Rettet Feil på nedtelling på ranken

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af NattensDatter, 29 Oktober 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. NattensDatter

NattensDatter Aktiv forfatter

Tidligere har jeg fått beskjed om hvor lang tid det tar før ranken kan høstes. Nå står det bare "Ny om" og ikke noe mer.

2. tjocker

tjocker Forum general

Hej NattensDatter. Alle mine ranker i skyen vise tiden, så virker fint hos mig. Har du prøvede at slette cache/flash cache og så logge ud af spillet og ind igen. Hvis dette var en gobal fejl ville det ramme alle.

3. ofeia

ofeia Forum halvgud

Min viser det samme og har gjort det længe nu, vil da lige følge dit råd tjocker og se om det virker.

4. lotus

lotus Kommende forfatter

Der står også kun "Ny om" hos mig.
    Kan det være dem der er på samme server der har problemet - Ofeia er på samme marked som mig

5. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det virkede ikke, den viser stadig "ny om " også hos dem jeg lige har høstet og jeg har
    You have version 19,0,0,226 installed

6. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det kan da godt være du har ret i det lotus.

7. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej i tråden......

Som altid ved fejlmelding har jeg brug for flere oplysninger for at kunne undersøge sagen nærmere......det er altid vigtigt med så mange oplysninger som muligt og specielt når det er et problem der ikke rammer alle......ellers bruger vi enormt lang tid på at lede efter en nål i en høstak ;)

find vejledning til fejlmelding >her< og husk at påføre info allerede når man opretter indlæg om problemer - det forkorter svartiden

8. lotus

lotus Kommende forfatter

Flash Player 19.0.0.226
    Browser Internet Explorer 11
    Bruger Id 31221116

9. MOD-Ara

Hej i tråden....

Når support tjekker ser alt fint og normalt ud

dette gælder også på de andre farme som her i tråden har nævnt problemet.
    Som tjocker skriver ville en fejl fra spillets side ramme globalt.
    Hvorfor det ser anderledes ud hos nogle af jer end hos BP kan jeg ikke sige men det kan måske have noget at gøre med cache, indstillinger eller browser.

10. ofeia

ofeia Forum halvgud

Har været ude og slette det hele en gang til, og jeg må indrømme at jeg er ved at være ret træt af at jeg hele tiden skal ud og slette for at få det her spil til at fungere 100%, derfor overvejer jeg i fremtiden ikke at fejlanmelde mere.

You have version 19,0,0,226 installed
    Windows 10
    Google crome
    Id: 8754044

Den har jo vist tiden før, så er det da mærkeligt at den pludselig ikke vil.

11. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hejsa ofeia og alle som læser dette....

Jeg bliver sikkert upopulær med dette indlæg, men det er der så ikke noget at gøre ved, jeg er nød til at påpege disse ting, jeg gør det ikke for at genere nogen eller pege fingre af nogen, men kun for at gøre et forsøg på at give forståelse for cache og dens funktion.

For det første så er der her ikke tale om en fejl, så derfor kan vi jo af gode grunde ikke rette det du oplever til det du ønsker at opleve.

I eksemplet fra tråden her, skal jeg ikke kunne sige hvad årsagen konkret er, men cache er en god mulighed, hvilket den i 99,9% af alle "fejl" meldinger skyldes. Oftes er der tale om visningsfejl og der er cache den store synder, en visningsfejl er ikke noget teknikerne kan rette, det er nemlig ikke en fejl i spillet, men et lille trick spillerens egen computer laver, derfor er den eneste metode til at rette en sådan visningsfejl, at tømme sin cache, både den ordinære cache og flash cache, slette cookies og holde sin computer opdateret med nyeste version af browser og flashplayer samt java, så undgår man mange problemer. Desværre er det så bare ikke nogen garanti for hvor længe man slipper for problemer og årsagen er ganske enkelt den, at Farmerama er så stort og så omfangsrigt, med så mange del elementer og funktioner at har man ikke en nyere computer, så vil man støde på problemer ala visningsfejl, flere gange dagligt og selv om man har en sprit ny computer, så kan man stadig støde på daglige problemer, for hver eneste dag, året rundt, der laves der ændringer, opdateringer, fejl rettelser m.m i spillet og nogle gange sker det flere gange dagligt at der laves en rettelse eller en ny ting går online i spillet, hver eneste gang der er ændret så meget som et komma i spillet, så kan det meget vel betyde at man som spiller, er nød til at tømme sin cache og slette cookies og hvor gerne jeg eller for den sagsskyld, MOD, teknikere og udviklere gerne ville, så kan vi ikke ændre på det faktum, for der er ikke tale om en fejl, men simpelthen om, at sådan fungerer computere.

Der er også andre elementer der kan spille ind når f.eks en fejlvisning driller, der kan være lavet en opdatering i den flash player man benytter og derfor må man tømme cache, det samme gælder for browsere og java, så hver eneste gang der laves en ændring som på en eller anden måde kan relatere til spillet, så kan det være nødvendigt at tømme cache og slette cookies.

