Gode tips og råd for å få BahamaramaEP

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Tuppehøne, 29 November 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Hei medspillere :)
    Ønsker meg en tråd der spillerne (inkludert mentorene selvsagt) kan gi hverandre tips og råd til hvordan man raskest mulig kan skaffe seg BahamaramaEP. Jeg synes det tar skrekkelig lang tid å gå opp i nivå, og da får man bare 5 gullbananer, og det tar dermed evigheter mellom hver gang man har nok til å åpne et kammer i tempelet.
    Så hvem har gode tips til håndeverkerprodukter, oppgave-løsning og annet for at inntjeningen skal gå raskere? Takknemlig for tips.
    Vennlig hilsen Tuppehøne.

2. zaritza

zaritza Junior ekspert

løs de opgaver i markedshallen der giver Øep du kan og brug kunden i markedshallen hver dag hvis muligt. Hvis du har adgang til ranken så kan du også få Øep derfra

Tuppehøne synes godt om dette.
  3. meba091

meba091 Forum prof

Hejsa :)
    Der er sikkert mange veje til øep og jeg er da spændt på om man kan få nogle gode tips her. Selv kan jeg bidrage med lidt også... Udover opgaverne i markedshallen, som bare skal løses hurtigst muligt kan man spekulere i køb og salg. Fx synes jeg ikke det altid kan betale sig at sælge til kunderne afhængig af hvad de efterspørger. Prøv at regne på om det fx ikke bedre kan betale sig at sælge 10 kameler på markedet og i stedet købe punch - ofte giver det både bedre økonomi og øep.
    Derudover kan det betale sig at booste med forskellige marmelader som giver ekstra ep ved høst fx rosenmarmelade eller påskemarmelade kombineret med gulerodsbrød eller spis en ZÆC, afhængig af hvad du skal høste.
    Der er sikkert meget mere, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om nu.

ChipogChap og Tuppehøne synes godt om denne.
  4. ofeia

ofeia Forum halvgud

Har man trylletræer, så sæt dem på skatteøen, så giver de øep.

deepchord, Tuppehøne og Skovslund23 synes godt om dette.
  5. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Ja, som meba siger, så er der mange veje til at få Ø-ep, og efterhånden er der jo mange opgaver i markedshallen, der kan bruges. Det giver også et dejligt dagligt tilskud med items på skatteøen, der giver Ø-ep (fx trylletræer, men også andre), og flere af rankerne giver også gode Ø-ep. Enkelte af kundeordrerne (de nederste giver Ø-ep) kan også være gode, men jeg bruger som regel kun dem, der kræver træer og planter (dyrene er for kostbare).
    EP-boostere kan også være gode, men husk at checke om de også gælder på Øen - og så giver det er godt tilskud af Ø-ep at lave smoothies i Bahami-Spa (eller købe dem på markedet) og spise dem. Jeg producerer selv dagligt mango-appelsin-smoothies til dette formål.

6. *pixie*

*pixie* Forum-lærling

Ofeia du nævner skatteøen. Den vil jeg rigtig gerne have åbnet, meeen dertil mangler jeg gyldne bananer. 30 til havnen + 40 til templet. Foruden de 70 mangler jeg at få åbnet for 11x dyr/træer/afgrøder. :cry:

Så det bider sig i halen - ingen smutvej. Der er markedshallen, men den bliver tømt så er der efterhånden gode point i ranken og ellers the hard way (den hårde vej frem) med at så og høste på Bahamarama og bruge buff.
    Det nye pointsystem er ikke så gavmild som det gamle i de små levels selv om det også der tog evigheder at stige.
    Hilsen *pixie*

7. Tuppehøne

Takker for gode tips, og jeg håper på enda flere. ;) . Har noe oppfølgingsspørsmål også: Dere som har åpnet havnen og kommet dere til skatteøya, lønner det seg å åpne disse tempelkamrene før alle trærne og plantene (trærne og plantene brukes i oppgaveløsning, men dersom man har større plass får man kansje dyrket mer og raskere kan åpne... Ja, som *pixie* så treffende sier: det biter seg i halen)?
    Kort sagt, hvilke tempelkamre lønner det seg å åpne først?
    ZÆC, er det zucciniæblecake?
    Mvh Tuppehøne.

