Ingen fejl på kæledyret Uglen

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Pindgris, 12 Januar 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Jeg har sakset dette citat fra anden tråd her på forum, for jeg kan ikke lade være med at knytte en kommentar til dette udsagn som johnhan kommer med.

Der er ingen fejl på kæledyret uglen, det du oplever kan du sagtens selv forhindre ved at holde dels din pc opdateret med nyeste browser version, nyeste flash player o.s.v samt at tømme din cache og slette cookies efter hver eneste opdatering der er sket i spillet og så ikke mindst huske, at når du skifter mark område i spillet, så skal det gerne foregå i et tempo som serveren kan nå at registrere dine handlinger i, for har serveren travlt, så kan der gå længere tid end der måske plejer, det er typisk i forbindelse med en stor opdatering eller event start, hvor mange spillere logger ind samtidig, at serveren kan være lidt bag efter, klikker man så for hurtigt rundt i spillet, ja så når serveren ikke at aktivere alle dine handlinger i samme hastighed som du klikker og derfor vil man også kunne opleve at man f.eks tror man høster hovedmarken, men serveren er stadig på Bahamarama og så sker der intet eller man får måske høstet et område man slet ikke ønskede at høste på.

Men det korte af det lange i denne problemstilling er at der ikke er tale om nogen fejl og derfor kommer der selvfølgelig heller ikke nogen rettelse. Nu bliver jeg sikker upopulær men sådan helt generelt så er 99% af alle de "fejl" som spillerne oplever, helt og aldeles relateret til dem selv, altså det man også kalder en fejl 40.

Når der opstår fejl i spillet, hvilket der desværre men helt sikkert altid vil være en mulighed for sker, så kæmper teknikken altid for at rette den hurtigst muligt, der er ikke på noget tidspunkt tale om at de ikke vil rette en fejl, tværtom så sætter de en ære i at lave så fejlfrit et spil som overhoved muligt, jeg bliver derfor lidt harm på deres vegne når nogen påstår eller antyder noget andet. En given fejl kan nogle gange være vanskelig at rette og derfor tager den måske længere tid en andre, men ingen fejl bliver syltet, alle fejl tages lige alvorligt. Men når det er sagt, så vil jeg da også lige sige at f.eks en stavefejl som ikke har den store betydning for spillet i øvrigt, vil aldrig komme forrest i en kø for at blive rettet, nej den putter man ind sammen med en anden ting der skal rettes eller sammen med en opdatering som allerede var planlagt, årsagen er ganske enkel, dels er det lettere og arbejdsgangen er lettere, men vigtigst er at det sparer spillerne for en ekstra cache tømning, for jo mindre teknikken ændrer/retter i spillet, jo mere gnidningsløst kører det for spillerne.

Mvh
    Pindgris

kehlet og frufuttejensen synes godt om denne.
  2. johnhan

johnhan Forum analytiker

Jeg har selvfølgelig altid seneste opdateringer og sletter cache/cookies jævnligt, så der er kun serveren tilbage. Hvis jeg venter ca. 2 sekunder efter hver ugle aktivering før jeg skifter område skal det nok passe at uglen bliver aktiveret rigtigt men det kan da ikke være rigtigt at man skal vente så lang tid. Så jo det er en fejl, en fejl som måske ikke kan løses sådan uden lige. Men jeg har faktisk før snakket om en løsning der kan bruges, en knap det høster alle ugler på engang.

Efter jeg skrev indlægget for nogen dage siden er jeg så småt begyndt at lave en liste over fejl i spillet efterhånden som jeg kommer i tanke om dem, tænkte måske det kunne bruges engang. Fejl som selvfølgelig ikke er en fejl 40...

Når der er betalings fejl, ja så bliver de rettet hurtigt, weekend eller ej.

Jeg tror det ofte handler om Skal vi bruge kræfter på at rette en fejl, måske en vanskelig fejl, eller skal vi bruge kræfterne på at lave et event hvor vi kan tjene på at sælge PF/supergødning/høsthjælp eller hvad ved jeg. Og det er vel også mere sjovt/interessant at pusle med et nyt event end at gennemgå kedelig kode for at finde en fejl.