kamæleonstald .

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af lonemalone, 2 Marts 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

hvorfor skal denne stalds foder . laves af blandt litschi ? .
    jeg har nået level 66 på fastland . men hvad hjælper det når jeg er nød til at stige ca 20 trin på øen . og det er den nemmeste vej for at komme til litschi træet . lige pt er jeg level 41 på øen og mangler ca 100 gyldne bananer for at nå op til det det træ . kunne man ikke havde lavet en lidt anderledes foder blanding så man havde en chance . jeg kan jo ikke engang købe litschi frugter på markedet før at jeg har fri spillet den på øen ? .

hilsen lonemalone

2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Jeg har flyttet dit indlæg da det ikke er et problem med spillet.

Jeg kan ikke svare på hvorfor udviklerne har valgt litschi frem for anden frugt.

Men der opstår tit diskussioner blandt spillere om emner som dette. Nogle mener det er for svært at opnå nogle ting og andre mener der er for lidt udfordring i spillet. Udviklerne forsøger hele tiden at finde en balance hvor både nye og gamle spillere føler de bliver udfordret om de er level 20, 70 eller 95

meba091 og deepchord synes godt om denne.
  3. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

nå . hvorfor får man adgand til kamæleonstalden som lev 66 når man ikke kan bruge den til noget . fastlandsstalde burde have afgrøder fra fast landet ? .

4. deepchord

deepchord Junior ekspert

Kan du ikke købe foderet på markedet? Det har jeg da gjort, for jeg har heller ikke litschi.

DjayTee synes godt om dette.
  5. DjayTee

DjayTee Avanceret

Du kan vel stadig godt købe foderet på markedet, ikke sandt? Ved godt, at det ikke er det samme, men alligevel.

6. DjayTee

DjayTee Avanceret

Nå, der kom deepchord mig lige i forkøbet. :oops:

deepchord synes godt om dette.
  7. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

jo det kan man da til ca 1500 daler . der er nogen der har fundet fidusen med at sælge til alle dem som ikke selv kan lave det .

8. DjayTee

DjayTee Avanceret

Det er vel stadig bedre, end at købe kamæleonerne, der i øjeblikket går for ca. 3000 DA på mit marked.

9. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

nej det er det ikke . nu ved jeg ikke hvad level du er på men . hvis nu der blev sat en ny stald ind i spillet som feks kunne få som level 85 . men at de afgrøder der skulle bruges til foder dem kunne du først lave når du blev feks level 100 ell 101 . så troer jeg nok at der ville blive et ramaskririg fra de store farmere herinde ? . og jeg er sikker på at jeg har ret . hvorfor laver de ikke bare foder blandingen om ? . det er jo sket før . som mod-ara skriver så er der nogle der mener at det er for nemt at opnå noget i spillet men . der er der da ikke nogen grund til at gøre det umuligt vel. lige pt der mangler jeg 123 gyldne bananer hvis jeg vel og mærke tager den lige vej frem til litschi træet ? . jeg har ikke regnet på hvor mange jeg mangler hvis jeg skal opløse alle opgaverne i markeds hallen som giver gode ø-ep men også kræver en hel del bananer før man kan løse dem .
    hilsen lonemalone

10. deepchord

deepchord Junior ekspert

Lad det ske. Endelig.

Jeg er i øvrigt rigtig glad for min kiwi stald. Kræets foder laves bl.a. af laurbær, som jeg først selv får om en evighed (level 95).

ofeia og meba091 synes godt om denne.
  11. ofeia

ofeia Forum halvgud

deepchord, jeg er så heldig at jeg havde laurbær fra et tidligere event i laden :D

deepchord synes godt om dette.
  12. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Så udviklede tråden sig til en spil diskussion og den er derfor flyttet hertil, forsøg venligst fremover ikke at skifte emne i tråde eller placere dem det korrekte sted på forum så tråde ikke skal flyttes flere gange ;)

På forhånd tak

13. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor at du blander en special stald ( som kiwi ) ind i det her .
    lige om lidt der kommer der et kamæleon event . hvornår troer du at der kommer et kiwi event ? .
    derfor syntes jeg at når at man laver event . så skal man også have muligheden for at producer det som skal bruges . når man har nået det level som kræves .
    og jeg vil gætte på at når at eventet starter så står der at alle over level 66 kan deltage ? . ja hvis man har dalere nok så kan man da .

14. meba091

meba091 Forum prof

Hej Lonemalone

Jeg er en af dem, der evig og altid efterspørger større og flere udfordringer i spillet.:music: Det at man ikke selv kan lave foder til kamæleonerne, før man har fritspillet litschie, ser jeg som en udfordring. Det behøver ikke være en hindring for deltagelse i det igangværende event. Det kræver bare noget andet at komme der til.:) Kamæleonerne har været i spillet et stykke tid efterhånden og der har været hints flere steder om, at de var kommende avlsdyr. Set i det lys har der været både tid og mulighed for at løse foderproblemet på andre måder. Prisen på både foder og dyr har i en stor del af perioden været til at komme i nærheden af.

