Nyhedsbrev fra produceren 2013

Diskussion i 'Udviklerblog' startet af MOD-Ara, 16 November 2013.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej Farmerama!

    Da jeg er forholdsvis ny her, vil jeg gerne starte med at præsentere mig selv. Mit navn er Souni, jeg er 32 år og fra Canada (kvinde, hvis I spekulerer over det – Jeg ved det ikke fremgår tydeligt af mit navn ^^). Jeg har boet i Tyskland i 6 år, arbejdet hos Bigpoint i 4 år og jeg er den nye producer. Jeg har været ved Farmerama i nogle få måneder og jeg begynder at føle mig mere kendt med dette massive spil.
    Da jeg startede ved Farmerama var min første prioritet at få løst det værste tekniske problem: uventede log ud. Sidste måned fandt og løste problemet der var skyld i næsten 100.000 uventede log ud om dagen og vi fik også løst noget der skulle forbedre ydeevnen. Vi er ikke færdige med emnet om tekniske forbedringer, men vi er nået så langt at vi kan begynde at koncentrere os om andre ting.

    Her er de næste prioriteter, som jeg ser det:

    1. Mentorsystemet: Som I ved fungerer mentorsystemet ikke som det skal. Selv om det virkede er det et faktum at der altid vil være stor forskel mellem antallet af nye spillere pr. dag og antallet af aktive spillere pr. dag, så vi er nød til at genoverveje systemet … og det er vi i gang med! Potentielle ideer inkluderer:
    a. Give jer mulighed for at vælge hvilket sprog/land jeres kylling skal komme fra, så I har større chance for at få en kylling.
    b. Integrere mentorsystemet bedre med vennelisten.

    Vær venligst opmærksom på:

    Genovervejelse af mentorsystemet er en kæmpe opgave og 10 personer kan ikke gøre det ti gange så hurtigt som en person! Vi har en person der arbejder på konceptet og det er min store prioritet, men det varer lang tid før vi begynder at arbejde med selve design/kodning og jeg tror ikke vi kan blive færdige før først i 2014.

    2. Mere plads/Ny eventmekanik: Det er altid svært at have en nummereret liste af prioriteter fordi der er så meget at gøre! Men jeg tror mere plads og en ny eventmekanik er næsten lige vigtige som det næste punkt.
    a. Ny plads: Jeg er ked af at sige, at vi ikke kan give jeg alle sammen et nyt spilområde. Det er der mange grunde til, men for at gøre det kort, vil det ud fra et teknisk og spildesign’s synspunkt ikke give meget mening i spillet. Det vi kan gøre, er at give jer et sted til at opbevare jeres ekstra træer, stalde og item, som ikke kun er inventaret – et sted I kan dekorere og endda bruge jeres ekstra genstande, men med ny gameplay og regler tilknyttet. Så snart vi har flere informationer vil I blive informeret.
    b. Ny event-mekanik: Dette er lidt sværere end I kan forestille jer! Vi ved at I hader event-planter, men de er gode til udligning – de er flaskehalsen der gør at lav-level spillere har (næsten) lige så god chance for at gennemføre eventet som høj-level spillere (de ekstra spilleområder gør det dog lettere for høj-level spillere). Men vi vil forsøge at finde nye events der er sjove og udfordrende for spillere på alle levels. Giv os besked hvis I har nogen ideer!

    3. Nyhedsbillede /UI tilpasning: Vi har mange layers der ikke er ret tydelige – jeg vil gerne gøre dem tydeligere så flere personer får en bedre forståelse af hvad der foregår og vi kan annoncere ting mere klart end tidligere også i spillet og ikke kun på forum.

    4. Planteforædling: Jeg vil virkelig gerne ændre planteforædlingen! Men mellem de ting der er nævnt ovenfor, de ting vi allerede arbejder på nu, som skal gøres færdig før vi kan begynde med de ovennævnte ting, og events, har vi rigtig meget at lave! Så det varer nok et stykke tid.

