den første totempæl på een gang. Det bliver første mulighed på første totem. Træfrugterne kan indleveres og Dumpe er pt. halvvejs med de 1.200 eventplanter.
    Det er fint nok, for så får farmen de 20 gødning.

    Meeen Dumpe giver ikke op for bollemælk. Eventplanterne giver også pænt med ep. Dyrene er sat på pause fordi jeg ikke vil bruge marker til foderproduktion under eventet.

    Vildmarken er nu helt udvidet. Den huser også resultatet fra 2 mystiske stalde: En orange hest og en orange stork.

    Hvede, majs, kyllinger, kaniner osv. er dog fortsat det primære.

    Men nu er Dumpe en rigtig farm, for fra de 3 mulige forsøg jeg havde under babyboom med 4xalmindelige høns, var det ene forsøg et stort boom. Det gav nemlig en Vejrhøne.

    Hvad er en farm uden en vejrhøne?

    Hilsen Dumpe/Søvnig

    .​
     
    ...Tina..., littleonedk og -natkat- synes godt om dette.
  8. Dumpe

    Dumpe Forumnoob

    Hej igen, alle

    Lige en lille hilsen fra Dumpe - inden den løbende fortælling stopper, :).
    Totem eventet kunne Dumpe ikke rigtig gøre sig gældende i. I hverttilfælde ikke på selve totempælene.

    Til gengæld var Dumpe rigtig god til at få gaver under bytteeventet, og kan nu prale af hele 7 neonstalde. Tak til god nabo.

    Dumpe valgte så at gøre sig som handelsmand, og kan nu melde, at der er åbnet til Baha, men dog på så lille et stykke og med så få afgrøder, at hver høst gav 0 eller 1 kokosnød. Ikke helt nok til en stor gevinst, haha.

    Han har erhvervet sig en ugle under udsalget, men reserverne er så nede på 14 moseguld. Tilgengæld har han handlet kaniner og høns, så han ejer 2,5 mio. daler.

    Fremadrettet kommer det til at gå noget langsommere. Glem ikke, at han ikke er fyldt 1 måned endnu.
    Selve driften bliver også minimeret rent indholdsmæssigt. Det er temmelig håbløst at spille med stor variation, når alt skal håndsås, håndhøstes og håndplukkes.

    Ergo. Dumpe blev i dag level 60, men det varer nok et stykke tid, før det bliver level 61.

    Hilsen
    Dumpe​
     
    Sidst redigeret: 19 Maj 2020
    littleonedk og tika synes godt om denne.