Feier du halloween eller ikke?

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Kroken, 28 Oktober 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Kroken

    Kroken Forum veteran

    God aften, med-bonder!

    Det nærmer seg Halloween. Den elskede, og dypt forhatte høytidsdagen hvor noe så koselig som spøkelser, vampyrer, zombier og hekser skal brukes i en såkalt feiring! Jeg er langt fra en ekspert på historien bak dette, men mener å huske det stammer fra USA? Iallefall der tradisjonen kommer fra, selv om muligens selve... Tingen kommer fra et annet sted for alt jeg vet.

    "Kom til poenget, kroken!!"

    Jo, det jeg lurer på er nemlig hvor mange her er det som egentlig ferier Halloween? Hvor mange kler seg ut og ber om godterier? Personlig gjør jeg ikke det, men kommer vel ikke som noe sjokk, siden jeg for det første har blitt for grå i håret, og for det andre hadde jeg antageligvis ikke funnet mer enn et par dører og gå til.

    Hvor mange her skal gå Halloween, og hva synes dere om denne rare høytiden? [​IMG]
     
  2. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    Personligt holder jeg ikke halloween, og har ikke tænkt mig at holde det.
    Jeg er ikke direkte imod højtiden, men mener dog ikke den høre hjemme hos mig :) ligeså med valentine...

    At der så er nogle der vælger at omfavne denne nye "kultur" er vel i sagens natur bare et spørgsmål om at hygge sig samme i godt selvskab ;)
     
  3. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    [​IMG]
    For mig er Halloween en hyggelig tradition,
    som har sneget sig ind ovre vestfra.
    Da mine børn var børn fejrede vi det med hygge og uhygge.
    Vi udhulede græskar og lavede græskarlygter,
    bagte græskarkager og -brød, lavede græskarsuppe og ristede græskarkerner,
    og læste og fortalte spøgelseshistorier.
    Nu lever traditionen videre med mine børnebørn,
    som også klæder sig ud og løber rundt i villakvarteret og ringer på
    og råber: Guf eller ballade.
    [​IMG]
     
  4. LeneMor

    LeneMor Forum kommandør

    Hej

    Da mine børn var mindre, lavede vi græskarlanterner, men det gider de ikke mere. Min ældste datter har været til en Halloween-fest, hvor hun var klædt ud, men ellers fejrer vi ikke Hallowween. Jeg synes dog det er hyggeligt med græskarlanterner i en mørk tid xD.
     
  5. Kroken

    Kroken Forum veteran

    Ja jeg er vel hjemme :p