hønseavl

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af mubbi59, 8 Februar 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

hvordan kan det være rimeligt at min hønseavl skal koste mig flere 1000 kr i paverfoder og jeg kommer ikke længer og hvis det er alle opgaver med avl der kommer til at koste det , tror jeg godt nok jeg vil tænke lidt mere over, om spillet er det værd . og hvis jeg ikke brugte penge på paverfoder så ville det tage mig ca, 30 år kun med hønseavl og så skal jeg nok være heldig det må vist være et spil for livet det her farmerama hva?

2. tjocker

tjocker Forum general

Hej mubbi59. Den del af spillet som er avl koster meget powerfoder samt parfume, det tror jeg alle er enige om. Hvis man vil avle på dyr har man 3 muligheder 1: Betale for powerfoder med rigtige penge. 2: Nøjes med det powerfoder man vinder i opgaver, events eller i lykkehjulet. 3: Købe avlsdyr på markedet for de DA du tjener i spillet.
    Denne del af spillet tag rigtig lang tid at lave og koster mange penge - så det er et valg du må afgøre med dig selv om du vil lave dene del.
    Tror heller ikke at folk finder det rimeligt at det skal koste så meget powerfoder at lave avl men ja det kan tag mange år at avle - især fordi de fleste kun avler under babyboom.

KarinaN. og Greenmama62 synes godt om denne.
  3. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Hvis du selv forsøger at avle dig til hvert avlstrin, så kommer det til at tage en evighed, og koste knaster.
    Jeg vil foreslå du køber mange af avlsdyrene på markedspladsen. Lige efter et babyboom kan man være heldig at finde de avlsdyr man mangler, som andre sælger billigt fordi de ikke mangler dem. Markedspladsen er også stedet hvor mange avlsdyr fra farmerhjulet ender, og disse er med til at presse priserne, og nedbringe priserne på de højere avlsdyr. Mangler du et avlsdyr på trin 6, kunne du forsøge dig med at købe avlsdyr på trin 4(dem som hovedsageligt kommer fra farmerhjulet), og så håbe på du får en som springer 2 trin. Hvis Det ikke lykkes kan du ofte sælge dem med et mindre tab, eller gemme dem til du har 4 avlsdyr af trin 5, og så selv lave trin 6(med risiko for at få et avlsdyr på trin7).
    Avlsquestene er som tjocker skriver ikke noget man gør færdig på en dag, de udgør de absolut hårdeste opgaver pt.

Bifido, tjocker og KarinaN. synes godt om dette.
  4. ofeia

ofeia Forum halvgud

Hvordan du kan bruge 1000 kr på powerfoder alene til hønseavl er mig en stor gåde. du kan få powerfoder billigt under avlsevent.
    Jeg køber powerfoder når det er på tilbud, og jeg køber kun via sms og jeg giver 25 kr på sms, og jeg bruger måske 75 kr. pr gang.
    85 moseguld for 25 kr.
    Jeg lader alle avlsquests være, og tager kun lidt af dem når der er powerfoder i overskud på event.
    Jeg bruger også moseguld på møllen, så den kører 50% hurtigere.
    Jeg bruger også biografen til at få moseguld.
    Jeg laver også kun alvquests under babyboom.

tipsen synes godt om dette.
  5. tjocker

tjocker Forum general

ofeia:)tror altså ikke det er sådan en stor gåde som du gør det til. Powerfoder koster mange penge hvis man vil have en mulighed for at lave alle de avlsopgaver som er i hallen. Det powerfoder du får i opgaver, events samt fra lykkehjulet holder altså ikke længe.
    Tror da alle kun avler dyr under babyboom da de kan være heldige at få overspring og dermed et avlsdyr på et højere trin.
    Du skriver at du bruger 75 kr pr. gang og får 85 moseguld for 25 kr(85 MGx3=255 MG). For det kan du købe 375 powerfoder for 249 MG under powerfoder tilbud men de 375:2 giver 187,5 gange du kan avle.. Vil du så mene at du laver hele hønseavlen/opgaven på disse 187 powerfoder - for så synes jeg det er flot.
    Jeg køber da også kun powerfoder på tilbud men har købt både tilbud og den store pakke men er da ikke kommet langt selvom det er over 1000 powerfoder (800 powerfoder for ca 111 kr) samt (375 powerfoder for 249 MG), men denne pakke kræver jo MG som skal købes i banken ellers spares op via biograf osv.
    Og hvis man så har spillet i 3-5 år så kan man da hurtigt bruge 1000 kr uden at være færdig endnu.. så synes ikke den gåde er så stor.
    P.S Kender mange som siger de har brugt rigtig mange penge på avl/powerfoder uden at være færdig endnu så synes det er et fair spørgsmål mubbi59 har skrevet indlæg om.

