Gave item i laden

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af vandijk1955, 20 December 2018.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Håber det er den rigtige tråd, jeg valgte ?

    Jeg har konstateret nogle forskelle for gave item Ko, i forhold til FAQ - Item i laden og Info-layer.

    FAQ liste for Nabo/buddy gaver i Farmerama.
    [​IMG]
    Item i laden.
    [​IMG]
    Info-layer.
    [​IMG]
    Mvh. vandijk1955
     
    Letmatrosen synes godt om dette.
  2. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa

    Tusind tak for at vi altid kan regne med dig. Jeg ved simpelthen ikke hvad teamet skulle gøre uden din aldrig svigtende gennemgang af FAQ, OA m.m. Din lup og dit skarpe syn finder selv den mindste fejl eller uoverensstemmelse.

    Forum og at forum fungerer optimalt, forudsætter at der er brugere som er villige til at yde en indsats, for at alle andre kan nyde godt af den. Uden deres velvilje og slidsomme, frivillige og ulønnede arbejde, ville ingen have adgang til Danske informationer, men være overladt til de udenlandske fora.

    Selv om vi lever i en tid hvor sprogbarrierer er et langt mindre problem end tidligere, så er det langt fra alle brugere som vil være i stand til at finde de info, de skal bruge, på udenlandske fora. Lige som det langt fra er alle brugere som vil kunne benytte kopi/paste metoden til at hente FAQ og FAQ skemaer fra disse fora, for siden at fremlægge dem som sin egen opfindelse og arbejde, den disciplin mestrer du til ug med kryds og slange og den velfortjente ros fra dine med brugere, udebliver da heller aldrig.

    Jeg har aldrig lagt skjul på, at lige netop det DA/NO forum, har en helt speciel plads i mit hjerte, derfor er det mig også en stor trøst at vide, at når de nuværende MODs er slidt op af arbejdsbyrden eller familien siger stop, for deres enorme arbejde, dag ud og dag ind, år efter år, så ved jeg, at der trods alt sidder, i al fald mindst een bruger som ikke behøver deres hjælp.

    Da jeg havde læst dit indlæg, tjekkede jeg min private konto og jeg har 7 stk Ko item liggende i mit inventar, jeg har typisk brugt dem på rankerne hvor frie item behøves, men de repræsenterer jo også en daler og EP værdi, derfor er det jo ganske vigtigt at vide om min daler saldo kan forøges fra 2.395.217.742,35 til 2.395.217.762,35 eller om den forøges til 2.395.217.767,35 altså 20 eller 25 daler pr item, det kan man da kalde noget af en forskel, som man med lidt flid ville kunne indkassere i løbet af en dags tid, hvor man alligevel var ofte online. Dertil kommer så oven i købet også en pæn portion EP og dem skal man ikke kimse af, der skal jo bruges ganske mange for at stige i level og få adgang til træer, dyr og afgrøder.

    Omkring hvilket level man kan modtage itemet i, så er jeg rimelig sikker på at det kan man fra level 1, men for at kunne give det i gave, skal man være i level 6 eller 7, jeg vil naturligvis få undersøgt sagen nærmere. Alle FAQ informationer skal jo helst være korrekte, sådan at man kan regne med de info man modtager som bruger af forum.

    Desværre så er det sådan at teamet kun sjældent modtager informationer om ændringer som foretages på eksisterende item og nogle gange også på funktioner, det kan derfor være noget af et detektiv arbejde der skal laves for at kunne redigere FAQ så det bliver korrekt, med ajourførte info.

    På den baggrund samt en akut mangel på frivillig arbejdskraft (MODs) vil det meget let kunne blive et projekt af længere varighed, at få ajourført alle FAQ, sådan at ingen føler sig nødsaget til med lup, at gennemgå alle FAQ for at finde eventuelle uoverensstemmelser eller fejl, det er afgjort ikke tilfredsstillende for jer brugere og heller ikke for teamet. En mulig løsning på dette problem kunne være, at teamet igennem en 3-6 måneders periode, undlader at lave event FAQ, men koncentrerer sig om at få ajour ført alle eksisterende FAQ, jeg vil drøfte dette med teamet.

    Desværre har jeg ikke andre ideer til hvordan dette store problem ellers kan løses, medmindre Julemanden har 5 nye MODs med i sækken juleaften eller at de eksisterende MODs mirakuløst forvandler sig til blæksprutter som ikke fejrer jul og nytår, ikke holder fødselsdag, ikke har familie, ikke har behov for ferie og fridage, eller som ikke har behov for søvn, men som ser det som deres alt overskyggende livsopgave at servicere de DA/NO brugere, uden så meget som et TAK for deres ulejlighed, ja hvem ved, julen er jo miraklernes tid, så måske......

    Med ønske om en glædelig jul
    venlig hilsen
    Pindgris
     
  3. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Tak for det uddybende svar.
    Og glædelig jul og godt nytår.
    venlig hilsen
    vandijk1955
     
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.