Nyt mølledesign feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 23 Marts 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. brinyg

    brinyg Forumnoob

    Tak melba, det er ok det nu tar 4 timer, men de skriver at man aldrig har kunne lave det på 3 timer, og det er mig der husker forkert, syntes jeg ikke er ok, for jeg har lavet det på 3 timer, de skriver også de ikke ved hvad jeg vil opnå med det??? jeg vil da ikke opnå noget med det, men spørger bare, men det var åbenbart ikke ok, god weekend til jer alle
    hilsen lissyjensen
     
  2. Bondemutter

    Bondemutter Forum-lærling

    Hejsa

    Det ser da ud til, at der er behov for et lille regnestykke, for det kunne lade sig gøre, at lave 1 powerfoder på 3 timer.

    Inden redesignet blev alle buffs lagt sammen og trukket fra grundtiden og ikke som nu, hvor hver buff bliver beregnet ud fra den nye resttid.

    Før:
    • Rune: 10% af 10 timer = 1 time
    • Mølleabonnement: 50% af 10 timer = 5 timer
    • Ranken: 10% af 10 timer = 1 time
    • Tid for 1 powerfoder: 10 timer - 1 time - 5 timer - 1 time = 3 timer

    Nu:
    • Rune: 10% af 10 timer = 1 time, ny tid 9 timer
    • Mølleabonnement: 50% af 9 timer = 4,5 time, ny tid 4,5 time
    • Ranken: 10% af 4,5 time = 27 minutter, ny tid 4 timer og 3 minutter, der så er den tid, det nu tager at lave en powerfoder.

    Så det, sammen med det faktum, at møllen skal være færdig, før foderet afleveres, gør, at jeg heller ikke er synderligt begejstret for det nye mølledesign.
     
    Hanne1964, Fr-jensen, KarinaN. og 6 andre syntes godt om.
  3. tjocker

    tjocker Forum general

    :DTak Bondemutter, for det regnestykke. Sådan har jeg nemlig også set det i møllen og tiderne passer altså hvis man har alle de ting, så rart du kunne vise hvordan tiden har set ud og hvordan den ser ud nu.
     
    Bondemutter, Fr-jensen, Greenmama62 og 1 anden person synes godt om dette.
  4. Greenmama62

    Greenmama62 Aktiv forfatter

    Smukt arbejde. Ville jeg ønske jeg kunne gøre ligeså godt.
    Hvis BP ikke havde ønsket den store forringelse af produktionstiden, kunne de bare kompensere for de tekniske problemer de bruger som forklaring, ved at sætte mølleabonnement op fra 50% reduceret tid, til det der svarer til forringelsen, eller nedsætte tiden for produktion af PF.
    Men det ændrer jo selvfølgelig ikke på irritationen over, at man ikke kan stoppe sin produktion når som helst, uden at bruge MG eller tabe flere timers produktion.
     
    Bondemutter, KarinaN. og meba091 synes godt om dette.
  5. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hej i tråden

    Det er fuldstændig korrekt at man aldrig har kunne produceret power foder i møllen på 4 timer eller derunder og det har heller aldrig været hensigten at man skulle.

    Jeg er alvorligt bange for at der sidder flere i denne tråd som er ramt af tunnelsyn og det er super ærgerligt og meget beklageligt, for jeg både ønsker og skal forholde mig til de fakta, som er tilstede i sagen. Når teamet sender jeres feedback til udviklerne, så skal det være feedback der bygger på faktuelle korrekte sager, ellers er feedback ligegyldig og spild af vores alles tid.

    Da den ene af mine moderatorer forleden sagde til mig, at der havde kunne laves power foder i møllen på under 4 timer og at det jo nok er den fejl som spøger i denne tråd, der afviste jeg det og jeg mente helt ærligt ikke det kunne have sin rigtighed at spillere som alle er bekendte med at der var en fejl i forbindelse med Valentins ranken og som alle har modtaget kompensation for den fejl, at de nu henviser som faktuel viden til netop denne fejl, men jeg er da godt nok blevet usikker på om ikke det er præcis det som foregår. Der er spillere som hårdnakket fastholder at man siden mølle abonnementets indførsel har produceret under 4 timer, andre siger at man altid har kunne under 4 timer og sådan bliver det ved, det ene argument efter det andet og ingen ønsker åbenbart at bryde ud af dette tunnelsyn og forholde sig til fakta og det er ufattelig ærgerligt, for så ender det med at den feedback som sendes til udviklerne er værdiløs, ingen kan jo tage feedback som bygger på ukorrekte info seriøst.

