Navnefejl på Bahamarama

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Tuppehøne, 16 Oktober 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Tuppehøne

    Tuppehøne Forum kommissær

    Hei.
    Jeg er usikker på om jeg poster innlegget mitt på feil sted, beklager i så fall det, men håper dette er rett sted.
    Jeg ser at i Bondesamfunnets oppgave "Total te" (som den heter på norsk), skal man i diamantoppgave 1/8 levere blant annet Pandafrukt. Jeg har lett i apetempelet og i forumet etter dette, uten å finne ut av det noe sted. Så logget jeg meg inn på danske farmerama for å lete der og det kan se ut som at det er noen oversettelser som ikke stemmer helt i det norske:
    I det danske apetempelet finnes "Pandanus palme statue" som den første i kammer 9. I den norske heter denne "Skruepalme statue". Det kan dermed se ut som det norske spillet benytter to ulike oversettelser for det som på dansk heter Pandanus palme.
    Altså skruepalme i apetempelet, men pandafrukt i bondesamfunnet.
    Kan du sjekke om jeg har forstått det rett, og i så fall bør det kanskje ordnes slik at det er bare ett navn på denne palmen?
    Mvh Tuppehøne.
     
    DrGreenthumb synes godt om dette.
  2. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa,

    Har flyttet tråden og omdøbt den
    Det vil være en stor hjælp for os (da vi ikke er så stærke i det norske sprog) hvis i vil hjælpe os med det rigtige navn på norsk.

    Tak for meldingen, Pandafrukt & Skruepalme skal vist lige rettes lidt til. Det giver vi videre.
    ;)

    Frugter fra et træ hedder ikke altid det samme som træet. og man kan altid se hvilke frugter et træ giver ved at holde musen over træet i inventaret så tooltip kommer frem:
    [​IMG]
     
    Sidst redigeret: 16 Oktober 2014
    Tuppehøne synes godt om dette.
  3. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hej igen.

    vi opretter en ny tråd til melding af tekstfejl i den norske udgave af spillet, som bedes brugt hvis i finder andre.
    den finder i > her <
     
    Tuppehøne synes godt om dette.