Forkerte tider på markplanter?

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af blib-blob, 30 November 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Hej, jeg plejer gerne at regne ud (grotid m. vand/gødning) hvilken afgrøde det tidsmæssigt bedst kan betale sig for mig at så om eftermiddagen, med høsttidspunkt før sengetid, således at afgrøden er klar til at høste på dette tidspunkt. Jeg har i den forbindelse nogle gange oplevet, at jeg ikke kunne få grotiden til at passe med mine udregninger. Dvs. jeg havde regnet mig frem til et tidligere høsttidspunkt end det faktisk blev. Jeg har så tilskrevet det min åbenbare, manglende evne til at regne sådan noget ud :p Men denne gang har jeg så været ekstra omhyggelig med udregningen og så skete det igen.

Min udregning på hvidløg: Angivet tid 16:45.
    16*60+45= 1005 minutter.
    - 30% (20% vand, 10% gødning) af 1005 minutter= 301,5 minutter /60= 5 timer & 1,5 minut.
    Altså 16:45 – 5t. 1,5m.= 11:44

Men den faktiske grotid på hvidløg med vand og gødning bliver 12:04. Altså 20 minutters afvigelse fra min udregning.

Med mindre jeg gør noget forkert i min udregning, hvilket absolut er muligt, hehe, så er der et eller andet galt. Jeg tænker, enten forkert grotidsangivelse, eller forkert kodning ift. vand/gødning... Hvorom alting er, så kunne det være en god ide hvis nogle BP folk kunne checke grotiderne og fraktræk (hvis det ord findes) for vand/gødning af de forskellige markplanter, for at se om der er andre end hvidløg der er fejl ved. Hvis min udregning altså er korrekt. Hvis ikke, så undskylder jeg på forhånd. Jeg har ikke checket mht. fratræk ved brug af Supergødning, det ville jeg ikke ofre. :p

2. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa....

Det er din udregnings metode der er forkert.

Alle former for buff, vand, gødning osv. osv. fratrækkes enkeltvis, de lægges altså ikke sammen, sådan som du har gjort i dit regnestykke. Først trækkes de 20% og fra dette resultat, trækkes så de 10 % og sådan fortsætter det hvis man har yderlige buff aktiveret, dog altid med den stærkeste buff forrest i række, hvis der er flere buff aktiveret.

Jeg håber du forstår min lidt indvinklede forklaring.

Mvh
    Pindgris

blib-blob synes godt om dette.
  3. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Nå for søren. Det gør det hele jo endnu mere indviklet at regne ud. :( Øv.

4. DjayTee

DjayTee Avanceret

Blot for at supplere, så er resultatet altså ikke en reduktion på 30 % af tiden (20+10 %), men derimod 28 % (først 20 % og derefter 10 % af de resterende 80 %, altså 8%, totalt 20+8 %=28 %), hvilket svarer til 281,4 minutter, altså en difference på ca. 20 minutter i forhold til din udregning.

5. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej i tråden

Jeg kan lige tilføje at i Spil FAQ sektionen findes FAQ for Farmerama fastlandsinfo hvor nogle af tiderne for brug af nogle buffs til at reducere grotiden kan findes i afgrøde skemaerne - så man kan slippe for nogle af regnestykkerne ;)