    Farmerama er et spil som bygger på 2 ting, prioritering og valg. Uanset hvor man er i spillet eller hvordan man spiller det, om man er hygge landmand eller man går efter at være nr 1, så er det samme princip, prioritering og valg, ingen kan det hele og det er heller ikke meningen, man er som spiller nød til at finde de prioriteter som er vigtige for den enkelte og derfra må man så gøre sit valg, det gælder også for de muligheder der er for produktion i møllen. Møllen har aldrig været så hurtig som nu og det er fakta. Så kan man diskutere om man syntes det er godt eller skidt at man ikke bare kan stoppe en given produktion o.s.v Der er helt sikker mange meninger og gode argumenter omkring møllen og dem er det vigtigt at få frem, så vær nu rar og hold den fejl som opstod i forbindelse med Valentins ranken og som der for længst er givet kompensation for, ude af debatten om den nye mølle, sådan at vi kan sende jeres feedback til udviklerne og så den kan blive taget seriøst.

    Fortsat god søndag

    Pindgris
     
  6. lise1606

    lise1606 Alvidende orakel

    hej
    vi beskyldes for tunnelsyn, men fakta er at før det nye mølle design kunne jeg lave 6 pf fra kl 4 til kl 4 næste da nu tager det 27 timer hvilket jo er 3 timer mere om der så tidligere har været en fejl i beregningen vil jeg ikke udtale mig om.
     
    Greenmama62, KarinaN. og meba091 synes godt om dette.
  7. Bondemutter

    Bondemutter Forum-lærling

    Hejsa Pindgris

    Du må meget undskylde, men jeg må jeg indrømme, at jeg nu sidder og ligner et meget stort spørgsmålstegn.

    Du skriver, at det aldrig har været muligt at producere powerfoder på 4 timer. Det er jo ikke rigtigt, for hvis runen var indløst, så har det været muligt lige siden mølleabonnementet blev indført. Det var sågar også den tid, der stod i FAQ.

    At vi bliver omtalt som havende tunnelsyn, har jeg noget svært ved at acceptere. Faktum er jo, at det på intet tidspunkt er blevet meldt ud, at der var fejl på Valentins ranken, så vi har kun kunnet forholde os til det vi så, nemlig at der fra den 12. februar og indtil møllen blev lavet om den 24. marts, hvor genoprettelsen af ”fejlen” uden noget varsel blev sneget ind, var muligt at lave 1 powerfoder på 3 timer.
     
    lenedid, Greenmama62, KarinaN. og 5 andre syntes godt om.
  8. -Mir85-

    -Mir85- Forum-lærling

    Regnestykket til Bondemutter viser helt korrekt hvordan møllen faktisk fungerte og hvordan den fungerer nå. Hva som har vært hensikten vet jeg selvfølgelig ingenting om, men med mølle abonnementet har man i flere år kunnet produsere power foder på 4 timer.

    Hvis du vil ha bevis kan du sjekke den tyske FAQ om mølle abonnementet (den har ikke blitt endret enda):
    Der står det svart på hvitt at bonusen fra runen og fra mølle abonnementet adderes og at den totale reduksjonen er 60%, dvs. at power foder tar 4 timer å produsere.

    Edit: Den FAQ som jeg referer til ble forøvrig sist endret 13. desember 2013, og har således ingen ting med valentins raken å gjøre.
     
    Sidst redigeret: 19 April 2015
    lenedid, Greenmama62, KarinaN. og 6 andre syntes godt om.
  9. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Hej.

    Pindgris > Tak for et langt, langt indspark, som jeg ikke vil trætte med at citere.
    Men --- Det du siger er ganske enkelt ikke korrekt. Som mange andre spillere har givet udtryk for, så har man faktisk gennem flere år kunnet producere PF på 4 timer. Du snakker om tunnelsyn og beder os forholde os til fakta. Men fakta er jo faktisk, at det tidligere sagtens kunne lade sig gøre at producere PF på 4 timer.
    Endvidere har Bondemutter lavet et meget flot regnestykke for os, hvor hun tydeligt anskueliggør, hvordan forventningen om, at produktionstiden for PF skulle kunne komme helt ned på 3 timer ved køb at købe-ranken. Det er mit indtryk, at det var i den tro, at pengestærke spilllere købte ranken.
    Sådan viste det sig så bare ikke, at det var (pga af bugs og fejl og krummelurer), som resulterede i BP's/Varun's undskyldninger og kompensation ved forlængelse af tiden i ranken.
    Jeg er glad for, at vi har spillere, som er "vågne", og som råber vagt i gevær, når det er påkrævet.
    Men jeg er ked af, at du Pindgris ikke tager spillernes feedback alvorligt (og ovenikøbet kalder den for tunnelsyn) og påstår den ikke er korrekt.
    Heldigvis har der også været "vågne" spillere på andre landes fora, der har taget problemstillingen op og forfulgt den (og moderatorer, der har taget dem alvorligt).

