Påske 2015 spørge/feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 1 April 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Ja, ifølge OA starter det i dag kl 14.
     
  2. Tuppehøne

    Tuppehøne Forum kommissær

    Feedback: puh! Jeg har ikke kommet i form igjen etter alt slitet med forrige event:p, så jeg står over dette eventet. Det blir litt for mye på for kort tid.
    Så jeg velger å arbeide i rolig tempo på farmen denne påsken, med å dyrke tulipaner og orkideer, samt produsere gjødsel (mødding) til markedet ;). Dessuten skal jeg sende eventgaver til mine venner / naboer som trenger det. Dere hjalp meg stort i forrige runde :D.
    Lykke til med eventet for dere som går inn for det!
    Vennlig hilsen Tuppehøne.
     
    meba091 synes godt om dette.
  3. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Forstår dig godt Tuppehøne - jeg kan heller ikke oparbejde den store entusiasme til dette event. Jeg har ikke tænkt mig at lade det forstyrre mine andre påskeplaner, så jeg vil ta' det stille og roligt og se hvor langt jeg når. Det lyder umiddelbart som et hyggeligt event - elsker jo at lave påskebuketter , og det er da spændende, hvad påskeæggene kaster af sig.
     
    Tuppehøne synes godt om dette.
  4. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Nu har været ude og købe orkidé til over pris, jeg havde ikke nogle i forvejen :mad:
    Så skal jeg da ikke spekulere på dem i et stykke tid :D
     
  5. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Citat fra FAQ
    Er der nogen der ved hvor tit de harer dukker op på marken?
     
  6. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Jeg synes, det er dejligt, at man også kan lave påskebuketter i møllen på Bahamarama ;)
    Vedr. harerne: jeg synes de er der konstant o_O
    - og forstyrrer min manuelle høst 8)
     
  7. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    De dukker frem et øjeblik efter du har skiftet område.

    hvis du var logget ind kl. 14 ved eventstart, skal du opdatere din browser så den får hentet eventet.

    hvis du har event-symbolet

    [​IMG]

    i ventre side af din spilskærm, så vær opmærksom om du har fået slået visningen af dem fra

    [​IMG]

    og nye dukker op umiddelbart efter belønningen er indløst
     
  8. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Jeg har et flueben under min fine :inlove: hare 8)
    Er det kun mig der ikke har set en hare :oops:
     
  9. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Nu hopper de rundt på marken :) Problemet er løst. :)
     
  10. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Hej
    Hvor er de smukke, de liljer, vi dyrker her under påskeeventet.
    Men påskeliljer er det jo ikke.
    I kalder dem "pinseliljer" ... men det er det jo heller ikke.
    Sådan som de ser ud, når vi dyrker dem, ligner det almindelige hvide liljer (slægten lilium):
    [​IMG]
    Pinseliljer er derimod af narcissus-familien og ser således ud:
    [​IMG]
    De er også rigtigt smukke - også i min rl have.

    Feedback: Som blomster-fan synes jeg det er noget "rod", at i lancerer planter under forkerte navne på Farmerama.
     
    kehlet, Tuppehøne, LeneMor og 1 anden person synes godt om dette.
  11. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO


    Hejsa

    Jeg er faktisk meget enig med dig, det er noget "rod" Men sandheden er at da teamet testede eventet, da hed blomsten Påskelinje, hvilket vi selvfølgelig straks meddelte var meget forkert, problemet er at den oversætter der er tilknyttet Farmerama desværre ikke altid har noget specielt godt indblik i hvordan det danske sprog er udformet og slet ikke hvad vores afgrøder og planter angår, vi kæmper ofte en meget tung kamp og det kan jeg desværre kun beklage af hele mit hjerte, vi giver ikke op, selv om kampen nogle gange føles meget forgæves.

    Mvh
    Pindgris
     
    kehlet og meba091 synes godt om denne.
  12. hrkenn

    hrkenn Forumnoob

    Dejligt med et anderledes event og tak for at Bahamarama møllen kan bruges :)
    Et spørgsmål til harerne: Forsvinder de, når de har fået en buket og hvis de gør, hvor lang tid går der, før der kommer en ny?
     
  13. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Tak for dit svar Pindgris, og tak for jeres kamp for korrekt oversættelse.
    Jeg syntes bare det hørte med, når der bliver bedt om feedback på eventet.
    For nogen kan det måske lyde som peditesser, men for mig som blomster-fan svarer det jo stort set til, at man kalder en hest for en hund (eller en påskekylling for en hare).
    God Påske!
     
  14. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Det ville have været mere passende, at de blomster, vi skulle dyrke i forbindelse med påske-eventet, var påskeliljer (og lignede påskeliljer). Måske kan vi få påskeliljer i påske-eventet til næste år? Så ville det være et rigtigt påske-event ;).
     
  15. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Ja, men vi har jo allerede påskeliljer på gården som afgrøde.
    Tror den blev indført som blivende afgrøde efter et tidligere påskeevent.
    Vi har i øvrigt også liljer.
     
  16. meba091

    meba091 Forum prof

    Så kan de jo vælge narcisser i stedet;)
     
  17. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Det kunne også være mini-påskeliljer :p.
     
  18. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Er det kun mig der ikke kan sætte noget i kø når der er sat påskebuketter i gang på Bahamarama?

    Måske en uddybning, når jeg har sat påskebuketter i gang og vil vælge en anden foder til at sætte i kø, så er der kun påskebuketter at vælge imellem, alt andet er væk.
     
    Sidst redigeret: 2 April 2015
  19. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej

    For at vælge anden foder type skal du skifte til en anden fane øverst i mølle layeret - se evt. FAQ for Fodermøllen

    Kan du ikke vælge andet så prøv evt at slette cache og Flash cache ved hjælp af vejledningen i Teknisk FAQ sektionen

    Fortsat god påske :)
     
  20. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Når du sætter påskebuketter over i møllen, så går møllen over på EVENTproduktion (se i bjælken foroven). Hvis du vil sætte anden produktion i gang (eller i kø) skal du trykke på ALLE i bjælken. Så kommer alle fodertyper frem igen.
    Det gælder vist både møllen på fastlandet og øen.
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.