Feedback er visst ikke enkelt....

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af Tuppehøne, 26 November 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Ofte klager MODs på at vi norske og danske spillere ikke gir feedback på events. Det kommer bare inn noen tilbakemeldinger, og det monner tydeligvis lite. I den store sammenhengen spiller det lite rolle hva vi mener her oppe i nord, når det er så mange flere spillere i andre deler av Europa/ verden.
    Men så: når det endelig kommer mengder med feedback, hele tre sider med svar (og det fra spillere vi sjelden eller aldri har sett noe til før inne på forum, fordi de nå ønsker å engasjere seg), da er søren meg det også galt!-.- Jeg viser til at MOD får sendt et lite stikk, før feedbacktråden lukkes, der han/ hun(?) ber om det at i fremtiden skal komme konstruktiv kritikk.
    Med forbehold om at jeg tar feil, det kan jo hende at "konstruktiv kritikk" betyr noe annet på dansk enn på norsk, men på norsk betyr det at man vil ha saklig, begrunnet tilbakemelding, og den kan da være enten positiv eller negativ. Jeg har lest alle kommentarene i den feedbacktråden. Veldig mange spillere har negative erfaringer fra eventet, og de aller, aller fleste begrunner saklig hva de er misfornøyd med (drop-raten, ser det ut til). Mener MODs at vi bare skal poste positiv feedback, eller hva var problemet?
    Jeg synes oppriktig det er leit med slike stikk fra MODs.:cry:
    Hva om MODs kunne avslutte en feedbackrunde med: "Flott at så mange ville dele sine inntrykk. Vi registrerer at våre spillere er noe delt i synet på dette eventet, men vi skal selvsagt bringe både positive og negative feedbacks videre".

Hilsen Tuppehøne

P.S. Jeg har sikkert postet denne i feil tråd. Jeg ber i så fall MODs flytte den til en mer passende tråd, uten sarkastiske kommentarer om hva jeg burde lest først for å kunne gjette riktig tråd.

jensen3661, LeneMor, DrGreenthumb og 8 andre syntes godt om.
  2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej Tuppehøne

Jeg tillader mig at komme med lidt kommentarer til dit indlæg (og der er hverken spydigt ment eller kritik af dit indlæg - mere for at forklare)

Du skriver vi MODs klager over de danske og norske spillere ikke giver feedback - dette er ikke rigtigt vi beklager der ikke kommer mere feedback. Dette fordi ingen feedback = ingen indflydelse. Så selvom du mener I ikke spiller den store rolle i den store sammenhæng så kan jeg kun sige - nej måske ikke men hvis de dansk/norske spillere virkelig ønsker indflydelse er konstruktiv feedback altså første skridt.

At spørge/feedbacktråden med en del indlæg ender med 3 sider er ikke ensbetydende med at den indeholder en masse feedback der i sidste ende kan bruges til noget af BP. Flere indlæg handler om alt muligt andet end feedback på eventet f.eks er der opstået en sport om hvem der først kan finde en fejl i event FAQ. Eller søge bekræftigelse på det man har læst i FAQ osv.
    Konstruktiv feedback kan være både negativ og positiv og begge slags er velkommen - men f.eks en humørstatus med en masse vrede humørikoner tæller ikke som konstruktiv feedback, det gør indlæg med en opdatering af hvor langt man er eller mangler osv. heller ikke.

Konstruktiv feedback som BP kan bruge til noget og tager alvorligt - er feedback som er velbeskrevet
    og begrundet som du selv skriver.
    Du efterlyser tilbagemeldinger på feedback.....jamen reaktionerne fra BP på spillernes feedback ses jo
    i kommende events og spillet generelt. (alle landes spillere har ikke samme mening, så giver de dansk/norske spillere ikke feedback,
    så kan de heller ikke forvente indflydelse)

Alt konstruktiv feedback både negativt og positivt sendes altid videre og det er der gjort opmærksom på ved flere lejligheder ligesom der altid takkes for alle kommentarer/feedback.