    I den forbindelse vil jeg gerne takke -Mir85- for at besøge vores Forum.
     
    lenedid, Greenmama62, KarinaN. og 5 andre syntes godt om.
  10. -Mir85-

    -Mir85- Forum-lærling

    Bare hyggelig :)
     
    meba091 synes godt om dette.
  11. Greenmama62

    Greenmama62 Aktiv forfatter

    Pindgris, det er ganske enkelt dig der har tunnelsyn og tager fejl her!
    At sige at vores feedback er useriøst og usandt, er simpelthen en fornærmelse.
    Med runen i visdomstræet og mølleabonnement tog det 4 timer, før ændringen i mølledesignet kom.
     
    Bondemutter, meba091, lenedid og 2 andre syntes godt om.
  12. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa...

    Jeg giver op, I må tro hvad I vil, men det betyder desværre, som tidligere skrevet, at der ikke kan leveres seriøs feedback fra det DA/NO team vedr det nye mølle design, da de DA/NO brugere alene beskæftiger sig med tiden for produktion af power foder på et forkert grundlag.

    Det var mit sidste ord i den sag. I er velkommen til at skrive videre hvis I ønsker det, men fra teamets siden er denne debat afsluttet.

    Mvh
    Pindgris
     
  13. tipsen

    tipsen Aktiv forfatter

    Seriøs feedback fra os alle, er tilstede, men er åbenlyst ikke synlig for dig. Pindgris
    Jeg har siden nov. 2014 produceret PF på 4 timer med Mølleabonnemen og 3 timer med ranken dertil.
    Jeg er pt. ikke særlig aktiv herinde, så jeg har desværre ikke bemærket at tiden for produktion af PF er steget, er den det skal den rettes tilbage til de 4 timer som det gamle system kørte på, ellers skal man jo have sine penge tilbage for det som man har ofret på bla. Mølleabonnemenet.
     
    KarinaN., Bondemutter, Greenmama62 og 1 anden person synes godt om dette.
  14. tipsen

    tipsen Aktiv forfatter

    Og vi kan vel finde en anden som vil sende, den sandfærdige, feedback til modtageren
    ;)
     
    KarinaN., meba091 og Greenmama62 synes godt om dette.
  15. toudal

    toudal Kommende forfatter

    Jeg kan godt lide den nye mølle. Jeg synes, at det er smart, at jeg kan sætte flere ting i gang på en gang. Især når der er en event, hvor møllen skal bruges. Det er rart, at jeg ikke behøver vælge mellem alt det jeg skal bruge. Det er genialt, at jeg kan sætte 1-2 ting i gang, og næste gang jeg logger ind, kan jeg atter sætte 1-2 ting i kø. Da jeg læste, at jeg ikke ville få mit foder, før møllen har lavet det hele færdigt. Ja. Jeg synes, det lød fair. Og det er fint med mig. Måske er det fordi jeg ikke sætter noget over, der varer i 2-8 døgn at lave. Og de gange jeg har været "nød" til at stoppe møllen før tid, kan tælles på 2 fingre. Dog kunne jeg måske godt tænke mig at bytte 1 plads i Bahamarma møllen til en ekstra gård mølle plads. Jeg behøver ikke 3 mølle til øen.
     
    DjayTee synes godt om dette.
  16. Greenmama62

    Greenmama62 Aktiv forfatter

    Skal dette opfattes således, at der ønskes feedback fra spillerne, og så vælger Teamet bare fra, når de er uenige med os spillere? Og dermed kan vi regne med, at det bare er "beskæftigelses terapi".
    Jeg har desværre ikke, men ville ønske nogen havde et screenshot med den gamle PF tid. Men selv den slags håndfaste beviser kan jo så blive valgt fra.
    Det tærer altså hårdt på min fortsatte lyst til spillet!
     
