Kastanjefesten Spørge/Feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Pindgris, 20 November 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hej farmere

    Denne tråd er kun beregnet til eventet.

    Opret venligst ikke tråde ang. eventet andre steder på forum.
    Fejl/tekniske problemer skal rapporteres i rubrikken beregnet til dette.
    Følg med i Event OA for ændringer, frigivelse af FAQ mm.

    Feedback/kommentarer bliver samlet og sendt videre flere gange under eventet,
    så fortæl endelig hvad I mener om eventet, belønninger/præmier mm.

    God fornøjelse :)

    Farmerama teamet​
     
  2. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Hvad er (bag)tanken ved at placere ranken i level 3 opgaven? Hvis man gerne vil deltage og prøve at nå så langt som muligt, men ikke gider have en tom ranke i skyen, så kan kun deltage i de 2 første opgaver.

    Nu er det jo ikke første gang ranken er placeret forkert, den skal selvfølgelig altid placeres i sidste opgave når det er et event der skal løses i rækkefølge. Der står at feedback/kommentarer sendes videre men det hjælper jo ikke. Er der en forklaring på at ranken ikke altid placeres i sidste opgave? Jeg kan i så fald ikke huske den...
     
  3. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa

    Der er ikke nogen regler om at ranker skal være opnåelige i bestemte opgaver eller rækkefølge, lige som at der heller ikke er nogen garanti for at fordi brugerne på et dansk forum, udtrykker ønske om at ranker skal være som belønning i bestemte opgaver, at BP så også efterkommer dette ønske, der laves en samlet vurdering af al feedback fra alle landes forum og brugere og derudfra tages beslutningerne.

    Jeg ved at i præcis dette event er baggrunden for rankens placering i opgaven, den at man ønsker at give alle brugere mulighed for at opnå ranken, samt at motivere alle til at også opnå alle item til ranken, om det er en rigtig beslutning, ved jeg ikke, men det er i al fald derfor man har valgt at disponere sådan.

    Mvh
    Pindgris
     
  4. mubbi59

    mubbi59 Junior ekspert

    jamen sådan har det da altid været .se bare den opgave med avl vi lige har haft der fik jeg ranken men ikke så jeg kunnne fylde den ud så jeg må jo håbe til næste avl og med denne her jamen der har du jo så noget at håbe på i mange mange år hvis du ikke når hele opgaven for jeg kan da ikke mindes vi nogensinde har fået opgaver så jeg kunne få nogle af de første opgaver med ranker færdige da jeg var begynder for flere år siden men håbet er jo lysegrøn , men hvis du er meget heldig så kan det jo være at inden for de næste 5 år de bliver soldt for moseguld i tilbud jo her er vi alle lige i hvert fald de uheldige
     
  5. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Jeg tror vi er inde på noget her som jeg har tænkt må være grunden, jeg kan ikke lige se anden grund. Du siger at man vil give alle bruger mulighed for at få ranken, hvilket skulle være muligt for de fleste tror jeg, men så er der en del der bare ikke har muligheden for at få alle tilhørende EP items selv om de prøver. Og så kommer vi til sagens kerne tror jeg, BP vil gerne have at dem der ikke kan nå det på anden vis bliver nødt til at købe PF eller supergødning, og hvis man stadig ikke kunne nå det, ja så kommer der lige senere et supertilbud om at man kan købe de manglende EP items.
     
    deepchord synes godt om dette.
  6. deepchord

    deepchord Junior ekspert

    Det har jeg også haft spekuleret i ved tidligere events. Det er vist den reelle motivation, BP forsøger at skabe.
     
  7. bondeknold70

    bondeknold70 Padavan

    ranken er skam også placeret til sidst! Altså super ranken. Der er 2 ranker i denne opgave, og for at få fingre i super ranken skal man kvalificere sig blandt top 1000. Synes det er meget fine præmier der er på højkant i år.. Men selv om mine overskudslagre inkluderer bl.a. opmod 400 avlsdyr, så tror jeg ikke jeg ville få et ben til jorden. Vil skyde på vi nærmer os 60 millioner farme, og selvom bigpoint har fordoblet antallet af vindere i forhold til forige år, så ligger niveauet stadig extremt højt.
     
    DrGreenthumb synes godt om dette.
  8. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO


    Hej igen....

    Det er der vel ikke noget mærkeligt i, det her er jo en forretning, hvor man selvfølgelig prøver at tjene penge, dels så man kan betale lønninger, servere og den videre udvikling af spillet. Der laves ugentlige opdateringer og der laves eventer flere gange om måneden, det er skam ikke gratis at lave.

    Man kan som altid, sagtens gennemføre og opnå alle belønninger i dette event, uden at betale sig fra det, det handler alene om den indsats man yder og når det er sagt, så mener jeg også at der efterhånden er så mange muligheder for at tjene en ret god slat MG i spillet, så skulle man ikke opnå et item som senere så kan købes, ja så burde det ikke være et spørgsmål om andet end prioritering, en prioritering som er helt op til den enkelte.