Greenmama62 og loba10 synes godt om denne.
  6. tipsen

tipsen Aktiv forfatter

Alle spørgsmål er fair, men hvis man havde regnet med at spillet var overstået på et par dage, ja så bliver man skuffet, jeg er selv langt i hønseavlen, jeg har været heldig at vinde nogle guldhøns i farmerhjulet, men ellers har jeg stående 1 avlstald fast, den får kyllinger (1.), jeg har ikke ekstra avlstalde under babyboom, men kører den ene jeg har med parfume.
    min mølle kører med halv tid og når klokken er 20:00 bliver den sat igang med powerfoder i 12 timer, nogle gange i 24 timer alt efter hvor meget foder jeg har.
    Jeg lavede engang før jul et regnestykke og fandt frem til at der skal bruges ca. 320.000 kyllinger for at blive færdig med hønseavlen, det kan du så dividerer med 4, så kommer du frem til hvor meget power foder du skal bruge, men det skal man ikke begynde at bruge sit hoved på, men i stedet nyde spillet og alle de sjove ting man kan lave og for ikke at glemme de opgaver/event der kommer. :p

7. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Har været med siden den spæde start, og da jeg ikke bruger penge på spillet, jahh, lad os bare sige det på denne måde.
    Det er bestemt ikke alvsopgaver jeg mangler xD
    Men jeg når det efterhånden som det kommer :)
    De fleste af mine avlsopgaver har jeg faktisk løst til level 7, så mit råd; Spar dit PF op og avl når der er boom, det betaler sig bedst.;)

8. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Kjære mubbi59. Jeg spiller for å finne ro og hygge i en ellers travel hverdag. De oppgaver jeg ser at jeg greier å løse, de går jeg løs på, og smiler fornøyd når de er løst. De andre oppgavene tenker jeg at "jaja, pytt pytt, det er vel ikke så farlig om noen står uløst". Det hele handler om hvordan man velger å se det. De øverste nivåene i avlsoppgavene har jeg ikke tenkt å bruke hverken tid eller powerfoder på ;).
    Og ja, dette er et spill for livet. Jeg har spillt i snart 4 og et halvt år, ikke brukt en krone og er i nivå 87 :). Strålende fornøyd med det.
    Lykke til videre, med eller uten hønseavl.
    vennlig hilsen Tuppehøne.

loba10, Fr-jensen, bondeknold70 og 1 anden person synes godt om dette.
  9. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Hej mubbi59
    Jeg undrer mig over, hvorfor du egentlig snakker/spørger om hønseavl.
    Hvis man endelig skal avle, så syns jeg der er mange af de andre dyr, som er mere spændende at avle på - og som giver langt højere priser for avlsdyrene, hvis man vil sælge dem - men du er måske ikke i så højt level, at du har de mere givtige dyr? (æsel, bi, struds, dromedar, kamel osv)
    Jeg holder meget af at avle på dyrene (synes faktisk det er sjovt), men jeg avler kun, når der er Baby-Boom, og jeg avler kun med det powerfoder, som jeg har kunnet skrabe sammen (fra gevinster) eller selv har lavet i møllen (bruger aldrig penge på spillet) - og alligevel er jeg da nået til level 8 eller 9 ved de fleste avlsdyr - bortset fra høns og kaniner og får, dem gider jeg ikke avle på.
    Avlsopgaverne (og ligeså mange af de andre opgaver) i markedshallen har jeg ikke så travlt med at få lavet færdig - det kommer ganske stille hen ad vejen, når der er overskud til det - og de løber jo ingen steder. Jeg bruger min tid og kræfter på dét, jeg syns er sjovt og hyggeligt i spillet - resten overlader jeg til dem der har lyst, tid (og penge) til det.
    Hygge-hejsa

Tuppehøne synes godt om dette.
  10. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

ja ja i har da mere eller mindre ret alle sammen men miit ego siger bliv færdig bliv færdig ,og jeg spiller ikke kun for at hygge mig jeg ser det som en opgave at få de forskellige ting lavet ,ellers gad jeg slet ikke stå op , jeg går på farmen lige så snart jeg vågner og det det sidste jeg gør før jeg går i seng og jeg er på i hvert fald 5-7 gange hver dag og sådan har det været siden jeg åbnede mubbi59 . Og det bliver jeg ved med til jeg dør ,og det skulle jeg jo nødig med uløste opgaver ( dø alså ) jo mit liv er blevet beriget men farmerhygge sammen med min morgenkaffe og ind imellem høst får jeg så lavet alle de andre forskellige ting jeg skal , så jeg når det hele nok osse min avl til sidst ,om 100.000 paverfoder hi hi

11. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

kære frøken jensen hvor har dromedare fra , er det i en bestemt level vi skal være jeg har pandaen ?

12. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

:) ok mubbi59. Sådan kan man jo osse spille spillet - og som tråden her også viser, så er der rigtigt mange forskellige måder at gribe spillet an på. Og heldigvis - så kan man ikke engang sige, at nogen måder er mere rigtige end andre. Vi vælger hver især, hvordan vi vil spillet spillet.
    Held og lykke videre frem mubbi59 ;)

13. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

ØH - jeg har ikke nogen dromedarer - skrev jeg det? Sikke noget vrøvl.
    Jeg mente pandaer og kameler - dem har jeg på øen (avlen frikøbes for en rune, så vidt jeg husker)

14. tipsen

tipsen Aktiv forfatter

Man kan også bare lukke og slukke og så have sig et liv ;)

xolenka synes godt om dette.
  15. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

ja det rigtig jeg har da osse et liv sammen med spil , nu det jo ikke sådan jeg sidder hele tiden ved spillet og når der er 4 timer mellem høst når jeg da det jeg plejer , jeg har strikket en hel del og lad os sige det sådan i stedet for at tage strikketøjet går jeg på farmene og sommetider er det jo kun 10 minutter og så et par timer før jeg er på igen og skal jeg til byen, så sætter jeg på efter hvornår jeg er landet hjemme igen ,og jeg sidder højst 15 minutter i træk forde jeg er ræd for at få en blodprop jo jo jeg tænker da så sandelig osse på mit helbred ,men hvor jeg da elsker når der er mørkt og regner så hoppe på her og hygge hygge og så forsat rigtig god dag til alle herinde og jeg er igen ved hønsens

bondeknold70 synes godt om dette.