Frappé olé 2 spørge/debattråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 26 Januar 2018.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej farmer

Denne tråd er alene beregnet til spørgsmål og debat om: Frappé olé 2

Her kan du få svar på de ting som du ikke rigtig har fået fat i, enten af en moderator eller en anden hjælpsom spiller.

Her vil du også have mulighed for at få en snak om eventet med de andre farmere, det kan være alt lige fra hvilken strategi du benytter til at give andre gode råd, kun skal debatten omhandle det aktuelle event, da andre farmere ellers kan blive forvirret og misopfattelser opstå.

Husk at dette ikke er en feedback tråd, så har du et ønske om at afgive feedback, skal du benytte den aktuelle feedback tråd for eventet, som du finder i spil feedback sektionen.

God fornøjelse

Farmerama Teamet

2. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Så skal vi godt nok testes på den hårde måde, to events kører allerede det næste starter inden de slutter, man skal godt nok tænke sig om inden man fravælger livet!

...Tina... synes godt om dette.
  3. ...Tina...

...Tina... Forum mogul

Dafuq...!!!
    Nogle der har luret hvordan man gennemfører tre events simultant.... :eek::eek::eek::eek::eek::cry::cry:

4. ofeia

ofeia Forum halvgud

Så er det godt jeg er færdig med de 2 igangværende event :) inden det nye begynder ;)

Jeg håber alle når i mål med alle 3 event :)

5. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa

Med lidt planlægning kan det godt lade sig gøre, jeg vil dog lige nævne at der er ingen som forventer at man deltager endsige gennemfører alle eventer der bliver tilbudt.

De er alene ment som tilbud, så der er lidt for dels enhver smag og dels så alle har mulighed for at deltage i de eventer man bedst kan lide eller som passer bedst ind i de øvrige aktiviteter, man har i sin hverdag.

Når det er sagt, så synes jeg da det kunne være sjovt at høre hvordan i griber det an, hvordan i vælger hvilke eventer i vil deltage i og hvordan i eventuelt planlægger et event, jeg tænker der måske kan være nogle gode råd, som andre vil kunne have glæde af, så del gerne jeres event planer med os alle.

Mvh
    Pindgris

6. rikke1973

rikke1973 Forum-lærling

Hejsa
    Jeg er i tvivl om hvorvidt det er smartest at plante nelliker inden event denne gang hvor vi jo har en anden eventafgrøde der giver højere EP. Er der nogen med et bud? Jeg vil selv tro at jeg skal plante papirblomst.

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg vil ikke gøre det, for de eventplanter der er nu giver jo ikke nogen drops.

8. MOD-Ara

Den påstand bliver jeg nød til at skyde ned.....jeg ved ikke lige hvor du har den opfattelse fra.....

Der hører ikke event drops til Piñatafest eventet - det er ikke det samme som event afgrøderne ikke giver drops,
    du modtager jo f.eks værktøj ved høst af eventafgrøder ikke???

Med dette svar håber jeg den påstand er fejet af bordet så alle kan planægge som de vil ifm Frappé olé event start.

(en lille tilføjelse til de der stresser over mange events - husk at tjekke OA´s og forumkalenderen inden man stresser, der er ikke 3 events samtidig ;) )

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Ja det er rigtigt, jeg modtager diverse ting i drops ved høst.
    Jeg kan så se at der denne gang står drops fra marker og ikke afgrøder, det er jo en stor forskel.
    Jeg beklager.

10. MOD-Ara

Nej der er faktisk ingen forskel på om der står afgrøder eller marker - da det i denne kontekst er det samme ;)

11. rikke1973

rikke1973 Forum-lærling

hejsa
    tak for svar.... tror nu alligevel jeg forsøger mig med papirblomst... god aften til dig

12. ...Tina...

...Tina... Forum mogul

Så må jeg vel bare slå mig selv i hovedet med en våd sammenrullet avis for dårlig planlægning :oops::oops::oops:;);)

13. ofeia

ofeia Forum halvgud

Nu har jeg høstet 2 marker med ensiam og 1 mark med papirblomst, det gav 53, 51 og 19, så jeg er glad for at jeg ikke satte papirblomst på alle marker.

Jeg håber inderligt du har bedre held med drops end jeg havde på papirblomst.

14. Tovepigen

Tovepigen Forum kommissær

OK godt nok - men hvilken level er du i da du har en afgrøde, der hedder"ensiam" -
    Jeg har også brugt papirblomst - og fik godt nok ikke 53 og 51 drops; men omkring 30.
    Jeg er i level 107 og min normale afgrøde, jeg bruger er kolbehirse. Den tager 19.15 timer og giver 156.00 EP. Papirblomst tager 8.00 timer og giver 256.00 EP
    Undrer mig bare lidt

15. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg er level 121 ensiam tager 19.45 timer og giver 169 ep. Papirblomsten skulle have givet meget mere, men det gjorde den ikke, desværre.

