Nyt mølledesign feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 23 Marts 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Jeg er heller ikke tilfreds med, at alt foderet, der er sat i gang i møllen skal være færdigproduceret, før du kan bruge/modtager foderet. Det er et tilbageskridt, som ødelægger glæden ved den nye mølle, som ellers var et godt tiltag. Det er en ommer >:(.
     
    xolenka, -natkat-, Tuppehøne og 2 andre syntes godt om.
  2. KarinaN.

    KarinaN. Forum stormester

    Kan kun tilslutte mig de andre. Det er blevet meget irriterende og bruge møllen nu, at alt foderet skal være færdigt før man får gavn af det.
     
    meba091, xolenka og -natkat- synes godt om dette.
  3. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Jeg kan virkelig ikke se problemet i det, så lav dog kun det du skal bruge og sæt resten i kø, eller gå på markedet og køb hvad du mangler.
    Nu er der jo mulighed for at sætte 3 slags foder over, så problemet med at løbe tør for noget foder burde da være løst.
    Hvorfor er det så vigtigt at få foderet med det samme?
     
  4. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Jeg kan godt følge din tankegang. Men hvis du så forsøger at tænke, som et flertal på forum har ytret, så vil du måske kunne forstå.
    Det forholder sig sådan for mig personligt, at jeg sætter foder over i mølle når jeg skal bruge det. Ellers producere jeg PF, hvis jeg ikke bare helt glemmer at få sat møllen i gang. :music:
    Og det er særdeles herligt at man kan sætte det i kø, men det løser ikke mit "her og nu" problem. Specielt ikke når det gerne er mere et bare 3 slags foder jeg skal producere i en fart.
    Okay så jeg kan bare købe på markedet... hvad hvis jeg er en fattig bonde? Så kan jeg desværre ikke "bare" købe... osv osv...

    ved ikke om du nu har fået lidt større forståelse for hvor mange forskellige problematikker vi hver især sidder og bøvler rundet med :)
     
    ofeia, KarinaN. og Greenmama62 synes godt om dette.
  5. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    DrGreenthumb Fattige bønder findes ikke i det her spil, man kan altid sælge et eller andet.
    Det løser da heller ikke dit problem at du får foderet med det sammen, du kan stadig kun lave 1 slags af gangen.
    Jeg tjekker altid inden jeg sætter noget over, hvad er det jeg har mindst af, og så laver jeg det.
    Vi har nok alle hver især vores egen spillestil.
     
  6. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Det var præcis der jeg ville hen ;)
    Og så er det vi har den berømte nøddeskal der... vi har hver vores måde, og mening, og det syns jeg skam osse der skal være plads til :)
    Men, jeg må desværre stille mig uenig i det faktum, at der ikke skulle findes fattige bønder i farmerama som ikke bare kan sælge, men det er ikke noget der skal skille os ad. :)
     
    -natkat-, ofeia og Greenmama62 synes godt om dette.
  7. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Åbenbart syntes du det er en fordel at man ikke kan afbryde en produktion og få det foder det er blevet færdigt, men kan du forklare hvad godt der er ved det?
     
  8. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Jeg har ikke sagt om det er godt eller skidt, jeg har sagt, jeg har ikke det behov, da jeg så vidt muligt søger for at foder nok, og dermed næsten aldrig mangler foder. Jeg kan bare ikke se behovet i det, og især da ikke nu hvor man kan sætte foder i kø.
     
  9. lissyjensen

    lissyjensen Junior ekspert

    Kan ikke forstå at møllen er blevet så langsom, jeg har mølleabonnement, købte ranken så det forkorter tiden, så den var nede på 3 timer for powerfoder, men nu tar den godt 4 timer, er der nogen der oplever det samme, og jeg har også indløst koden.
    hilsen lissyjensen
     
  10. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Power foder er sat op i tid fra 4 timer til 4,5 timer.
     
  11. lissyjensen

    lissyjensen Junior ekspert

    Tak for svar, syntes måske det har været lidt spildt af penge at købe ranken til møllen
     
    Greenmama62, ofeia og meba091 synes godt om dette.
  12. -natkat-

    -natkat- Forum hertug

    Jeg stiller op i køen bag de andre farmere, der synes, at det er en meget dårlig idé, at foderenhederne er låst fast, til alle enheder er færdigproduceret!