Samtidig kan jeg sige at når vi tester events inden de går LIVE så husker vi skam også hvad I - de dansk/norske spillere tidligere har givet af feedback og tager det med i vores vurdering til BP.

Ingen i MOD teamet kommer sovende til arbejdet her, vi bruger gladeligt rigtig mange timer af døgnet på at sørge for de dansk/norske spillere har alle oplysninger samt at de bliver hørt. Det er ikke altid helt nemt når vi skal bruge så lang tid på rent ud sagt at skille skidt fra kanel i feedbacktrådene.

Sidst men ikke mindst.....du har postet i helt rigtig sektion
    (hvad angår din kommentar om spydige og sarkastiske bemærkninger,
    så synes jeg efterhånden beskyldningerne mod teamet her på forum står i kø uden kritisk sans. Ja vi kan lave en tastefejl og lignende og en rutineret spiller kan blive henvist til at læse FAQ da man som rutineret spiller/forumbruger allerede burde vide hvor man finder info.)

Fortsat god dag.

-natkat- synes godt om dette.
  3. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Når man nu har en tråd, der hedder spørge/feedback-tråd, er det vel forventeligt, at der er lidt af hvert Måske skulle man, for at mods ikke skal spilde tid på sortering i indlæg, dele det op i to tråde.

Fr-jensen synes godt om dette.
  4. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Takk til MOD-Ara for et konstruktivt svar.
    trunte68 har et godt poeng i sitt innlegg over.
    Jeg ser at MODs og spillere har et felles mål om et hyggelig og oversiktlig forum, og det er mye vi spillere kan endre på også.
    For en tid tilbake var det spillere som opprettet egen tråd for hvert event, der vi kunne diskutere, avtale å sende eventgaver eller bare komme med utbrudd for å "lette litt på trykket". Hvis vi gjør dette til vane igjen, tror jeg vi kan få en ryddigere feedback / spørgetråd.
    Jeg mener oppriktig at MODs gjør en flott jobb når det gjelder FAQ og annen informasjonsformidling til spillere fra BP. Vi er nødt til å bidra til at dette fortsetter, for det er det viktigste MODs gjør. Uten disse, ville vi ikke greid eventene.
    Jeg står fortsatt for at noen slengkommentarer kunne MODs ha spart seg i blant, men det gjelder jammen noen spillere også. Vi trenger for eksempel ikke påpeke små skrivefeil i hver eneste FAQ (sætternisser eller ikke).
    Men vennlig hilsen til MODs og spillere, fra Tuppehøne.

5. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Ja vi er nok lidt naive når vi forventer at der er spørgsmål til eventet som evt. ikke er beskrevet i FAQ for eventet og feedback på eventet som vi kan sende videre til BP - ikke indlæg med humørstatus og lignende der ikke konstruktiv feedback vi kan sende videre ;)
    Faktisk er jeg af den mening at den slags faktisk er spam af tråde som har et meget vigtigt formål for alle farmere.
    Nemlig at farmere der støder på problemer med eventet kan få hurtigt svar (da vi er ekstra opmærksom på eventtrådene da vi alle ved at under events spiller tid en vigtig rolle) samt at vi kan samle feedback til BP som kan hjælpe i deres fremtidige arbejde med at lave spændende events.
    Grunden til vi ikke som før i tiden har 2 tråde (altså 1 til spørgsmål og 1 til feedback) er at der er så få spørgsmål
    (hvilket vi tillader os at se som tegn på vi efterhånden har fundet en måde at lave event FAQs på som er overskuelig)
    og meget lidt feedback (desværre) at 1 tråd er nok.
    Desuden oplevede vi før i tiden hvor vi oprettede 2 tråde at der alligevel blev skrevet spørgsmål i feedbacktråden og omvendt :(

Men vil man hjælpe med at holde forum overskueligt - for alle og ikke kun MODs så skeler man til trådes overskrifter og holder sig til emnet. Dette vil også hjælpe alle når SØG funktionen bruges :)