ingefær

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af plerik, 10 Marts 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. plerik

plerik Exceptional talent

ingefær er en jord plante . ( lige som en gulerod ) . og derfor bør den høre hjemme under grøntsager . istedet for som nu andre planter . ? .

xolenka synes godt om dette.
  2. kehlet

kehlet Forum hertug

Hvis du gennemgår samtlige afgrøder vil du finde flere eksempler på at kategorierne ikke er korrekte ud fra et flora syn. Men det er bare et spil og der er da meget der ikke er logisk. Så hyg dig med spillet. ;)

trunte68 og metteb synes godt om denne.
  3. DjayTee

DjayTee Avanceret

... som fx et æggetræ eller et komælkstræ (eller honning, eller gedemælk, eller...). xD

4. ofeia

ofeia Forum halvgud

Nu er vi nogle der har tiki maske som giver 20% hurtigere produktion på grønsager på Bahamarama, så er det altså ikke helt lige meget hvor afgrøderne er placeret.

Greenmama62 og plerik synes godt om denne.
  5. plerik

og hvis du har fugleskræmsel ranken så giver den + 1 ved grøntsager i 24 timer .

6. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Undskyld jeg blander mig lidt i jeres diskussion....

Plerik du argumenterer for at Ingefær skal høre til kategorien "grøntsager".....Ingefær er hverken en grøntsag, frugt eller rod alt efter hvor man søger information - men hører blot til planteriget altså er kategorien "Andre planter" helt korrekt.

tråden lukkes

trunte68 synes godt om dette.
  7. plerik

er lidt træt af at du lukkede tråden om ingefær .
    betegnelsen grøntsag anvendes indenfor ernæringslære . som anvendes ernæringsmæssigt men ikke regnes for at tilhøre grupperne . feks korn , blomst , nød , urt , krydderi , korn eller gryn .
    ingefær hører hjemme i rodfrugt familien .
    som blandt andet tæller . gulerod-kartoffel-selleri-yams-ingefær .
    og hvis du er tvivl så prøv at søge på grøntsag . på nettet
    mvh plerik

8. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Plerik

En søgning på nettet er lige netop hvad jeg foretog inden jeg svarede dig og lukkede tråden.

De fleste steder betegnes ingefær som en rodfrugt - den kategori har vi ikke i Farmerama ...altså er kategorien "andre planter" korrekt.

Andre steder kaldes ingefær for krydderi plante - den ha vi heller ikke i Farmerama ....altså er kategorien "andre planter" korrekt.

Hvordan det er besluttet hvordan de forskellige afgrøder er placeret i de forskellige kategorier skal jeg ikke begynde at gætte på...
    men summasumarum er at man har besluttet at kategorien "andre planter" er hvor ingefær hører hjemme, og ud fra de søgninger jeg har foretaget både idag og op til afgrøden kom i spillet ser jeg ikke nogen betydelig graverende fejl i det.

Tråde samlet og forhåbentlig fuld belyst nu....

God aften til dig.

9. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Lige en kommentar til den verserende diskussion om ingefær:

Ifølge Magasinet Sundhed er:
    "Ingefær (...) hverken grøntsag, frugt eller rod, som den ellers ofte bliver kaldt, men derimod er 'stængelknold' den rette betegnelse. Og hvis vi skal blive i de tekniske termer, hedder ingefær på latin Zingiber Officinale."

Dermed synes den at være rigtigt kategoriseret under "Andre planter".

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.