    Hvad arbejder vi på lige nu, spørger I? Jeg kan ikke remse alt op, men her er et overblik:

    • Nyt design I markedshallen: Alle layers I markedshallen vi få en total overhaling så de passer med den “nye” Farmerama stil og så det er tydeligere for nye spillere. Forbedrede funktioner inkluderer:
    o I får mulighed for at scrolle gennem trinene i en quest uden at gennemføre dem først, så I kan se de sidste præmier fra starten og beslutte om I er interesserede.
    o Filtre så I kan vælge kun at se Bahamarama quests, kun event quest, osv.
    • Ændring af farmerhjulet: Konceptet med at gøre farmerhjulet mere sjovt (og mere lønsomt) er allerede færdigt. Smugkig kommer snart!
    • Og selvfølgelig arbejder vi hele tiden på events som f.eks. Halloween, høstfest osv.

    Nu vil jeg besvare de spørgsmål der er udvalgt at vores internationale support teams!

    Er der noget nyt om foræring og salg eventet?
    o Ikke noget tilfredsstillende, er jeg bange for. Vi har kontrolleret koden og det skulle virke… det gjorde det ikke sidste gang, tydeligvis, men vi tror det var på grund af hardware problemer som vi nu har løst. Når vi tester det under ”perfekte” forhold virker det – men vi kan ikke genskabe de forhold der er når det er online og I alle giver og sælger. Næste trin ville være at sætte eventet online med en advarsel om at vi tester og det måske vil betyde tab af genstande – den mulighed overvejer vi i øjeblikket. Hvad synes I?

    Er der nogle planer der giver spillerne flere muligheder for at få gyldne bananer?
    o Ja! Afhængig af timingen af dette nyhedsbrev, har I muligvis allerede fået et par stykker når dette nyhedsbrev kommer ud. Vi vil inkludere dem som event og quest præmier, Renzo præmier og måske andre steder.

    Vil der komme flere øer I fremtiden?
    o Selvfølgelig!

    Er det planlagt at have en inter-ekspres med stalde?
    o Som nævnt ovenfor arbejder vi på det nu! Men for at undgå flere forskellige dyrearter, vil toppræmierne i stald Inter-ekspressen være en fuldstændig ny type stalde, der tilbyder noget spillerne virkelige mangler…

    Kommer der nogle nye præmier I farmerhjulet?
    o Som nævnt ovenfor, er der ikke kun nye præmier, men et helt nyt farmerhjul på vej.

    Renzo’s årsmarked – vil der blive tilføjet nye minispil og præmier?
    o Præmier, absolut. Minispil … måske. De tager lang tid at lave og vi har så meget at gøre…

    Hvorfor har nogle quest eller events høsthjælper timer i stedet for kuponer?
    o Det er lidt som at spørge hvorfor nogle quest eller events har bedre eller forskellige præmier end andre. Vi forsøger at give bedre præmier i de mere udfordrende quests og det ville være kedelig hvis vi hele tiden gav det samme. Altså, husk på at kuponerne er nyere, så jeg er sikker op der er nogle gamle quest derude der er virkelig udfordrende men stadig giver timer!

    Hvorfor er der nogle lande der har specielle tilbud eller events (for eksempel KOH quest/genstande kun for DACH)?
    o Det er lidt mere kompliceret! Det sker udelukkende når vi har et samarbejde med eksterne partnere. Nogle gange, som f.eks. tilfældet med KOH ZOK, det er fordi partnerne kun findes i en bestemt region (tro mig, Canadier er ikke bekendt med Til Schweiger!). Andre gange, som med Looney Tunes, er det fordi partneren ikke vil lade os præsenterer deres produkter i bestemte regioner. Jeg er opmærksom på at I ikke bryder jer om disse ”region-specifikke” events og jeg vil huske det når vi forhandler med vores partnere, men jeg er bange for at jeg ikke kan love at det aldrig vil ske igen – disse samarbejder er næsten aldrig en en-persons afgørelse.
     
  2. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hej alle sammen!

    November er fløjet forbi og det er på høje tid med en opdatering fra Farmerama teamet. Her i Hamborg er det blevet koldt og gråt igen og hver dag er der mindst en person der ringer og melder sig syg med influenza… vinteren er kommet! Vi arbejder hårdt og ser allerede frem til juleferien.
    Inden jeg kommer til denne måneds spørgsmål, vil jeg gerne give jer en opdatering på nogle af de ting vi har arbejdet med i oktober.