16. Pindgris

Lige et lille indspark herfra

Det har stor betydning hvilke buffs m.m man benytter ved høst af enhver afgrøde, frugt, dyr, produkter, staldbygger, stiklinge, drivhus,ranker samt avl og hvad jeg end måtte have glemt.

Man kan ikke tage 2 afgrøder og sammenligne udbyttet, uden at have taget højde for bonus og buffs, jeg har aldrig i mine over 8 år her, oplevet at 2 konti var opbygget præcis på samme måde, der kan foruden buffs og bonus være forskel i mark antal, level og hvad der i øvrigt befinder sig på de enkelte områder.

En god tommelfinger regel er at de afgrøder, dyr, frugter, stalde og produkter m.fl. med længst grotid og størst udbytte af EP, altid giver mest i opdamping og det er uanset om det er event afgrøder eller faste afgrøder, man kan så forøge chancerne med div. buffs og bonus.

Der findes skemaer med grotider og udbytte over samtlige afgrøder, dyr, stalde og frugter i FAQ sektionen, måske der er nogen som vil kunne have glæde af et kig i dem, bare husk at det er den rene tid som er opført i skemaerne, dertil skal man så ligge f.eks buffs til.

Mvh
    Pindgris

17. Tovepigen

Tovepigen Forum kommissær

Ok - ja selvfølgelig Tak for oplysningen - alligevel sjovt at se, hvordan forskellige farmer griber "sagen" an, når et nyt event starter. Vi har jo prøvet Frappe' ole' før

18. Pindgris

Jeg er helt enig med dig, at høre andres strategi omkring eventer og andet for den sags skyld, er både morsomt og givende, man kan være heldig at få nogle gode tips og ideer, som man selv kan have glæde af og som kan medvirke til at man opnår det resultat man ønsker, så jeg kan kun anbefale alle, at dele deres strategier og lad ikke spørgelysten hvile heller.

God fornøjelse

Mvh
    Pindgris

19. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Jeg ser dere diskuterer hvilke planter som gir best utbytte. Jeg pleier som regel ikke å starte med planter, men med å sette ut gode oppgraderinger av staller, verkstedstaller, kjempestaller, kjempetrær (kommer litt an på hvor god tid jeg har i forkant). Stallene fyller 4x4, så på alle 1x1 jeg får i kantene, setter jeg ut de XXL trær som gir mest EP. Sammen med buff og ranker og kjæledyr gir dette en god kickstart på eventet. Samtidig får jeg også et godt lager med gjødsel / mødding fra staller. Når eventet starter rydder jeg plass til en stor mark pr frø av eventgrøde, og gir en boost av vann, gjødsel, supergjødsel og susies supergjødsel, slik at de gir max EP og blir hurtig klare til høsting. Slik fortsetter jeg, til jeg har nok eventplanter til å gå over til små marker. Så fortsetter jeg med eventplanter(uten supergjødsel) til jeg har nok. Kanskje jeg setter roser om natten, dersom det er hurtigvoksende eventplanter, for da utnyttes natten bedre. (Jeg har drivhus med ekstra EP på roser, og ranke for blomsterEP)..
    Når jeg skal velge hvilke eventer jeg vil delta i, ser jeg etter hva som er innsatsen og hva som er premiene. For meg holder det ikke med EP og TEP på ranken, men jeg vil gjerne ha i tillegg en kasse med noe spennende eller helst ekstra EP på høst av noe (som igjen øker drop-raten). Hemmelig stallbygger eller mystiske stiklinger frister også.
    I avlsoppgaver deltar jeg ikke så mye, for det krever mye PF, og jeg kjøper ikke PF for ekte penger.
    Dette ble mer et svar generelt på Pindgris`oppfordring om å dele erfaringer, og ikke spesifikt for dette eventet. Mitt poeng er at jeg som regel greier de eventer jeg bestemmer meg for å få til , ved å gjøre det på denne måten. Noe ganger glipper det helt til slutt, men det har mest med hvor mye tid jeg selv har hatt til rådighet undervegs. Så må vi ikke glemme alle gode naboer som sender drop-item i nabogave :D.
    Lykke til med eventet, folkens. Litt kjedelig ranke denne gang, men jeg satser på å plukke med meg en del mynter undervegs. Hilsen Tuppehøne.

benadk, jensen3661 og Pindgris synes godt om dette.
  20. wilcodk

wilcodk Forum-lærling

Hej

Jeg er kørt helt fast på opgave 7, er der nogen der har en god ide til hvordan den kan løses og stadig give bare lidt mønter

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.