    KarinaN., Fr-jensen, Bondemutter og 1 anden person synes godt om dette.
  17. Greenmama62

    Greenmama62 Aktiv forfatter

    Jeg tror de fleste kan lide ideen med kø-funktionen i den nye mølle. Det kun tidsforingelsen på det langsommelige PF, der er blevet så meget større, der skaber debatten. Og det er da surt at man helst kun skal sætte 1-2 PF igang, så man ikke mister 1 døgns foderproduktion fordi man ønsker/ har behov for andet, eller laver en fejl.
    Det var den eneste grund til jeg købte mølleabonnement.
    Jeg tror alle så frem til det nye mølledesign, men alt der der kom ind ad bagdøren, var vi ikke lige forberedte på.
    Der var også mange der "ønskede sig" mulighed for PF produktion på øen, efter stadig stigende krav til avlsdyr i opgaver og events, men det har man ikke haft lyst til.

    V.H.
     
    KarinaN., Fr-jensen, Bondemutter og 2 andre syntes godt om.
  18. -natkat-

    -natkat- Forum hertug

    Jeg køber ikke mølleabonnementet - dvs. en normal produktionstid på PF er på 9 timer pr. stk. - 10 timer fratrukket runen på 10%! Med 300 enheder vand kan møllen producere 8 PF ad gangen - det giver samlet en produktionstid for 8 PF på 72 timer = 3 døgn!

    Hvis man så afbryder denne produktion - ja, så er det hele 3 døgns arbejde, der er spildt - istedet for tidligere, hvor man trods alt kun mistede 1 enhed og ydermere kunne bruge af det, det var færdigt!

    Jeg kan derfor overhovedet ikke forstå, hvordan BP kan forsvare at lave denne omlægning! Og hvad formålet er med det - udover at gøre det vanskeligere for farmere, der ikke kan eller vil investere i et mølleabonnement!
     
    KarinaN., Greenmama62, Bondemutter og 2 andre syntes godt om.
  19. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Kære Pindgris
    I mine øjne er dette en meget besynderlig konklusion at drage.
    - at du giver op - ja ok, det synes jeg i og for sig er forståeligt, da du ikke har ret i dine postulater.
    - at der ikke kan leveres seriøs feedback ... det forstår jeg ikke.
    Der er faktisk meldt megen seriøs feedback ind her i tråden - bl.a. vedr. power-foder-produktion, men også vedr. den nye mølle i det hele taget - mange har brugt tid på at lave indlæg og give deres besyv med - og der er både ros og kritik i massevis.
    - at "de DA/NO brugere alene beskæftiger sig med tiden for produktion af power foder på et forkert grundlag" - det er endnu et postulat fra sin side,som ikke er korrekt.
    Om det er på et "forkert grundlag", det er da et postulat, som må stå for din regning.
    Vores grundlag er at være brugere/spillere (og mange af os gennem flere år) og dermed have erfaring med at spille spillet i praksis - og det er faktisk bare det, vi "taler" ud fra. At drage de erfaringer i tvivl, som vi har høstet i spillet gennem flere år, virker mildest talt besynderligt.
    I beder os om feedback (og BP efterspørger den), men vores mulighed for at få vores feedback igennem til BP er åbenbart afhængig af, at vore MOD's er enige i feedbacken - eller finder den "seriøs".
    Jeg var så blåøjet at tro, at vore MOD's bl.a. havde til opgave at varetage vores interesser og være et bindeled mellem brugerne og BP - vores mulighed for et talerør.
    Det skuffer mig desværre, at I hermed tager den mulighed fra os.
    Mvh Fr-jensen
     
    KarinaN., xolenka, Greenmama62 og 4 andre syntes godt om.
  20. -Mir85-

    -Mir85- Forum-lærling

    Pindgris, hvis du ikke kan tro på spillerne her, hva med å høre med noen av dine utenlandske kolleger?

    Jeg holder vanligvis til i det engelske forumet, men leser også en del på det tyske. I begge forumene er både spillere og mods enige om at måten mølle bonusene virker ble endret den 9. april, slik som Bondemutter har forklart. Det har ikke vært noen diskusjon om dette er riktig eller ikke. Det store temaet har derimot vært om denne endringen er rettferdig ovenfor de som har kjøpt mølle abonnementet og ranken.
     
    Hanne1964, LeneMor, DrGreenthumb og 6 andre syntes godt om.