Rettet Menageri info-layer

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af johnhan, 21 Juni 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. johnhan

johnhan Forum analytiker

Når man peger på Menageriet og info-layeret kommer frem, så hænger layeret fast når man peger på andre ting, irriterende selvom man jo kan få layeret væk ved at pege på ingenting.

2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Der er brug for mere information end det for vi kan hjælpe se >her<

Det sparer meget tid hvis du oplyser disse ting når du opretter din fejlmelding
    så vi ikke skal bruge tid på at vente på oplysningerne da vi i MOD teamet ikke er online 24/7 ;)

3. johnhan

johnhan Forum analytiker

Den anden tråd er låst, så opretter lige en ny.

Du mener hvilken browser/flash jeg bruger? Vi bruger Chrome og firefox, alle med seneste version af både browser/flash. Fejlen er på 3 farme, på 3 forskellige PC'er.

4. Greenmama62

Greenmama62 Aktiv forfatter

Jeg har det samme problem. layeret forsvinder først efter jeg flytter musen uden for rammen/ peger på "ingenting".
    Også Chrome.

5. MOD-Ara

Hej

Med info layeret går jeg ud fra der menes dette? (hvis ikke så vend tilbage med yderligere information/forklaring.)

Samtidig går jeg ud fra I begge som erfarne farmere og forumbrugere har fulgt de råd der er i tråden jeg tidligere er henvist til?

Når det er sagt kan jeg sige at jeg nu har testet på 3 forskellige testfarme med forskellige browsere og forskellige spil indstillinger.....
    og på intet tidspunkt har jeg kunnet konstatere den slags problemer I beskriver.

Så jeg vil anbefale endnu et kig i den tråd jeg tidligere linkede til, følge de råd der er og vende tilbage med udførlig beskrivelse meget gerne med screenshots hvis I stadig oplever problemer derefter.

6. Greenmama62

Ja, det er det billede du viser. Hvis jeg fører musen hen over menageriet eller klikker kommer info-layeret frem. Men hvis man derefter klikker på en af de andre stalde forsvinder layeret ikke, før jeg klikker uden for rammen eller et sted på farmen hvor der ikke er noget. Derefter kommer og går info-layeret til andre ting, ganske som sædvanligt. Jeg kan ikke hjælpe med screen-shot, kan ikke få det til at dú. Og selvfølgelig er alt renset og opdateret. Måske kan johnhan hjælpe med screenshot.

V.h

7. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Jeg oplever også problemet hos mig. (Browser Chrome)
    Hvis først jeg har haft aktiveret mit Menageri, så bliver layeret for Menageri ved med at vises
    - uanset hvilke andre stalde eller for den sags skyld træer jeg trykker på.
    Sådan her det været lige siden jeg satte mit menageri op.

Screenshot fra i dag kl. 13:15​

8. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Jeg gentager lige MOD-Aras post og afventer disse informationer, da ingen af os kan genskabe de problemer i beskriver.

Mvh
    Pindgris

9. johnhan

johnhan Forum analytiker

Når jeg bruger ordet info layeret er det fordi det ord bruges i lagerbygning FAQ'en, og ja det er det problemet handler om.

Når man peger på menageriet viser den den info som den skal, men hvis du flytter musen og peger på en anden stald bliver menageri info boxen ved med at blive vist, og det gør lige indtil du peger på et tomt område.

Du og Ara efterspørger flere informationer ved at henvise til link og jeg spørger så om det er om browser/flash info. Det får jeg ikke noget svar på men bare at i efterspørger info, jeg aner bare ikke hvad.

Jeg kan se 3 andre helt klart beskriver samme problem som jeg, mon ikke i burde læse tråden igen?

10. MOD-Ara

Hej

Som svaret flere gange så kan vi ikke fremprovokere/genskabe de problemer der beskrives her i tråden derfor efterlyser vi de informationer som altid er nødvendig ved en fejlmelding. Hvilke informationer står klart og tydeligt i den tråd jeg har linket til.

Ingen af de indlæg der er i denne tråd indeholder til fulde disse oplysninger.

