Oversættelses problem/fejl i spillet 2017

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Pindgris, 1 Februar 2017.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Kære spillere,

Hjælp os med at forbedre jeres spiloplevelse! Brug venligst denne tråd til at rapportere oversættelse og / eller sproglige problemer, som I finder i spillet. For at gøre dette, skal du sørge for at informere os om følgende:

1) Den forkerte ord / sætning

2) Hvordan kan vi finde det i spillet (i hvilket punkt / kort / menu det er placeret)

3) Et screenshot af problemet.

Når du laver din rapport her i forummet, vil vores moderatorer skabe en anmodning om at løse problemet via vores interne værktøj. Vi forventer at foretage sådanne forbedringer meget hurtigere med din hjælp!

Bigpoint takker for jeres samarbejde og ønsker jer en masse sjov i spillet!

2. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Den norske oversettelsen av to trær, skaper litt forvirring for meg (og sikkert flere).
    Det gjelder følgende to trær som ligner hverandre i utseende, og på norsk tror jeg navnene er blandet sammen.

[​IMG] Biriba træ (her fra mystisk stikling) og [​IMG] annona træ (fra oversikt over tempelkamrene) på dansk.
    Det treet som kommer fra mystisk stikling, heter på norsk Rollinia, og gir noe som heter sukkerepler. I oppgaven "Splitte mine bramseil" skal det leveres sukkerepler (på dansk sød annona), og det er bilde av annona treet.
    Det kan altså se ut som frikten til både Rollinia og Annona heter sukkerepler. Jeg har ikke låst opp for annona enda, så jeg har ingen frukter fra dette treet å sjekke med. Men fruken fra Rollinia / Biriba burde ikke hete sukkerepler, for det går ikke an å levere disse i oppgaven jeg nevner.
    (jeg får ikke til screenshot, så bildene her er kopiert fra forumet)
    Vennlig hilsen Tuppehøne.

3. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej Tuppehøne

Desværre lader det til dette er historien uden ende både hvad angår oversættelser af et af disse træer både på dansk og norsk - så vi forsøger endnu engang at få oversætterne til at rydde op i oversættelserne ifm. dette træ (biriba på dansk).

Jeg kan henvise til >dette svar< give i anden forbindelse ang. de 2 træer hvor du på screenshots kan se de navne som træer og frugt skulle have, og som vi håber de snart har igen på norsk.

BenteAndreasen synes godt om dette.
  4. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Takk. Var ikke klar over at dette var postet tidligere. (tråden for oversettelse var nystartet for 2017). Men det kan se ut som oversetterne trenger en påminnelse, ja. God pinse til teamet. Tråden kan lukkes for min del.

5. vandijk1955

vandijk1955 Forum kontrollør

Er lidt usikker på Ginkgotræ navnet i inventaret over træer, eller frugtens navn Gingko i laden, og det fremgår også på info layer. Hvilket er korrekt ? 1 eller 2

6. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Tak for meldingen - den bliver sendt videre i systemet.

7. vandijk1955

Endnu et (Træ - Palme) ?
    Burde basistræet(palme) ikke hedde Daddelpalme ?

Mvh. vandijk1955

8. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Hej vandijk1955

Tak for meldingen - den er sendt videre i systemet, så Daddelpalmetræerne kan få samme navn.

9. vandijk1955

Er i tvivl, om den hører til her.
    Men, når jeg vil opgradere mit arboret, fra 6 pladser til 8, viser infolayer, at det er Første opgradering.

Mvh. vandijk1955

10. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa

Nu er klokken temmelig mange og det har været en meget lang dag for mig, så hvis jeg er helt ude i skoven, så underskylder jeg meget, men er det ikke sådan at der "kun" er en opgradering på Arboret, jeg mener man starter med 6 pladser og når man opgraderer så får man 2 pladser mere, altså er teksten korrekt, det er første opgradering, eller hur....

Mvh
    Pindgris

11. vandijk1955

Jo, du har helt ret... :oops:
    Jeg var blevet fokuseret, på menageri og industrihal, der har 2 opgraderinger, så havde helt glemt muligheden med arboret.. -.-
    Mvh. vandijk1955

12. vandijk1955

Et i for meget i Mirabeltræ XL, har fundet en smutvej.. ;)

13. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

tak for meldingen - den er sendt videre i systemet.

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.