har du en spiltaktik?

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af tantelante, 1 December 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. tantelante

    tantelante Forum-lærling

    hej alle
    Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i spiller dette spil?
    Selv skifter jeg lidt imellem at tænke jeg vil lave en masse opgaver, gennemfører events til andre gange bare hygge med at høste, fodre og så til igen at prøve at tjene mange penge på køb og salg på markedet... Men er nysgerrig på at vide hvilke mål i andre spiller efter. Hvilken spiltaktik i har lagt...
     
    Fr-jensen synes godt om dette.
  2. Tuppehøne

    Tuppehøne Forum kommissær

    Hei. Jeg gjør som deg, og skifter litt i mellom hvordan jeg spiller. Det kommer an på hvor god tid jeg har og hvilke eventer som går. Jeg prøver å jobbe systematisk gjennom oppgavene i bondesamfunnet når det ikke er eventer. Jeg blir med på de eventene jeg synes er morsomme (og hvis jeg har tid i eventperioden). Noen ganger spekulerer jeg heller i å selge ting som etterspørres i oppgavene, hvis jeg ikke vil være med å levere selv. Da kan jeg finne på å sette ut alle hønsene mine (mange) og raskt produsere mye gjødsel, som gir godt med penger under eventer ;). Pengene bruker jeg til å kjøpe det jeg selv mangler, eller til håndverksprodukter. For tiden er jeg mest opptatt av å komme opp i level på Bahamarama ( se egen tråd jeg har laget for å få inn tips til dette).
    Jeg har tilgang på skyranker, men har ikke investert i særlig mange. I visdomstreet er det mye nyttig hjelp, så å løse inn oppgaver for å få stjerner er også smart. Fint at du lagde en slik tråd for hele spillet. Blir spennende å se hva andre skriver. Lykke til videre tantelante.
    Mvh Tuppehøne.
     
    tantelante synes godt om dette.
  3. ofeia

    ofeia Forum halvgud

    Jeg deltager i alle event. Når der ikke er event, så går jeg til opgaverne i markedshallen.
    Mit mål med det er at få alle stalde og produktionsstalde i pink.
     
    tantelante synes godt om dette.
  4. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Hej tantelante.
    Jeg har den strategi, der hedder "få det hele gjort" :p

    Laver alle events, men 'Skoven' er fredet.. der står kun stalde og træer.
    (Ganske simpelt, fordi 'skoven giver +10% EP på stalde, og +5% EP på træer)

    Så må eventafgrøder, pukles på, i de andre områder.
     
    tantelante synes godt om dette.
  5. deepchord

    deepchord Junior ekspert

    Hej - og god tråd! :)

    Jeg er efterhånden i tvivl om, hvordan jeg egentlig selv spiller. Men jeg vil karakterisere det på den måde, at jeg tager udgangspunkt i events. Disse bedømmer jeg fra gang til gang, om (eller hvor meget) jeg ønsker at deltage i. Men for det meste deltager jeg i dem.

    Når der ikke er event, så forsøger jeg at have et mindst muligt stressende spil. Hvilket betyder, at jeg helst vil undgå alt for mange tidspunkter, hvor jeg synes, at nu er jeg nødt til at være ved spillet, for at nå det ene eller det andet. Jeg går ikke længere op i EP af samme årsag (er level 91). Eller markedsopgaver for den sags skyld. På den måde har jeg også fået reduceret antallet af daglige museklik.

    Det skifter hvor meget jeg har lyst til at engagere mig i spillet udenfor events. Nogle gange er det mere end andre.

    Spillet er for mig primært et hyggeligt og sjovt univers, at kaste ledige stunder efter. I god variation med de udfordringer, man bydes på under events.
    Min strategi eller taktik må vel hedde 'afslappet' eller 'tilbagelænet', skulle jeg mene. :p
     
    Fr-jensen og tantelante synes godt om denne.
  6. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Jeg er først og fremmest en "hyggespiller".
    Det betyder, at jeg "kun" spiller for sjov - spillet er for mig en hyggelig adspredelse i hverdagen.
    Jeg investerer aldrig penge i spillet, og er helt klar på, at det selvfølgelig sætter nogle begrænsninger, men efterhånden er det også blevet en udfordring at se hvor meget og langt jeg kan nå uden at betale for det.
    Jeg synes faktisk, at det et enormt flot, at et spil at denne kvalitet også gør det muligt for gratister at være med rigtigt langt hen ad vejen. Jeg er pt i level 91 (185 på øen) - og har været med i spillet så længe, at jeg efterhånden har tiltusket mig rigtig mange dyr, stalde, produktionsstalde, items, træer, ranker osv.
    Jeg investerer en del tid i spillet (til tider meget, andre gange mindre) - men kun i det omfang, jeg hygger mig med det.
    Jeg forsøger at følge med i alle de nye tiltag og udfordringer, som spillet byder på, men vurderer hvad jeg vil deltage i.
    Jeg deltager næsten altid i events, synes som regel de er en spændende udfordring - men vurderer også hvad det kan betale sig at investere (af tid) i det.
    Mellem events'ene sætter jeg tempoet ned - har mange dyrestalde fremme og ellers bekvemmelighedsmarker, da jeg sparer på høsthjælpen. Jeg laver også i perioder opgaver i markedshallen, men har langt fra lavet dem alle. Jeg kan godt li' at bruge markedet - og tjener som oftest en del ved at lave eftertragtet/dyrt foder. Jeg elsker at lave avlsdyr, men kun under Babyboom (sparer på powerfoderet), så for mig har det lange udsigter at opnå de fine pink stalde og produktionsstalde.
    Min taktik er ikke for enhver pris at stige hurtigt i levels. Jeg stiger ganske langsomt i det tempo, der passer mig.
    Hygge-hejsa fra Fr-jensen - og glædelig jul (den kan vi jo snart ikke komme udenom ;))
     
    natkat1, tantelante, deepchord og 1 anden person synes godt om dette.