    Personligt mener jeg at det er helt fint at man modtager belønninger svarende til indsatsen, jeg mener der skal være en klar forskel dels i udfordringerne i et event, men også i belønningen for indsatsen, den som knokler løs skal naturligvis belønnes derefter og den som yder mindre, belønnes også i mindre målestok, faktisk lige som jeg mener at dem som bruger penge på spillet, også skal have nogle goder og muligheder som dem der ikke bruger penge, så heller ikke kan få. Det vil da på ingen måde være rimeligt at gratister skulle kunne opnå det samme som en betalende spiller kontra den som bruger 10 timer dagligt mod den som bruger en halv time.

    Jeg er ret sikker på at langt de fleste er ret tilfredse med at man kan spille helt gratis hvis man lyster, alle former for brug af penge er et spørgsmål om ekstra goder, det er helt op til den enkelte om man ønsker disse goder eller ej. Selvfølgelig koster ting penge, ganske som i alle andre butikker man handler i, denne butik handler så bare med online spil, men princippet er det samme. Bageren deler gratis smags prøver ud, med et eneste formål, at få kunderne til at købe hele brødet.

    God fornøjelse med eventet til alle og jeg håber at alle opnår de mål de ønsker.

    Mvh
    Pindgris
     
    -natkat-, loba10, tipsen og 1 anden person synes godt om dette.
  9. tipsen

    tipsen Aktiv forfatter

    Nemlig ;)
     
  10. -natkat-

    -natkat- Forum hertug

    Supergod forklaring - og du har fuldstændig ret! ;) :)
     
    ofeia synes godt om dette.
  11. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Synes det er lang tid siden vi har haft sådan et event.
    Jeg kan rigtig godt li det.
    Det sidste jeg var med til, der var jeg ikke ret høj i levels. Nu er jeg level 93, så jeg er spændt på hvor langt
    jeg kommer denne gang. Sidste gang blev jeg da hægtet af ret hurtigt :(

    Præmierne kan jeg kun give :D:D:D:D De er godt nok flotte :D
    Tak for det :D
     
  12. lise1606

    lise1606 Alvidende orakel

    jeg er nu i levl. 92, men deltager ikke i dette event, da indsatsen er for høj,
    primært i forhold til indleveringerne af avlsdyr, men det er da også nogle meget flotte præmier.
     
  13. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Jeg synes, nu også det er et fint event, jeg er så en af de betalende brugere.. :)
    Er bare lidt ked af at skulle af med nogle af de høje avlsdyr, men nødvendigt,
    hvis jeg skal gennemføre... :D
    Så..... [​IMG]
     
  14. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Altså, jeg bruger også penge på dette spil, bare lige for at få det på plads, så jeg ved ikke lige hvad dit indlæg prøver at fortælle.

    Hvad forskel ville det gøre hvis ranken i dette event var i sidste level og kastanje bonden så blev flytte til level 3?

    For dem der spiller for at gennemføre, som mig, vil det ikke gøre nogen forskel. Dem der ikke kan gennemføre kan så prøve at komme så langt som muligt uden at ende op med endnu en tom ubruglig ranke, der kan så stadig komme et supertilbud senere hvor man kan købe det man mangler. Det er ligsom den simple pointe jeg prøver at komme med.
     
  15. natkat1

    natkat1 Junior ekspert

    Mon ikke det ville afhjælpe nogen af problemerne med endnu en tom ranke, hvis vi fik mulighed for at få et "ranke-arkiv", hvor vi selv kunne placere de ranker, som vi ikke bruger endnu! :)
     
    johnhan og deepchord synes godt om denne.
  16. johnhan

    johnhan Forum analytiker

    Det er da en løsning der helt klart ville kunne bruges. Syntes dog bar stadig det bedste var hvis ranke altid var i sidste opgave, så kan alle der deltager i eventet kæmpe så godt man kan og med rosinen i pølseenden, ranken. Hvis man så ikke kommer i mål har man ikke "tabt" noget.
     
    jensen3661 synes godt om dette.
  17. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Uha, det her event tærer godt nok på mine ressourcer :eek:
     
  18. tantelante

    tantelante Forum-lærling

    Jeg sidder også og overvejer om det er det værd at smide de dyre avlsdyr i eventet....
     
  19. loba10

    loba10 Junior ekspert

    Jeg har valgt ikke at deltage i dette event.

    Det er nogle pragtfulde gevinster, men prisen er lidt for høj med hensyn til avlsdyrene.

    Jeg løser kun den første opgave, da ranken ligger i starten af opgaverne. Jeg har i forvejen én tom ranke, hvor jeg mangler et item, og jeg ønsker ikke flere tomme ranker, der bare bliver til et irritationsmoment, forbi de fylder op til ingen nytte.
     
  20. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Deltag dog i eventet, det eneste der sker, at I blive sat lidt i stå.
    Når eventet er slut, så er det bare tilbage og fylde lager op igen.
    Tænk på de gode præmier. Er det ikke det værd?
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.