Hanefoder, hønsefoder

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af queen64, 22 Oktober 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. queen64

    queen64 Junior ekspert

    Hej
    Jeg ved ikke lige hvor det her passer hen ... men igår forsvandt alle mine nyindkøbte høns, jeg efterlyste dem, og én spurgte om jeg var sikker på at jeg ikke var kommet til at købe foder i stedet for. Dette tjekkede jeg og så at jeg havde 74 enten hanefoder eller hønsefoder... i dag skal jeg lave powerfoder og ligger for første gang mærke til at man både kan lave hønse- og hanefoder... kan man avle haner? o_O

    Noget andet underligt er at jeg igår havde 74 af enten den ene eller anden form for foder, i dag har jeg over 200 hønsefoder og ingen hanefoder... Og "nej" det er ikke fordi jeg har købt foder istedet for høns, for alle hønsene, over 1000, var vendt tilbage her til morgen...o_O

    Måske har jeg fået spøgelser på gården, selvom fuldmåne eventet først er i morgen og der er endnu længere til Halloween :eek:

    Venlig spooky hilsen
    queen64
     
  2. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Jamen det er da et af de nye dyr der var med i hemmelig staldbygger sidste gang...
    Så ikke noget galt der ;)
     
  3. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hejsa,

    Foder kommer ikke bare af sig selv, - det kan komme som gevinst i opgaver i markedshallen, købes på markedet, eller produceres i møllen.
     
  4. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Det korte af det lange er... Ja der kan nu avles haner. :)

    Tror den kære Shaman har fået læst lige hurtigt nok ;)
    Du kan jo se det er hønsefoder du har, som jeg forstår det ;)


    (stavefejl rettet)(Mod-ara rettet til Mod-shaman)
     
    Sidst redigeret: 22 Oktober 2014
  5. MOD-Ara

    MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

    Hov.hov...hvad skal jeg blandes ind i tråden og have skyld for :oops::cry:
     
  6. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Åhh du godeste... :oops:
    Det må du virkelig undskylde ara... jeg trænger virkelig til nye briller :oops:....
    Det var jo Mod- Sharman der svarede på tråden her ;)

    Jeg siger mange gange undskyld, det gik vist osse lige stærkt nok for mig...:music:
     
  7. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    spørgsmålet gik på en stigning i en mængde foder som jeg læste det - og det blev besvaret.
    Hanerne opfatter jeg som en side-bemærkning, og ja - man kan lave haner i hanestalden.
     
  8. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Okay, jeg opfattede det som 2 spørgsmål, med hanen som det primære spørgsmål... men nu har Queen da vist fået svar xD
     
  9. queen64

    queen64 Junior ekspert

    Ja, det var to spørgsmål og tak for svar.... det var gået min næse forbi at der var kommet haneavl til.

    Jeg er udmærket klar over hvordan foder plejer at komme til huse, derfor undrer det mig at der den ene dag er +- 70 af enten den ene eller anden slags foder og næste dag ingen hanefoder, men over 200 hønsefoder.... samtidig med at jeg ved at jeg hverken har købt, solgt, brugt eller produceret noget andet end powerfoder. De over 200 hønsefoder som er der nu passer godt nok, de stammer nok fra en gammel produktion.

    Jeg er sikker på at det spøger på min gård (læs: der må jo have været en eller anden visningsfejl, eller noget andet teknisk, som er blevet rettet op på, som også bevirkede at mine høns vendte tilbage)

    Go' nat og sov godt
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.