Finde rundt i forums sektioner

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af BenteAndreasen, 27 Oktober 2017.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. BenteAndreasen

BenteAndreasen Forum veteran

Syntes godt nok det er svært at ramme de rigtige sektioner og tråde når man opdager eventuelle fejl... Derfor har jeg også lavet et indlæg i opdatering/ideer om emnet... Da det hele tiden går galt med mine forskellige fejlmeldinger og jeg derved føler mig mere til besvær end til gavn...
    Mvh

Tuppehøne synes godt om dette.
  2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Jeg har lige flyttet dit indlæg til en ny tråd da den anden handler om FAQ for Albino flagermusen ikke forums indretning. (den er samtidig samlet med tråden beregnet til spørgsmål om evt fejl i FAQ oplysninger)

Det med at finde rundt er egentlig ret logisk. Kort og godt så handler forum om spillet.

Sektioner:
    • Hovedkvarter - alle under rubrikker er officielle annonceringer (OA´er)
    • Spil F.A.Q - alle under rubrikker indeholder hjælpsomme FAQs
    • Hjælp - her er underrubrikker for Gennerelle spilproblemer, tekniske spilproblemer (altså fejl/bugs) og hjælp til spillet (spørgsmål ofte fra nybegyndere)
    • Spilrelateret brugerforum - her er underrubrikker for spil/event feedback, spil/event spørgsmål/debat mm.
    • Brugerforum - underrubrikker hyggekrogen og denne mellem himmel og jord for spillerne indbyrdes
    Det eneste det kræver er faktisk blot at læse hvad sektion/rubrikken hedder

Fortsat god dag

3. BenteAndreasen

Kan se min ide til hvordan fejlmeldinger kunne gøres lettere er lukket... Så det må jeg tage som tegn på at det ikke fremover bliver lettere og mere overskueligt at finde rundt på forum når der skal fejlmeldes... Jeg stopper derfor med at melde div. fejl jeg støder på, dem må andre der bedre kan finde rundt på forum tage sig af... Men kan ikke lade være med at tænke at den fejlmelding vedr. tiden på eventet måske ikke var blevet rettet før på tirsdag...

Ønsker god weekend til alle...:)

solsikke1, LeneMor og trunte68 synes godt om dette.
  4. MOD-Ara

Hej

Jeg kan kun sige at jeg virkelig ikke kan se det kan blive nemmere at fejlmelde end det allerede er....
    • tekniske fejl/bugs i spillet hører hjemme i sektionen " Tekniske spilproblemer"
    • Oversættelses fejl/ stave fejl i spillet findes der selvstændig tråd for dette hæftet øverst i sektionen "Tekniske spilproblemer"
    • Biograf problemer i spillet har egen selvstændig tråd hæftet øverst i sektionen "Tekniske spilproblemer"
    • Drillenisser i FAQs mm her på forum findes der hæftet tråd til øverst i sektionen her
    For alle fejlmeldinger gælder det dog at beskrives fejlen ikke grundigt efter de retningslinjer beskrevet >her< ....ja så er det altså svært for os at melde videre i systemet da det er de oplysninger der kræves af os, og vi jo ikke kan tankelæse eller gætte os frem til fejlen.

At du fremover ikke ønsker at fejlmelde hvis du støder på noget er beklageligt - for dig og alle andre spillere.....det er nemlig din og alle andre spilleres oplevelse af spillet det rammer...

Jeg kan af egen erfaring fra da jeg selv var ny forum bruger, kun på det kraftigste anbefale at man bruger lidt tid på at kigge i de forskellige sektioner for at lære forum at kende....og ikke mindst læse de FAQs som vi i teamet faktisk bruger uhyggeligt mange timer hver uge på at lave og holde opdateret bedst muligt.
    I langt de fleste tilfælde vil man så selv kunne finde svar på de spørgsmål man evt. sidder med....uden at skulle vente på en MOD eller anden farmer har tid til at svare - og som bonus bliver man mere fortrolig med forums opbygning.

God fornøjelse med spillet (og forum) :)

5. BenteAndreasen

Ny på forum er jeg vist ikke ligefrem mere og jeg kan oplyse at jeg hver uge bruger rigtig mange timer på at læse div. indlæg på forum...
    Hvilket nok også er grunden til at jeg ofte støder på fejl, drillenisser... Jeg kan ser at jeg er en af dem der oftest melder om "fejl" både i spillet og på forum, det bruger jeg faktisk ret lang tid på (det meste af tiden på at finde et passende sted at poste det)... Og som jeg tidligere har skrevet føler jeg mig mere til besvær end gavn... Det blev ignoreret (der kunne man jo bare have skrevet til mig at jeg endelig bare skulle poste de fejl jeg finder og hvis jeg skulle ramme en forkert tråd er det helt ok, hellere det end fejlene fortsætter)...
    Jeg blev i stedet belært om at forum var nemt at overskue og jeg bare kunne læse noget mere...

God søndag aften;)

6. MOD-Ara

Der er altid 2 sider af en sag.....

og fra min side ser jeg det som jeg har brugt megen tid på at hjælpe og vejlede om,
    hvor ting skal postes men at det ikke bliver taget imod.... enige om den sag bliver vi nok ikke.....
    men forum er indrettet som det er, og vi i MOD teamet bruger enormt meget af vores fritid på at hjælpe,
    sørge for information til de dansk/norske spillere samt holde forum overskuelig så den information er nem at finde for alle.

Den tid vi f.eks skal bruge på at flytte tråde og skrive hvortil samt begrundelse derfor, går fra tid til at holde FAQs opdateret
    når der sker ændringer, lave udførlige event FAQs mm.
    Så ja vi kunne da "sagtens" sige pyt vi flytter trådene, samler tråde med ens lydende spørgsmål osv osv...
    men så mangler den tid andet sted til andre opgaver.....

Jeg har nu i denne tråd i flere omgange tydeligt beskrevet hvor fejl meldes så jeg tænker
    det skulle være nemmere fremover og ikke tage dig lang tid. Da emnet er belyst lukkes tråden

God aften

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.