Gødning

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af deepchord, 13 Februar 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. deepchord

deepchord Junior ekspert

Hehe, jeg takker. ;)

2. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg har lige købt 2.222 gødning, der var 4 tilbud og jeg nåede desværre kun det ene.
    Jeg finder det her marked ret underholdende.
    Jeg er spændt på hvad der sker på markedet når der ikke er event mere.

deepchord synes godt om dette.
  3. ofeia

ofeia Forum halvgud

Så er der faldet lidt ro på mit marked. Prisen har været oppe på 141 daler og ligger nu på omkring 100 daler.

4. ChipogChap

ChipogChap Junior ekspert

Jeg forstår simpelthen ikke pointen med dette nye tiltag. Er der nogle, der har en ide om BPs begrundelse for at gøre møddingerne uendelig store ved køb af gødning?
    Det er selvfølgelig meget morsomt at se, hvad der sker på markedet, men det kan da ikke være hovedårsagen til ændringen - eller kan det?

Undrende hilsner fra
    Farmeren med cirka 200 selvproducerede gødnings enheder :)

Greenmama62 synes godt om dette.
  5. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg har også undret mig over det :sleepy:
    Jeg havde lige sat høns over det hele da jeg opdagede det :mad:

6. tjocker

tjocker Forum general

Jeg forstår eller ikke hvilken grund Bp har for pludselig at lave denne ændring i spillet som er lille men har rigtig stor betydning for mange. Mit markedet er nu faldet til ro men gødning koster nu fra ca. 155 DA pr stk - 271 DA pr stk(dette er ca tal - da det ændre sig hele tiden). Dem som er/betaler for at være premium bonde med feks dobbelt stor mødding må da føle penge er spildt på den del da de nu bare kan købe det på markedet i spillet. Bp har med denne regel endnu engang vist at de ikke tag hensyn til de små farme da de store har opkøbt alle tidligere bud og nu sælger til overpris, som dermed presser de små til at bruge ekstra mange DA hvis de ønsker ekstra. Hvis man selv laver det tæller det jo kun til den størrelse mødding man har frispillet til(fra 0-300, ved køb i træet). Denne nye ændring/regel kom så hurtigt at mange ikke nåede at købe gødning før markedet var tomt - og var da dårligt planlagt fra Bp´s side da de fleste var optaget, havde fokus på vores event i disse dage.

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

tjocker....... prisen på gødning har jo ikke ændret sig, det har altid været dyrt at købe gødning under event, hvor man kan bruge gødning.

8. tjocker

tjocker Forum general

ofeia, ved godt gødning er dyrt under events, er heller ikke det som jeg mener men da den nye regel kom igår blev markedet tomt i løbet af kort tid da folk jo købte ind som gale fremfor at købe ind til brug som eventstart på markerne.

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Ja, det så jeg. Alt gødning på mit marked var væk inden jeg fik set mig om.
    Jeg tror det her er med til at holde prisen nede.
    Gødning har aldrig været så billigt som nu under et event.
    Prisen på mit marked er nu omkring de 130 daler. Det er billigt, normalt på denne tid af eventet var prisen omkring de 185 daler.

10. LeneMor

LeneMor Forum kommandør

Jeg har tænkt på, om en af grundene til ændringen kan være, at det nu kan betale sig at indløse stjerner til runen vedr. gødning? Førhen kunne det være lidt ligegyldigt, da gødningsbeholdningen kunne være meget over maksimum, hvis du bare blev ved med at høste uden at bruge gødning? Nu stiger din mødding ikke, når du høster, når du er over maksimum. På den måde "tvinger" du os farmere til at købe gødning på markedet, og dermed skaber du mere liv på markedet.

11. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

LeneMor - det forstår jeg ikke. -.-
    Hos mig har det da aldtid været sådan tidligere, at min gødningsbeholdning ikke kunne overstige 300, selv om jeg høstede og mugede ud i en masse stalde. Når de 300 enheder var nået, kunne jeg ikke få flere.

12. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Ja, jeg sidder lidt med samme undren...jeg kan faktisk ikke finde ud af hvad den præcise mening er med dette tiltag o_O....

13. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Næh, heller ikke jeg.
    Tidligere er mange kreative forslag om ændringer på markedet blevet afvist med den begrundelse, at det ville forrykke balancen på markedet. Men den her ændring forrykker jo i den grad balancen - til fordel for dem med stor daler-beholdning -.-

14. DrGreenthumb

Ja, det er osse det jeg får ud af det... Og så kan jeg forstå at der er nogle der har præmium der vist har ubegrænset mængde...
    Kan de i princippet så sælge ud hele tiden?
    Det er lidt en skæv vinkel, men nu har jeg nok heller ikke forstået det ordenligt, eller... o_O...:cry:
    Utroligt at et fiktiv marked i et spil er sværrer at gennemskue end kvantetøven...
    o_O

Greenmama62 synes godt om dette.
  15. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Ja, men nu har vi jo (i princippet) alle ubegrænset mængde af gødning ...
    Og kan (i princippet) sælge ud af det hele tiden ...
    Hvis der altså (i princippet) er potentielle købere ...
    Og hvis vi (i princippet) har daler nok, vil vil investere i dette (kvante)tøvende eksperiment ...
    8)
    (;) måtte godt nok lige google det der "kvantetøven")

16. DrGreenthumb

Det var da en hel del " principper" xD...
    Ja så er jeg ikke helt galt på... så må jeg jo beslutte i morgen hvad jeg gør i dag ;)

Ja, det kvantetøven, det er en sjov lille ting :inlove:, men sjov diskutionsemne, omend en smule nørdet xD..

17. johnhan

johnhan Forum analytiker

Kan dog se en fordel, ved ikke om det er det BP har tænkt på. Jeg har premium og har 600 gødning, men det er stadig ikke nok når der er små marker over alt, nu kan jeg købe nok til alle marker. Men der kunne jo stadig være et max loft for ens beholdning, 2000 eller hvad ved jeg.

18. DrGreenthumb

okay, tak for opklaring af preminum :)...
    Men er enig i at der på et eller anden plan burde være et loft... men som sagt... jeg har vist ikke fat i den lang ende her...

19. LeneMor

LeneMor Forum kommandør

Det er lidt mærkeligt. Jeg har p.t 2.319 gødning i min mødding, men mit max. er 200 stk. Jeg har aldrig købt gødning, og jeg har ikke premium. Jeg mener ikke, at jeg har vundet så meget gødning, men jeg har ikke tidligere tjekket, når jeg har høstet, om gødningsbeholdningen er gået op. Jeg har bare regnet med, at det var fra høst, at jeg havde så stor beholdning af gødning. Jeg har egentlig aldrig kunnet se nogen grund til at købe gødningsrunen for stjerner, da jeg ikke har haft noget problem med at forøge min gødningsmængde. Det er bare mærkeligt, hvis I andre ikke har fået gødning ved høst, når I har nået max, så jeg fatter heller ingenting :oops:.

20. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Det lyder da godt nok besynderligt.
    Jeg har da i laaang tid kun kunnet have 300 enheder i min mødding (200 før jeg købte runen). Når jeg har nået max, går al den gødning jeg derudover får fra staldene da bare til spilde.