Mange finder det vanskeligt og belastende at tømme cache, men hånden på hjertet, så tager det mindre end 1 min at gøre og har man prøvet det nogle gange, så burde det ikke volde nogen problemer, heller ikke tidsmæssig.

Når en bruger melder en mulig fejl her på forum, så burde det være en selvfølge, at man inden havde tjekket de muligheder problemet kunne skyldes, lige som det burde være en selvfølge, at man oplyser de informationer som Mods skal bruge for at kunne indgive en fejlmelding, desværre så er mange brugere af den opfattelse, at Mods de skal sørge for at melde fejl, men det er afgjort ikke korrekt, Mods bruger deres fritid på at hjælpe andre spillere, de arbejder helt gratis og det er ikke fair, at de skal bruge yderlig tid på at tjekke de ting som en given bruger langt lettere havde adgang til, da han opdagede fejlen, husk at Mods bare prøver at hjælpe og prøver at få rettet en mulig fejl hurtigere end det ville tage at fejlmelde igennem support, som ellers vil være den vej man skal gå. Når en Mod melder en fejl i systemet, så skal han informere om alle de ting de konstant efterspørger jer om, så hvis man huskede at give alle info, ved første fejlmeldings post, så kunne alle spare enormt meget tid.

Og så en mega stor bøn til alle: Når man siger at man har tømt cache og slette cookies, så ville det være helt fantastisk hvis det så også er sandt, lige som når man siger man har talt med support og det ikke helt er i overensstemmelse med sandheden, jeg har flere gange oplevet en bruger skrive her på forum, at han har skrevet til support, ja jeg har så galt set support citeret her på forum, for udtalelser som aldrig har fundet sted, specielt husker jeg engang en bruger som skældte mig ud her på forum, fordi han mente jeg sagde noget forkert og ville have mig til at tale med support, fordi at ifølge ham, så havde support sagt noget andet til ham, han vidste ikke at det var mig, han havde skrevet med i support og tro mig, jeg ved godt selv hvad jeg havde skrevet. Når en ikke helt korrekt information bliver givet, så kan det føre meget ekstra arbejde med sig og dermed længere tid før en mulig rettelse finder sted, fordi jeg eller Mods skal bruge unødvendig tid på ting som kunne have været undgået. Så vær nu sød og hjælpsom ved at oplyse de ting som Mods skal bruge og indgiv kun de informationer som rent faktisk også er de korrekte, sådan kan vi i fællesskab få løst problemerne langt hurtigere og undgår at bruge tid på ting som ikke er relevante, det må da være i fælles interesse.

Jeg har flere gange set brugere som har påtalt at de ikke længere vil bruge tid på at fejlmelde, fælles for disse brugere er at de føler det er besværligt, jamen det er selvfølgelig helt op til jer selv, jeg syntes det vil være ærgerligt, men det er den enkeltes valg, præcis som det er helt op til Mods om de vil bruge deres tid på at fejlmelde eller sende mangelfulde info videre i systemet, vel vidende at det kommer retur med efterspørgsel af de manglende info eller måske ligefrem en afvisning indtil alle relevante info foreligger.

Summarsumarum, hjælper vi hinanden, så glider alting langt lettere, til fælles glæde og udbytte og gør vi det med et smil, også når det virker træls, ja så er min erfaring at selv de trælse ting, bliver lidt lettere og dagen lidt lysere og sjovere, selv det at tømme sin cache og slette cookies.

Med venlig halloween hilsen
    Pindgris

-natkat- synes godt om dette.
  12. ofeia

ofeia Forum halvgud

Her hos mig bliver du ikke upopulær for det.
    Du har ret, det tager ikke lang tid at gøre det, men jeg mister jo en hel del andre informationer samtidig som jeg så skal ud og bruge tid på at finde igen og det tager altså mere end 1 minut at finde igen, desuden har jeg aldrig før været ude for at man skal gøre det i andre spil.
    Der er også en anden ting i det, den brugervejledning der er, den fungere ikke hos mig, jeg får ikke nogen boks op, men bliver henvist til denne side http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager.html og så skal man sidde og finde ud af hvad det er man skal gøre. Jeg er også gået over til windows 10, så jeg skulle også lige bruge tid på at finde ud af hvor det så havde lagt det jeg skulle bruge, og det er jo absolut ikke jeres fejl.
    Jeg kan godt leve med de små fejl og så bare gøre det et par gange om året.
    Når folk nu er så dårlig (inkl. mig selv) til at lægge de rigtige informationer op, hvorfor så ikke lave en form for formular der skal udfyldes? Jeg ved i har beskrevet hvad oplysninger i skal bruge, men det er som om det bare ikke bliver læst.
    Når der er opdateringer til de forskellige ting, hvorfor så ikke lægge et link op til os, så vi ved det og dermed kunne det spare jer for en masse tid, det kan godt være det er for besværligt for jer, det er bare en ide.
    Halloween hilsen fra ofeia.

13. Pindgris

Hejsa...