Hvis du lige nu står uden dyr eller foder, mener jeg stadig det er muligt for dig, men også mere bekosteligt i forhold til tidligere, da prisen lige nu er i top. For at skrabe finanser sammen er der jo den mulighed at sælge noget du selv har. Jeg går ikke ud fra at dit lager er helt tomt:). Jeg kan også anbefale at sælge majs, som kan dyrkes ret hurtigt og sælges til en ok pris i forhold til investeret tid. Derudover gives der 75 kamæleoner retur i opgaven, som du jo også kan bruge. Du burde kunne komme langt i eventet hvis du gør en indsats.

Om man har lyst til udfordringer eller ej, er jo en personlig sag. Kiwistalden kom vel i spil, fordi det samme gør sig gældende for den. Event eller ej:)

-natkat-, Greenmama62, DjayTee og 1 anden person synes godt om dette.
  15. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

så vidt jeg ved er kamæleon stalden den eneste alm stald hvor afgrøder og stald ikke passer sammen ? . hvad angåer level i spillet .
    nu aner jeg jo ikke hvad level du har men eftersom at du efterspørger mere udfordring i spillet vil jeg gætte på level slut 80 eller start 90 erne . for de spillere der var over level 85-86 da øen blevet lavet om fik en hel del planter-træer foræret . idag er det nemmere at stige i level end det var før hen . men det er ikke blevet nemmere at få fat i de afgrøder som man skal bruge i feks opgaverne i markedshallen . og som noget nyt åbenbart så skal det også være svære at lave sit eget foder .
    og ang majs så har jeg ikke tid til at høste ca hver 1,5 time .
    og nu skriver du jo godt nok at foderet har været billigere men hvis du læser i toppen af tråden så er jeg jo lige blevet level 66 og man kan ikke købe foderet før det level så ? .

16. meba091

meba091 Forum prof

Nej det er rigtigt at du ikke har kunnet købe det før du fik adgang. Men eftersom der har været givet mange hints til dette avlsdyr og det i FAQ fremgår, hvad foderet skal laves af, har det været muligt med lidt planlægning. Her tænker jeg, at det fx har været muligt at spare daler sammen til at købe det for.
    Hvad angår opnåelse af de forskellige afgrøder på øen, mener jeg bestemt at alle var lige stillet uanset hvor langt man var ved omlægningen.
    Nu var majs bare et venligt ment forslag til hvordan du hurtigt kan tjene nogle daler, så du kan komme i gang med eventet. Hvad du så har mulighed for og vil investere i eller gøre er jo dit valg.
    Held og lykke med det, hvis du går efter det:)

-natkat- og deepchord synes godt om denne.
  17. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

lige for at slutte det her af . så passer de ikke at alle var lige stillet ved omlægningen for jeg har en stor farm også og der manglede jeg under 50 000 øep til næste stigning . da omlægningen kom så jeg røg lige under den grænse hvor man fik 100 gyldnebananer helt frit .
    men bortset fra det så fik jeg adgang til en hel masse andre træer og afgrøder som jeg ikke havde inden omlægningen .
    men efter at se på dit ø level så må du havde været en af de heldige der fik de 100 gyldne bananer .

18. meba091

meba091 Forum prof

Det kan jeg ærligt talt ikke huske.:) Og jeg tænker stadig at omlægningen har været ens for alle - andet ville ikke være fair. De må have brugt en eller anden omregningsfaktor, men det vil MODs nok kunne forklare os mere om:)

Måske en venlig MOD vil oplyse om dette?:)

19. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Prisen på kameleon-foder har ligget højt fordi der er tale om et nyt dyr, og fordi kameleon-avl var annonceret i rygtesmediene flere måneder tilbage. Idag satte jeg 900 stks foder til salg til 500 daler stykket, hvilket er lavt i forhold til at de permanente avlsquest ikke er her endnu. Jeg ser iøvrigt gerne flere udfordringer, da mit lvl på fastlandet ikke har haft nogen betydning de sidste 25 gange jeg er levelet op. Derfor har jeg valgt at arbejde med Ø'erne, hvor der var udfordringer. Og det er muligt mht. gyldne bananer, hvis man målretter sin indsats. Jeg har ikke haft noget at kunne indfri siden panda-avl kom, og har 262 som ikke pt. kan anvendes til noget.

meba091 synes godt om dette.
  20. lonemalone

lonemalone Forum-lærling

den her tråd er da røget helt af sporet ? . den startede med at jeg syntes at det ikke er så godt når man stiger i level og kan købe en alm stald som level 66 . men jeg risiker at blive level 80 på fastland inden at jeg kan lave mit eget foder . så derfor startede jeg denne tråd .
    jeg syntes ikke at det er så godt tænkt af produceren ? .

hilsen lonemalone