    Opdatering: Mentorsystemet
    Som nævnt i sidste nyhedsbrev planlægger vi en komplet omarbejdning af mentor funktionen. Vi ved der er mange bugs i det nuværende system, men det vil tage måneder at rette alle bugs og det vil egentlig ikke løse alle de problemer I har, fordi der i nuværende system stadig vil være færre kyllinger end mentorer. Jeg ved det er svært, men vi har besluttet at vi ikke vil investere de måneder vi skal bruge for at rette bugs i det gamle system. Vi vil hellere fokusere på det nye system: Vi sigter efter noget bredere end det som var meningen med mentorsystemet som det er nu, noget der vil give jer mulighed for at mødes og kommunikere med andre spiller i selve spillet og ikke kun via in-game beskeder. Vi har nogle få tekniske begrænsninger vi skal håndtere, men vi er sikre på at vi kommer frem til noget brugbart, funktionelt og sjovt.

    Opdatering: Nye event-mekanikker
    Det går godt fremad og jeg håber (lover ikke) at vi kan afsløre basis-versionen at vores nye eventmekanik og -form, allerede ved Farmeramas fjerde fødselsdag! Den første gang inkluderer nogle elementer fra den nuværende mekanik, såvel som nye udfordringer og disse udfordringer vil forandres efterhånden som vi udvider den nye mekanik. Vi holder jer opdateret!

    Opdatering: Markedshallen
    Som det nogen gange sker, har vi opdaget nogle uoverensstemmelser i det planlagte re-design af markedshallen. Det er altid bedre at vi opdager den slags før I får problemer med det, så vi vendte tilbage til tegnebrættet for, så godt som muligt, at sikre at vores ”forbedrede” markedshal virkelig bliver en forbedring for de fleste af jer. Vi er meget glade for det vi er kommet frem til og håber at I også bliver glade for det – det skulle ikke vare så længe endnu!

    Community spørgsmål - november

    1. For mange stjerner, ingenting at bruge dem til!
    Vi arbejder på at integrere flere ”ubrugte genstande” i markedshallens quest og stuehusets ordrer (De internationale BA’er har været så søde at give os en liste over disse). Stjernerne bør inddrages mere, men teamet har flere høj-level funktion ideer hvor der bliver god brug for dem – Vi har hørt jer og vi arbejder på det!

    2. Foræring & gave event – hvornår kommer det igen?
    Som nævnt i sidste måned, tror vi at vi har løst de ting der skabte problemer sidste gang vi have dette event, men vi kan ikke være sikre før vi har afprøvet det. Så snart som muligt i det nye år, vil vi køre et ”test” foræring & gave event, som vi vil annoncere i forvejen, så spillere kan vælge om de vil deltage eller ej. Vi ved ikke helt hvordan det kommer til at fungere, men vi overvejer at tilbyde et par ”byttehandler” og advare spillerne om ikke at bytte/give værdifulde genstande i testen, så vi kan minimere den negative effekt hos deltagerne.

    3. Hvorfor har I ikke mærkedags-belønninger til brugerne? F.eks. belønning ved hans/hendes fødselsdag eller jubilæum for hans/hendes registrering…
    Det er en rigtig god ide som jeg i dette sekund giver videre til vores spil-designer team.

    4. Hvornår vil I tilføje nye gaver i spillet?
    Der kommer en ny sæson-gave eller to om kort tid og derefter vi vil fortsætte med at opfriske, i det mindste, udvalget af sæson-gaver – det tager meget lang tid at lave gaver og vi har været lidt hængt op på det sidste.

    5. Hvornår får vi igen en ”Top-5” funktion for den smukkeste gård?
    Desværre blev den funktion fjernet for længe siden (Jeg ved faktisk ikke hvorfor) og virker ikke længere, så vi kan ikke bare bringe den tilbage. Det er ikke en af vores topprioriteter (Jeg tror vi alle kan blive enige om, at der er mere vigtige ting at fokusere på), men spil-designeren vil gemme jeres forespørgsel om en rangerings funktion (og også om flere/bedre gaver og muligvis en mere interessant gave-mekanik?), mens vi planlægger omarbejdningen af mentor funktionen.

    Og det var alt for denne måned! Endnu engang tak for jeres gode spørgsmål, og vi ”ses” snart igen!
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.