    Og ærlig talt er det mig en gåde, hvordan BP kunne forvente, at et sådant tiltag ville blive vel modtaget! Det føles som en stor forringelse af muligheden for at stille foderet i kø pga. den ekstra ventetid!

    Vi må håbe på, at de tager kritikken til sig, og laver om på lige denne del, af et ellers spændende nyt mølle-koncept!
     
    KarinaN., DrGreenthumb, xolenka og 1 anden person synes godt om dette.
  13. DjayTee

    DjayTee Avanceret

    Først og fremmest, så er jeg enig i det uheldige (mildest talt) i, at afbrudt produktion nu annullerer alt det allerede producerede... -.-

    Derefter er det, at jeg stikker hovedet ind i løvens gab: o_O

    Mht. produktionstiden på PF, der er gået fra 4,5 til 4 timer - Ja, det er vel egentligt bare en fejl, der er blevet rettet. PF tager oprindeligt 10 timer. Med runen reduceres dette med 10% til 9 timer. Mølleabonnementet halverer så dette til 4,5 time. Det er vel rigtigt nok. Buffs er aldrig blevet lagt sammen, men derimod "ganget ind i hinanden", så at sige (hvis det giver mening).

    Hvis vi regner i %, betyder det, at de 100%, først reduceres til 90% og derefter til 45%. Det har (så vidt jeg ved) aldrig været meningen at de 10% og 50% skulle lægges sammen, således at der blev reduceret til 40%.

    Det kan godt være, at det betyder en forringelse, men det er jo blot en rettelse af en eksisterende fejl, og der var vel ingen der havde brokket sig, hvis fejlen oprindeligt havde betydet en produktionstid på 5 timer, der så blev rettet til den korrekte på 4,5 time, vel? ;)
     
  14. meba091

    meba091 Forum prof

    Jamen jeg åbner lige gabet så :p

    Næ det kan du i og for sig have ret i.... Omvendt har den fejl eksisteret så lang tid, så man vel nærmest kan sige at den burde holdes i hævd. Dertil kommer at der helt mangler en forklaring vedrørende dette. Jeg vidste fx ikke at det muligvis har været en fejl hele tiden. Jeg har i over et år haft købt mølleabonnement og jeg husker ikke at pf nogensinde har taget andet end 4 timer at producere. Men der kan sikkert skrives bøger (måske tykke - forhåbentlig tynde) om min hukommelse.:music:
    Hvis du har ret DjayTee, så ville BP måske have kunnet undgå en mindre orkan omkring dette, hvis forklaringen havde været fyldestgørende. Umiddelbart oplever jeg det som en klar og stor forringelse:(

    Dette forstærkes af det tiltag, som gør at man mister hele produktionen, hvis den stoppes uden at være færdig. Det giver absolut ingen mening i mit hoved, at dette tiltag skal være til gavn for spillerne - klar forringelse i forhold til tidligere.

    En tredje ting er ændring af rankeskyen, som blev solgt for nylig. Jeg mener ganske enkelt at det er på kant med køberloven og virkelig umoralsk at lave en sådan ændring, som igen er en forringelse umiddelbart efter at have solgt den. Der må være mange spillere, som føler sig godt og grundigt snydt.
     
    KarinaN. og Greenmama62 synes godt om denne.
  15. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Der står nok et eller andet sted i betingelserne at BP kan ændre reglerne når de har lyst. Jeg tror at de forringelser er indført fordi folk laver for mange PF ifølge BP, nu kan man ikke bare sætte en bunke PF fodre igang, før mistede man ikke nået andet end den igangværende PF når man stoppede produktionen, nu mister man alt.
     