Der er spredte oplysninger om:

forskellige browsere er nævnt - ingen version nævnt
    Flash player beskrevet som opdateret eller sidst nye - ingen version er nævnt
    Screenshot er først postet af 3. bruger der dukker op i tråden

Dette er desværre et problem vi støder på igen og igen her på forum.....fejlmeldinger uden den information alle erfarne forumbrugere ved skal opgives.

Når det er sagt så kan jeg kun sige at vi over 2 dage nu har brugt en del tid på at teste dette, har forhørt os så godt det er muligt uden et komplet billede af problemet samt ventet på information som burde have været opgivet fra første indlæg fra alle brugere i denne tråd (også selvom andre har skrevet da det hjælper med at skabe et fuldt billede hvis der er et problem)

Vi kan som sagt ikke genskabe det I beskriver så jeg kan pt. kun henvise jer til >denne< tråd.

11. Greenmama62

Problem stadig som beskrevet ovenfor.

flash player version 22.0.0.192
    google chrome version 51.0.2704.103 m

V.h

12. johnhan

johnhan Forum analytiker

Kopierer lige Greenmama62's oplysninger da jeg selvfølgelig har det samme

flash player version 22.0.0.192
    google chrome version 51.0.2704.103 m

Chrome auto opdatere jo både browser og flash, ser ingen grund til at vi skal nævne de ting hver gang. Derfor skrev jeg bare at jeg havde seneste version af både browser/flash, burde være til at forstå.

Når der herhjemme er 3 farme i 2 browser på 3 forskellige PC'er der har samme problem, så virker det usandsynligt der skulle være en visningsfejl, det virker snarere som et generelt problem, bekræftet af at der er 3 andre spillerer her der beskriver samme problem. Hvorfor i mods så ikke har problemet indrømmer jeg er mærkeligt.

Sceenshot er da brugbart når der er et vanskeligt problem at forklare, det mener jeg altså ikke der er tale om her.

Forresten, prøvede lige spillet i en 3. browser Edge, ja der er samme problem. Edge som også auto opdaterer browser/flash.

Greenmama62 synes godt om dette.
  13. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa...

Som jeg allerede har fortalt og som du er klar over, så kan ingen af os genskabe det problem du har beskrevet, hellere ikke vores tekniske afd. som pt er ved at være godt trætte af vores gentagne forespørgelser

Da MODs arbejder frivilligt og det ikke er en af deres arbejdsopgaver at lede efter fejl som måske eksisterer og da det heller ikke er MODs arbejdsområde at melde eventuelle fejl, men alene en service de tilbyder for at hjælpe, så mener jeg nok at man kunne forvente lidt engagement fra brugerne selv, frem for en reaktion der i mine øjne ligger tæt op af latterliggørelse.

Når vi henvender os til teknikerne så skal alle disse informationer være tilstede før de vil tage en fejlmelding seriøst, hvilket der er gjort opmærksom på et utal af gange. Da det desværre stadig kan knibe med at få de korrekte info uden der skal debatteres frem og tilbage og bruges en masse unødvendig tid, vil jeg igen overveje om MODs fremadrettet overhoved skal bruge tid på fejlmelding.

Omkring det konkrete problem som du oplever, så har jeg overtalt vores teknikere til at gennemgå dine konti og finde den fejl vi andre ikke oplever. Det har de sagt ja til og dine konti vil derfor blive grundigt undersøgt så problemet kan blive fundet og løst. Af hensyn til cache lagring og benyttelse af flere avancerede teknikker, vil dine konti derfor ikke være til din rådighed mens undersøgelsen finder sted. Det kan muligvis medføre at du må vente med at høste til lidt senere, tilgengæld så håber jeg du fremadrettet slipper for problemet.

Mvh
    Pindgris

Til andre som oplever problemet, hvis man ønsker samme undersøgelse af sin konto som ovenstående, er man meget velkommen til at henvende sig til support som vil give teknisk afd besked.

14. johnhan

johnhan Forum analytiker

Her efter omkring 4 timer hvor vi ikke havde adgang til vores farme er der åbenbart blevet arbejdet på problemet, og ja det virker nu som det skal. Så tak for det :)

Fr-jensen synes godt om dette.
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.