Jeg kan med garanti sige at alle online spil med løbende opdateringer vil cache og cookies være et must, så måske er det bare ikke online spil med løbende opdateringer du ellers har benyttet eller også har du være ualmindelig heldig, jeg har aldrig tidligere hørt om andre, men måske du nu er den første, det vil da kun glæde mig.

De info du nævner du mister, dem mister du ikke pga cache tømning eller cookie sletning, men fordi dine indstillinger står forkert, dem kan du ændre så du ikke mister de ting du ønsker at bevare.

Jeg har ikke selv Windows 10 endnu, jeg har ikke turde opgradere, men når jeg gør, så vil jeg prøve at finde tid til at lave en tilføjelse til guide i Cache tømning.

De opdateringer vi har informationer om på forhånd, kan du altid finde i OA, lige som de ændringer eller rettelser der bliver foretaget også altid kan findes i OA efter de er foretaget. Alle øvrige rettelser modtager vi ingen information om, altså rettelser som stavebøffer eller kommafejl og lign, det ville være alt for omstændigt. Så hvis alle bare læser OA, hvilket alle reelt bør, hver eneste dag, så vil alle også være informeret.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvordan et skema som du foreslår skulle kunne fungere på forum, med de redskaber vi har tilrådighed på forum er det vist lettest for alle at de bare læser den guide Mods har lavet og følger den, det er jo reelt kun få punkter der skal oplyses om og jeg tror personligt at skal brugerne først til at finde skemaer der skal udfyldes, så ender det bare i mere kaos end der hersker nu. Bare sådan en ting som søge funktionen, mange brugere skriver de har søgt på forum, uden at finde det de søgte, men når jeg så laver en søgning, så vælter det frem med tråde, så ærlig talt, jeg tror kun det er de færreste der overhoved har gjort forsøget, så alene det at finde et skemaer tror jeg ikke meget på vil lykkedes.

Som bruger af et forum, hvor alle info løbende bliver givet, hvor FAQ i alle former er tilrådighed og Mods yder en ekstrem indsats for at være alle behjælpelig, mener jeg nok at man kan forvente, at folk selv gør en indsats for at holde sig orienteret, jeg mener ikke det løser noget som helst at pålægge Mods yderlige opgaver. Jeg har i morgen d. 1.11 været her i 6 år og i alle årene har der været det samme problem, brugerne kan ikke finde rundt på forum, det er de samme anker brugerne er kommet med i alle årene og uanset hvor meget vi har gjort for at gøre det lettere, så er det stadig de samme anker, netop derfor er det også lidt sigende (læs tragisk), at jeg aldrig har hørt om en bruger der ikke kunne finde konkurrence sektionen, for mig siger det vist desværre alt.

Jeg er stadig optimistisk og tror på at det godt kan lade sig gøre ved fælles hjælp og engagement, uden yderlige tiltag af skemaer eller andet, men alene ved viljens magt.

Ha' en dejlig aften

Mvh
    Pindgris

-natkat- synes godt om dette.
  14. ofeia

ofeia Forum halvgud

Mine indstillinger er ikke sat forkert, jeg valgte denne gang at lave en stor oprydning for at være helt sikker på at fejlen ikke ligger hos mig.

Jeg har til dato aldrig set en annoncering til opdatering af flash player her eller andre ting her på forummet.

Hvis det har været et problem i 6 år, var så måske ikke på tide at lave det helt om, så folk kan finde rundt i det forum.
    Tillykke med de 6 år.

Nu ved jeg ikke hvad programmer i kører med, om i selv har programmeret dem eller købt dem, men jeg ved at alt kan lade sig gøre inden for programmering. Der skal jo ikke ledes efter skemaer, det skal jo komme automatisk når man vil reportere en fejl i spillet, det vil sige, at når man trykker på opret ny tråd, så skulle den komme op med et skema der skal udfyldes, det vil også gøre det nemmere for jer for så får i alle oplysninger på en gang, så i ikke skal bede om de oplysninger hele tiden.
    Ang. søgefunktionen, så har jeg selv haft meget svært ved at finde det som jeg skulle bruge, der er ikke vælter frem med forslag hos mig når jeg har brugt den, mange gange er der slet ikke kommet noget frem.
    MOD´s her på forummet gør virkelig et stort stykke arbejde for os og er altid hjælpsomme. Tak for det.
    Tilbage til problemet, bliver det videre sendt eller hvad sker der? Er der mere jeg selv kan gøre for at få det løst?

15. Pindgris

Hej ofeia

Jeg beklager men jeg har brug for at holde weekend og jeg har desværre ikke overskud til at forklare mig bedre end jeg allerede har gjort, du vil kunne finde svar på samtlige dine spørgsmål, hvis du genlæser mine indlæg, men jeg tilføjer da gerne lige at selvfølgelig laver vi ikke annonceringer om andre firmaers opdateringer, vi laver selvfølgelig kun på vores egne, altså dem der vedr Farmeramas kodning og jeg har afgjort heller aldrig sagt andet.

God weekend
    Mvh
    Pindgris

16. MOD-Ara

Tråden lukkes som bevaret fra A-Z og det endda på flere emner 8)

Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.