  16. Greenmama62

    Greenmama62 Aktiv forfatter

    Jeg tænker at de fleste der har købt mølleabonnement, hovedsaglig ville nedbringe tiden på PF. Det kan godt være BP kan forklare sig ud af den pludselige forlængede produktionstid ved at henvise til en ældgammel fejl i buff-systemet, men jeg synes det er en forkert beslutning. Jeg tvivler dog på, at BP gider at beskæftige sig mere med den sag.
    Men jeg køber ikke mølleabonnement mere, man kan jo ikke følge med og producere nok PF, inden der skal bruges avlsdyr i events eller løse avlsopgaverne i markedshallen, som er blevet en 100-års opgave. Og at man ikke kan stoppe produktion uden at miste det hele, er efter min mening tåbeligt.
    Jeg er måske ikke et regne-geni, men det er mig komplet umulig at regne produktionstider ud, specielt hvis man bruger kø-funktionen.
    På engelsk og tysk forum raser debatten om den nye mølle også, og det undrer mig at vi ikke hører fra BP.
     
    meba091 synes godt om dette.
  17. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa

    Det er sådan set fuldstændig korrekt hvad du skriver, dog syntes jeg lige det skal tilføjes at aktiverer man en buff/bonus så gælder den kun i løbetiden, så tager en given produktion længere tid end buffens/bonusens løbetid, bliver tiden fratrukket produktions antallet og samlet produktionstid med den % del som grundformlen for det pågældende produkt er pålydende.

    Det er også vigtig at bemærke at de forskellige buff/bonus ikke bliver lagt sammen, men fratrækkes grundtiden i den rækkefølge de er aktiveret.

    Lige til allersidst, så er der flere som mener de tidligere har produceret power foder i en tid under 4 timer, det kan jeg klart afvise skulle have sin rigtighed. Dels så har det aldrig været meningen og dermed har møllen heller ikke været sat til at kunne og dels så har jeg personligt tjekket samtlige spillere som mente de havde haft produceret power foder på 4 timer eller derunder og det er gjort via loggen for 2014, jeg har ikke bare èn gang fundet en tid der matcher, jeg kan derfor med hånden på hjertet sige at møllen fungerer korrekt i forhold til hensigten og at møllen aldrig har været hurtigere end nu, forudsat at man selvfølgelig har de buff/bonus til sin rådighed som pt findes som mulighed.

    Jeg håber at det er lykkedes mig at berolige jer lidt omkring produktionstiden og at I forstår min forklaring. Vi har som I ved vider givet jeres feedback og det vil vi selvfølgelig fortsætte med.

    Mvh
    Pindgris
     
    ofeia og DjayTee synes godt om denne.
  18. lissyjensen

    lissyjensen Junior ekspert

    Hej
    Jeg skrev til support at jeg ikke kunne forstå at møllen nu tar over 4 timer, for jeg har kunne lave powerfoder på 3 timer, da jeg har mølle abonnement og har købt ranken til møllen, selv om jeg har indløst koden tar den godt 4 timer, de skriver tilbage man aldrig har kunne lave powerfoder på 3 timer, men jeg har set at andre også kunne lave det på 3 timer, altså kun de 12 timer ranker løber, så kære medfarmer, I der også har kunne lave det på 3 timer, vil jeg blive rigtig glad for at høre fra, for jeg ved jeg har ret
    hilsen lissyjensen
     
    Greenmama62 og meba091 synes godt om denne.
  19. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej lissyjensen

    Du er flyttet til denne allerede eksisterende tråd om emnet "Møllen" og dens nye design.

    Jeg vil bede dig læse div. Officielle annonceringer, MOD svar og FAQs (bl.a om fodermøllen og mølleabonnement) hvor du vil kunne se eksempler på powerfoder produktionstider. Derudover findes Valentinsranken som buff til møllen som kun gælder i buffens løbetid og fratrækkes grundtiden.
     
  20. meba091

    meba091 Forum prof

    Jeg kan godt forstå du undrer dig. Det samme gør jeg over at se at der bliver skrevet her at man aldrig har kunnet producere pf på 4 timer med ranke og rune. Det har jeg. Og alle de engelske spillere nævner fuldstændig samme tider, nemlig 4 timer med mølleabonnement og rune og 3 timer med ranken oveni. Det virker da meget underligt at så mange spillere oplever de tider, når det nu siges at det ikke har været muligt... Det er jo faktisk hele sagens kerne og netop det folk hidser sig op over på de forskellige forums + det at man mister produktionen, hvis den stoppes.
    Det er muligt at det har været en fejl og at buffsystemet nu er ændret, men at sige at det aldrig har været tilfældet er jeg helt uforstående overfor.
     
    -Mir85- og Greenmama62 synes godt om denne.