8. bønnespiren1966

bønnespiren1966 Forum-lærling

Hvilke ranker giver Bahamrama-EP?
    MVH Bønnespiren?

9. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

I spil FAQ kan du finde FAQ for den Magiske bønnestage, og der er en oversigt over rankerne - hvad de kræver af items og hvad de giver i udbytte ;)

10. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Hej i tråden.
    Nogle ønsker at indløse et dyr, et træ, eller fek.s skatteøen i templet. For mig har det fra start handlet om at indløse det, som kunne indbringe det største antal øEP. Man må se på hvilke opgaver man kan løse med det man indfrier, idet opgaverne i markedshallen ofte er lettjente øEP. Den tredje ø-kunde er meget gavmild, og absolut værd at indfri.

Har man indfriet skatteøen, og sat ø-items herpå, kan man beregne hvor meget det kan betale sig at booste ø'en. Jeg har altid aktiveret påskemarmelade og forårskrans før jeg høster, og herudover gulerodsbrød og annanaskage hvis jeg har afgrøder og træer.

Ved bytte og gave eventet, kan man skaffe sig flere af samme givtige øitems. Man er altså ikke begrænset til kun at erhverve sig øEP-items ved aktuelle events.

Kommer der events med kæledyr, så gennemfør for alt i verden. Effekten fra kæledyr er alt andet overlegent, og en vedvarende indsprøtning. Der findes også ugler, og krager(giver henholdsvis 10 og 5 % flere ep/pr fugl) som kan tilkøbes for moseguld til enhver tid.

-natkat- og Tuppehøne synes godt om denne.
  11. Tuppehøne

Endelig kom jeg meg til skatteøen :D.
    Men jeg hadde nok misforstått litt, for jeg trodde at alle items jeg satte der ville gi ØEP... Litt skuffet der, altså, men nå har jeg hvertfall plassert trylletre, "inspirasjonsmeditering" og "Punkis oppdrag II" og den nyeste "tatt av vinden" der. Disse gir ØEP.
    Jeg håper noen kan gi meg noen tips om andre items som gir ØEP på skatteøen.
    Mvh Tuppehøne.

12. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Hvis du åbner din inventar menu mens du er på Bahamarama vil du nemt kunne se hvilke items der giver ØEP.
    Det er nemlig kun disse items der kan placeres på Bahamarama - alle andre der ikke kan placeres der giver alm. EP. Dernæst er det bare til Skatteøen og få sat dine items
    Håber det hjælper dig :)

13. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Her er nogle af dem: Cocktail-dovendyr, Julepalme, Tiki-får med kedel, Kaffedans, Kaffemaskine, Danse får, Punkis mission, Botanisk have, Amazonas-får, Lykke lilje, Trylletræ, Meditations abe, Propel-kanin-hus ... og der er sikkert osse flere ... beklager jeg har ikke de norske navne.

14. zikkah

zikkah Afhængig

Jeg kan tilføje at Disco-marguerit også giver øep :)

15. Tuppehøne

Takk. Også har jeg selv nettopp funnet ut at Morsomme Lupine også gjør nytte for seg på øen, mens jeg venter på å fylle opp ranken :).
    For andre som også strever med å komme opp i nivå på Bahamarama og skaffe nok gullbananer, kan jeg oppsummere noen av de gode rådene som har kommet her og dele av mine erfaringer etterhvert som jeg har gjort nytte av rådene har. Å åpne opp for skatteøya var nok det lureste, for da får man nye oppgaver i bondesamfunnet, og det som skal leveres der er frukter, dyr og planter som man har uten å måtte åpne spesielle apekamre. Disse oppgavene gir nok ØEP til å klatre gradvis i nivåer og tjene gullbananer for å åpne apekamre for å frigjøre planrer / dyr.
    Jeg har også prioritert å bruke daler på håndverksprodukter som gir mer avling eller mer ep.
    Håper folk fortsetter å gi hverandre gode råd i denne (og lignende) tråden. :D

natkat- synes godt om dette.
  16. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg har lige fundet ud af at wilson, som kan gives i gave giver ø-ep