Pris på papkasser

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af ofeia, 19 November 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg undrer mig lidt for max prisen på papkasser er på mit marked 4354,44 daler
    og hos en anden spiller der er prisen over 21000 daler.

Hvad er prisen på dit marked?

2. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

[QUOTE="

Hvad er prisen på dit marked?[/QUOTE]

Tror nok vi er på samme marked, så_. Men forskellen ligger i hvor hyppigt en vare bliver solgt, og hvis den er helt oppe på 21ooo på et marked betyder det at nogle laver mange, sælger dem med bragende underskud, og dermed løfter prisen indtil andre også vil være med.
    Jeg producerer ca. 10 om dagen pt. og dem har jeg ikke tænkt mig at sælge, det koster jo immervæk 10timer, 2 katte og kattefoder til en værdi af 12ooo at lave en papkasse :-/

3. ofeia

ofeia Forum halvgud

Tror nok vi er på samme marked, så_. Men forskellen ligger i hvor hyppigt en vare bliver solgt, og hvis den er helt oppe på 21ooo på et marked betyder det at nogle laver mange, sælger dem med bragende underskud, og dermed løfter prisen indtil andre også vil være med.
    Jeg producerer ca. 10 om dagen pt. og dem har jeg ikke tænkt mig at sælge, det koster jo immervæk 10timer, 2 katte og kattefoder til en værdi af 12ooo at lave en papkasse :-/[/QUOTE]
    Ja ved godt det er et spørgsmål om udbytte og efterspørgsel, men alligevel så stor en prisforskel.
    Mener ikke jeg har set dig på mit marked, men lægger heller ikke så meget mærke til hvem der lægger bud op.

4. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

For hverken Søvnig eller Flovmand er papkasserne kommet på markedet endnu.

ofeia synes godt om dette.
  5. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Der er heller ingen til salg her, men kan se at maxprisen er sat til 6462 daler

ofeia synes godt om dette.
  6. plerik

plerik Exceptional talent

priserne på papkasserne stiger ikke hurtigt nok . men det har der jo været en tråd om der var det aktuelle emne bare avlsdyr . ellers er det samme problem . og der er heller ingen tilsalg her ved mig .

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det er jeg så ikke enig med dig i, for på nogle markeder er prisen nu oppe på over 50.000 daler, du er bare på et marked hvor der ikke har været mange bud ud på dem.
    Jeg tror ikke det er startprisen der er noget i vejen med, problemet ligger på de forskellige markeder og det tror jeg ikke rigtig man kan gøre noget ved, jeg ved de prøver at gøre det så retfærdigt som muligt, men der vil nok altid være en forskel.
    Har du i øvrigt selv lagt bud ud på markedet, så prisen kan stige?

8. plerik

nej og det gør jeg heller ikke . de må lave det sådan at prisen stiger mest når der ikke er noget til salg .

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Så er du jo selv med til at prisen ikke stiger, så kan du da ikke tillade dig at brokke dig...griner
    Prisen skal da ikke stige når der ikke er noget salg, markedet er jo sat sådan op op at det går efter udbud og efterspørgsel, så skulle prisen på gødning ligge på 400 daler når der ikke er event og på 3 daler når der er event...... det giver altså ikke nogen mening, set fra min side.

10. plerik

ofiea . det med gødningen må jo være modsat ikke ? . når der er event bliver udsolgt hele tiden og prisen stiger fordi at markedet er tomt . og når eventet er overstået bliver der lige pludselig meget gødning til salg på markedet og prisen falder ik . og derfor stiger prisen også på papkasser lige pt kan man sælge for ca 7000 daler på mit marked og det er jo nok steget til ca 8000 daler imorgen . men det er jo for langsomt hvis det nu er noget at en lille bonde vil sælge og få gode dalere i kassen . mens at der er stor efter spørgsel på grund af feks et event . jeg er da lige glad med om prisen bliver nede på de 7000 daler . jeg skal ikke sælge noget når at opgaven er løst skal der 150 stk på lager og så ryger staldene på lager igen . sådan spiller jeg .

11. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det har du fuldkommen ret i, det er mig der lige fik vendt rundt på det, det beklager jeg.