Japansk ahorn

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Fr-jensen, 24 September 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Jeg har et japansk ahorntræ - et ualmindeligt smukt træ.
    Men - jeg kan ikke finde nogen frugter fra dette træ - hverken under træfrugter i laden eller på markedet. Jeg kiggede i FAQ (fastlands info), men der findes træet slet ikke.
    Til gengæld kunne jeg i laden se, at jeg har nogen spaltefrugter, som jeg ikke ved hvor kommer fra - og de findes også på markedet.
    Så måske mit japanske ahorntræ laver spaltefrugter?
    (i så fald synes jeg det er en underlig misvisende betegnelse - spaltefrugt er jo en samlebetegnelse for frø fra mange træer - bl.a. ahorn).

    (ved ikke om mit indlæg er rigtigt placeret her, men ved ikke hvor det ellers skal være)
     
  2. zaritza

    zaritza Junior ekspert

    Dit gæt er fuldstændig rigtigt. Du får spaltefrugt når du høster japansk ahorntræ
     
  3. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Jeg havde samme problem. Så jeg takker lige for spørgsmålet og svaret :)
     
  4. deepchord

    deepchord Junior ekspert

    Spillets grafik giver selv svaret.

    Hold musen henover det pågældende træ -> Se hvad det giver ved høst -> Find det samme billede på markedspladsen.
     
  5. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Tak for svarene - og ja, jeg har også lige selv konstateret, at mit japanske ahorntræ ved høst giver spaltefrugter. Kunne se, at min beholdning af spaltefrugt i laden steg, da jeg havde høstet mit japanske ahorntræ - (men det var en besværlig proces, da mit japanske ahorntræ står i skovlysningen, hvorfra der jo ikke er direkte adgang til laden).
    Det ændrer imidlertid ikke på, at jeg synes det er ulogisk, at man kalder dem "spaltefrugt".
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.