Ny quest/stiklinge feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 10 April 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmere

Denne tråd kan benyttes til feedback på den nye quest "Herbarium"
    i markedshallen samt april måneds stiklinge.

Jeres feedback vil så blive samlet og sendt videre

Farmerama teamet​

2. lise1606

lise1606 Alvidende orakel

hvornår dukker den nye opgave op skulle det ikke være kl. 14 idag?

3. MOD-Ara

Hej

Jo det var kl. 14, jeg har meldt at den ikke er dukket op og venter på at teknikkerne får den lokket frem :)

4. lise1606

lise1606 Alvidende orakel

endnu en opgave der ikke giver stjerner. æv
    hvordan skal det lykkedes at få alle de stjerner man mangler

5. MOD-Ara

Hej

Som tidligere annonceret så gives der kun stjerner i permanente opgaver som ikke kan gentages. Du kan se i div. FAQs under opgaveskemaerne om opgaverne giver stjerner og hvor mange.

6. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

vil lige sige at hvis i laver alle de opgaver der er i hallen så vil der være stjerner nok til at indløse jeres runer i træet tror jrg da , men det ville da være dejligt hvis vi fik nogle flere runer så jeg kan bruge mine 1000 stjerner

7. Greenmama62

Greenmama62 Aktiv forfatter

Endnu en opgave der kun kan fuldføres ved køb af nye stiklinge. Nej tak, sidst jeg brugte MG på det fik jeg 5 pistacietræer ud af 6 køb. Så ja, jeg kan lave de opgaver jeg har træer til, men føler mig overhovedet ikke fristet til at gå efter de nye træer, som efter opgaven bare bliver til fyld i laden.

Tuppehøne synes godt om dette.
  8. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Nei, denne var ikke noe særlig god oppgave. Som Greenmama62 også sier, så er det nok en gang trær som man kjøper stiklinger til, men som man ikke er heldig nok til å få. Javisst kan man kjøpe i markedet, men prisene går jo ikke akkurat ned når det kommer flere oppgaver de skal brukes til (eksempelvis mangler jeg både Amherstia og Kowhai, og disse inngår nå i minst to oppgaver).
    I tillegg er ikke premiene i denne nye oppgaven noe særlig å bry seg om(unntatt ØEP som alltid kommer godt med).
    Nei, dette var skuffende.
    Venter spent på om neste blir bedre.
    Hilsen Tuppehøne.

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg synes nu det er en meget god quests. En der kan bruges til overskudstræer.
    Præmierne er ikke noget at råbe hurra for, men den kan jo laves flere gange.
    Ingen klager herfra.

10. Greenmama62

Jeg synes at markedshal opgaverne skal være opgaver, man kan udføre ved at spille sig til det der skal bruges. Gennem levelstigninger og lignende. Overskudstræer er der da vist rigeligt af, uden at man skal gribe til MG for at skaffe fyld til opgaven.

DrGreenthumb og Tuppehøne synes godt om denne.
  11. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

syndes farmen og spillet ligner mere og mere fantasy der er osse kun nye opgaver ved køb af nye stiklinger og de opgaver der kommer her kan kun laves ved at bruge en masse penge og ,forstår ikke lige den med overskuds træer da de fleste træer er forholds nye i de seneste 3 opgaver herinde

Tuppehøne synes godt om dette.
  12. Greenmama62

Med overskudtræer mener jeg, alle de træer vi har samlet gennem tiden, der ikke har en funktion. Som f.eks. ahorn, oliven eller pitaya. Jeg har selv rigtig mange pistacie træer, men jeg tænker at mange har en masse på lager, som ikke kan bruges. Lav ep, lav markedsværdi og ingen opgaver at bruge dem til.

13. MOD-Ara

Hej

Igennem lang tid har stiklinge og staldbyggere været en del af event belønninger fra tid til anden hvorved specialtræer/stalde kan opnåes. Selve træerne og staldene har ind imellem også været blandt belønningerne. Derudover giver mini eventet Forære, give og bytte mulighed for at opnå specialtræer/stalde og frugterne kan købes på markedet fra level 2.
    Desuden kan MG opnåes via quests og biograffen så man kan købe stiklinge/staldbggere uden at skulle have penge op af lommen.
    Så alt i alt er der ingen der er tvunget til at bruge penge på spillet for at kunne løse en quest.
    Denne nye quest er en blivende quest som kan gentages hvis man har lyst. Så alt i alt er det en quest man kan udføre ved at spille sig til de ting der skal bruges måske ikke i løbet af en uge men Farmerama byder på mange forskellige måder at nå et mål på.

14. Greenmama62

Jamen det er da sådan set også rigtig, men min oplevelse er, f.eks. de sidste gange jeg har fået belønning i form af stiklinge
    har jeg fået mange af samme slags almindelige træer, det samme gælder staldbyggeren.
    De specialtræer/stalde jeg har, har jeg købt, ikke vundet.
    Forære, give og bytte eventet har været sjældent, og jeg har ikke haft held til at bytte med mine ønsker.
    Og jeg bruger også biografen, og bruger det jeg optjener, og er så heldig at få en "gul opgradering" til andedam, eller xl kokospalme!
    Så jo da, man kan godt på den måde du beskriver, hvis man spiller 1 år eller 10 mere, og er "heldig" nok.
    Jeg har spillet 4 år+, så jeg synes da ikke jeg forventer noget på en uge eller 2.
    Jeg er stadigvæk skuffet over den nye quest.

15. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

jeg har osse spillet i over 4 år og jeg har da haft brug for alle mine træer osse dem som i åbenbart ser som uønsket , men jeg vil da slet ikke af med nogle af dem , og sidst jeg fik stiklinger i beløndning fik jeg et slåentræ og jeg syndes det var rigtig godt jeg tror det held i held med hvad man lige får og jeg kan da godt savne de træer som åbenbart ikke kommer flere af gudlblad og trylletræ og jeg køber 40 -60 stiklinger af gangen så genganger har jeg masse af men jeg jubler da stadig som et lille barn (selv om jeg er 56 år ) nu jeg lige fik 2 stk nye træer 1 til øen og 1 til fastland ,og mit overskud af stalde og træer gav jeg til et par små farme og det var rigtig mange, men ikke bare et lille suk eller tak kom retur og (derfor ærger det mig stadigvæk ),så om de fik det jeg sendte aner jeg ikke og jeg skrev til dem om de havde fået det jeg sendte ,men intet svar og derfor beholder jag alle mine træer og stalde ,så ja jeg har et kæmpe overskud af snart alt men det jo rart for mit selvvære og mit ego at jeg kan komme igenmen alle de opgaver der er på rekorttid så alt i alt er jeg vældig tilfreds med hvad jeg er blevet herinde en stor fed farmerbonde

16. plerik

plerik Exceptional talent

et stort fremskridt med de mystike stiklinger ville være at man fjernede xl træerne og gjorde xxl træerne mere atraktive ved at de gav dobbelt op af frugter . jeg har selv købt 8 stiklinger denne gang og ja jeg har ikke fået et eneste special træ . men kun xl - xxl træer og værst ved det hele så 2 stk hyldebær træer ( har lige knap 19 000 stk hyldebær på lager så hvad skal jeg bruge de træer til ? . )

17. meba091

meba091 Forum prof

Faktisk synes jeg det er ok med indførslen af nye opgaver når der kommer nye træer eller stalde. På den måde kan de også komme i spil med det samme. Men sikken et sølle udbytte der er i denne-.- - egentlig er der ikke rigtig noget incitament for mig overhovedet. Ingen præmier, som virkelig er værd at gå efter:(

Det ligner som Greenmama nævner en opgave man kunne kaste sig over hvis man havde overskud af træfrugter, bortset fra at der så lige er kastet et par nye træer ind. Om 3 år kan den måske blive aktuel. Jeg har afleveret til den første opgave som bestod af træfrugter, som jeg havde rigeligt af, men så stopper det også der.

Opgaven havde måske været ok, men stadig ret kedelig belønningsmæssigt, hvis der udelukkende havde været tale om træfrugter som har været i spillet længe (virkelig længe). Opgaver som indeholder levering af spritnye træfrugter skal i mine øjne have rigelige belønninger, som er værd at gå efter som fx "afsted til syden". På den måde bliver det også mere tillokkende at få de nye ting i spillet, som BP jo gerne vil tjene penge på.

At denne opgave kan genstartes er helt omsonst med de belønninger - ikke noget jeg vil benytte mig af, hvis jeg nogensinde færdiggør den.

loba10, xolenka, plerik og 1 anden person synes godt om dette.
  18. johnhan

johnhan Forum analytiker

Problemet med den nye quest er at den kun er lavet som undskyldning for at man kan bruge alle de special træer der konstant bliver tilført spillet som ellers er ubrugelige, de træer der er kommet på det seneste har virkelig mærkelige navne som jeg i hvert fald aldrig har hørt om. Har slet ikke styr på hvor mange special træer jeg efterhånden mangler, jeg køber ikke bunker af stiklinger, ikke fordi jeg ikke har råd men syntes det har taget overhånd for lang tid siden. Nå, købte 8 i går, fik ingen af de mange special træer jeg mangler, har købt 8 i dag, måske man er heldig.

xolenka, DrGreenthumb og Greenmama62 synes godt om dette.
  19. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

nå men jeg har alså lige købt 40 stiklinger mere fordelt på øen og fastland og derpå skal jeg så lige sige det var forde jeg lige har opdaget jeg har fået skatte penge tilbage så det skulle fejres herinde ,og jeg har aldrig fået et af de nye træer hvis jeg ikke køber mindst 20 stiklinger hver gang og ja det gør jeg så og jeg kan osse blive enormt sur og rasende når jeg så ikke får et nyt træ der har da været flere gange hvor jeg måtte trave ud til min moseguldsåre og grave et nyt lager op så jo det somme tider svære at være helt tilfreds herinde ,men jeg kan da stadig huske når jeg fik et xl træ da jeg var lille bitte og hvor var det da fedt og jeg syndes ikke vi skal tage den oplevelse fra de små farme så jo syndes det her spil er mega fedt og hvad navne træerne har hmm ja men er der nogle der har hørt om et mælketræ da og det navn er der sanlig da ingen der har brokket sig over så lad nu genierne lege mens vi hygger det jo for vores skyld de på måske de skulle lave et uldtræ eller fjerblomst næstegang hi hi god aften allesammen hygge hygge det lørdag

20. plerik

plerik Exceptional talent

hej .

jeg kan ikke forstå det du skriver at da din farm var lille . der blev du glad hvis at du fik et xl træ imellem hemmelige stiklinger . xl træer kan købes for dalere som man kan tjene på andre måder end at tage andre betalings metoder i brug .
    men jeg kunne godt tænke mig at det de gamle mystiske stiklinger kom ind i spillet igen istedet for xxl og xl træer . så vil der blive noget at bytte med ? . der kommer jo hele tiden nye spillere ? .

KarinaN. og xolenka synes godt om denne.