Pris på markedet - fair eller ej

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af tjocker, 14 November 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. tjocker

tjocker Forum general

Hej alle sammen.
    Hvis du holder musen stille uden at trykke ind på markedet kommer denne tekst På markedet er der god stemning og her får man varer til billige priser.
    Dette udsagn er hvertfald forkert ifølge mig, jeg synes priserne er alt for høje.
    Udpluk fra mit markedet viser mindste prisen for 1 stk:
    Gulerod 40-50.
    Hvede 50 eller mere.
    Salat 15 eller mere.
    Citron 100 eller mere.
    Æble 141 eller mere.
    Blomme 145 eller mere.

Husker at man engang kunne købe dyr som kanin, and, ko, gris, får osv for ned til 500 daler pr stk - kan man ikke mere.
    Alle ting på markedet har oplevet en stor prisstigning og er forkert. Dog tror jeg det er for at undgå at folk opkøber hele markedet og sælger til overpris. Dette kunne ændres så man max kunne købe et bestemt antal. Ligesom ved avlsdyr er dette et computerspil, BP behøver ikke følge virkeligheden.
    Da jeg begyndte lavede folk selv deres dyr, produkter, afgrøder osv - idag har jeg en ide om at folk køber på markedet og derfor er prisen høj.
    Der var heller ikke så mange events hver måned som nu, der er med til at presse prisen opad da folk opkøber til brug i events.
    Feks vores katte event, der lige var - med pris på over 20.000 - ja også en fair pris når man nu efter eventet ser kattepris ligge på ca. 8-9000.
    Har en ide om at BP har taget hensyn til de folk, med stort lager, som ønsker at tjene flere daler ved overpris.
    De høje priser tjener kun 1 gruppe brugere og det er dem med stort lager samt dem med så mange daler på deres konto at en stigning i pris på 25 til 50 % ikke betyder noget.
    De små farme med små daler konto har da ikke mulighed for at købe med de priser, der er på markedet i øjeblikket og er det fair - svar nej.
    Ønsker folk virkelig et markedet med så høje priser?.
    Laver folk seriøst deres ting selv eller køber de på markedet?
    Er det rigtig at de mange events hver måned påvirker prisen på markedet?.

Kom med din mening om markedet og de priser, som er i øjeblikket.
    P.S Nu kender du jo min.

2. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg tror den høje pris stammer fra for mange event med indlevering af lagervarer og så menageri, industrihal og aborat, de tre ting slugte en del hos mig i hvert fald.
    Nogle ting laver jeg selv og nogle ting køber jeg, så det er lidt af begge dele.
    Jeg tror nu en høj pris på salat, gulerødder og hvede er en kæmpe fordel for nybegyndere, da jeg startede med at spille lå prisen på under 3 daler for de ting, nu er prisen oppe på over 40 daler for hvede og gulerødder.

bondeknold70 og olfine56 synes godt om denne.
  3. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Der kan i hvert fald spares meget ved selv at producere.
    Det er rigtigt at markedspriserne er steget hastigt pga. tætheden af events, nye markedsopgaver( særligt dem med indlevering af avlsdyr), og pga. rigtig mange nye stalde og træer er kommet med i spillet. Men før det skete, havde priserne nået et sådant lavpunkt, at det ikke kunne betale sig at producere noget. Jeg husker blandt andet at mange dyr lå helt nede omkring 150-300 dalere, således at foderprisen opslugte fortjenesten. Ligeledes var der mange smukke træer som blev taget af felterne før deres xxl-udgave ankom, fordi der ingen efterspørgsel var.
    Med hensyn til katte eventet var jeg også chokeret over at et dyr kunne koste så meget, men tror netop det er et udtryk for at lagrene er tømte hos alle. Der havde været flere overlappende events forud for katte-eventet, og de fleste havde åbenbart valgt at færdiggøre events i stedet for at købe en masse kattestalde, meget dyrt foder, for at producere katte som for manges vedkommende nok var spået til at kunne købes for 1-2 tusinde som vi plejer. Jeg har selv tidligere opkøbt dyr igennem lang tid(til priser på 500-800) for at sælge når avlen ankom, hvor 900-1300 var en ok salgspris, og der var nok til en god start for mange. Men flere dyr som bl.a. påfugl har stadig ikke indfundet sig, og efter lange ventetider med lave markedspriser og generel manglende efterspørgsel, slap tålmodigheden op, og alle mine er enten solgt med stort underskud eller doneret i events i stil med 'nublions' eller hvad de nu hedder.

4. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

Der er mange events til dette spil, og vil man lege med på dem alle... ja, så koster det.

Flere af de seneste events har været med aflevering af varer fra lager, og det gør ondt - i hvert tilfælde på mig.

Jeg har endnu ikke haft tid til at opbygge et "rigtigt" lager, og specielt eventet med aflevering af frugt gik hårdt ud over mig. Jeg havde ingen lagre over 800 frugter tilbage, men fik gennemført.

Som bondeknold70 også nævner: Der er mange nye dyr og træer.
    Sidste gang Marigold var her, kunne jeg slet ikke deltage, for både de almindelige og de lidt sjældne træer var faktisk uhyre sjældne på min farm. Vi taler om 1-2 træer.

Når det så er sagt, så er det jo en frivillig sag, om man vil deltage, og selve drift af farmen er jo stadig et spørgsmål om strategi.
    Jeg har utrolig svært ved at bide tænderne sammen og begrænse mig. Nogen gange lykkes det i en periode, men så kommer der et nyt event - og så kaster man sig over det også.
    Strategien går så bare i vasken!

Her sidder altså en periodisk strateg og skriver.
    Det der med at begrænse sig er nok ikke helt skidt.
    Det er bare hulens svært.

:p

5. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Du er langt fra den eneste, det kribler hele tiden i en hver gang der kommer nye quests og events, og af og til må man bare følge sit hjerte og kaste fortøjningerne. Pt lurer en tilbagevendende årlig event også i kulissen.