Farmdrømme 2015

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af meba091, 1 Marts 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. meba091

meba091 Forum prof

Hej farmere:)

Jeg tænkte at det kunne være hyggeligt med en lille tråd om hvilke planer eller drømme, man har for sin gård i 2015. Meningen er, at man kan skrive sine mål her og igen når de er opfyldt, delvist opfyldt eller hvis de ændre sig. Altså ingen begrænsning på indlæg og kommentarer er også velkomne, fx lykønskninger el.lign. Mit håb er at den ikke bare dør ud:)

Idéen er tyvstjålet fra engelsk forum, som jeg besøgte den anden dag. Jeg må indrømme, at jeg blev en kende misundelig på deres meget aktive forum. Aktiviteten skal jo komme fra brugerne og det er mit håb at vi også på dansk forum kan skabe mere aktivitet omkring spillet.

Mine mål for 2015 er:

1. Nå 50.000.000. daler:p
    2. Afslutte suppevenner:oops:
    3. Slå Proxy på øen:music:

-Mir85-, ofeia, deepchord og 2 andre syntes godt om.
  2. metteb

metteb Forum-lærling

Super god ide.Jeg skal da gerne være den første til at hoppe på8).

Jeg arbejder hårdt på opgaverne:

1. Sikke en lettelse.

2.Afsted til syden

3.Mystik fra Down Under

4. Ulven som nabo.

5. Opgradere mine stalde til Pink..:music:. ( Det tager jo lidt tid må man sige )

6. Runde de 6 millioner.:sleepy: ( der er jo et stykke vej op til de 50. Men det skulle måske være mit næste mål )xD

Hav en dejlig Marts allesammmen..

meba091 synes godt om dette.
  3. DjayTee

DjayTee Avanceret

Et hyggeligt initiativ, som jeg gerne vil være med til.
    - Lige nu kæmper jeg med "Suppevenner", men om jeg når den, det er straks en anden sag. ;)
    - derudover forsøger jeg febrilsk at få min DA-beholdning op, men jeg kommer altid til at bruge dem, således at jeg ligger og roder nede mellem en halv o op til to-tre millioner.:music:

metteb og meba091 synes godt om denne.
  4. deepchord

deepchord Junior ekspert

Mit største mål for 2015 er at undgå en stigning til level 95, da jeg ser det som et vidnesbyrd om for stort tidsforbrug på spillet :p

Jeg er netop nu level 92 og runder snart 156 millioner EP. Hvis jeg fremskriver min daglige EP høst, ligger jeg til at runde ca. 246 millioner ved årsskiftet - faretruende nær de 251 millioner det kræver at stige til level 95 :eek:

Og så har jeg slet ikke kalkuleret med EP givtige events og nye ranker o_O

-natkat-, DjayTee og meba091 synes godt om dette.
  5. deepchord

deepchord Junior ekspert

Tre svar siden i søndags? Virkelig? Alt imens at tællelegen andetsteds på forum snart runder 100 indlæg i samme tidsrum (så folk er jo herinde).

Suk, Meba :sleepy: Det har dit initiativ ikke fortjent.

Nå men. Jeg har jo udvidet lidt på øen de seneste dage, og nu stillet mig selv følgende - forhåbentlig overkommelige - mål:

• 100.000 BEP pr. dag gennem kun to gange høst (altså, morgen og aften)

Nej, jeg er ikke nogen storbonde og jeg har ikke talrige ugler, ligesom jeg normalvis heller ikke bruger håndværk (det er tallet uden brug af håndværk, jeg er interesseret i). Så for mig vil det være et fint resultat for en begrænset arbejdsindsats.

Jeg har en ugle, en drage og ranken som giver 25% på træer og afgrøder. Altså, faktor 1,55.

Faktisk ved jeg ikke rigtig, hvordan jeg ligger til efter mine seneste ændringer. Men det kan jeg altid vende tilbage til :)

6. lise1606

lise1606 Alvidende orakel

jeg håber at jeg kan nå level 95 jeg mangler ca. 60 mill ep
    på øen vil jeg se om jeg kan nå det der er at hente

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg har ført set den nu her i dag.

Mit mål er at få alle stalde og produktionsstalde i pink :inlove: Når det ikke i år, og sikkert heller ikke til næste år.

Jeg har ikke noget mål med daler, har været oppe på 12 mill, og derefter været nede på 108 daler, og er nu oppe på 11,5 mill,
    de daler er lette at bruge og lette at tjene 8)

-natkat- og meba091 synes godt om denne.
  8. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Mitt hovedmål er å fortsette å hygge meg med spillet og gjøre de oppgaver og eventer som jeg har lyst til. :)
    Når det er sagt, så er jeg mest opptatt av å komme opp i nivå på Bahamarama og få låst opp mer i apetempelet.
    Jeg prøver for tiden å spare nok låvegull (moseguld) gjennom filmvisning og treet :)inlove:heldige meg har låvegulltre) til å kjøpe kjæledyr ( men det er stadig andre fristelser å bruke dette gullet på).

Når korallrevet kommer, vil jeg gjerne dit.

-natkat-, deepchord og meba091 synes godt om dette.
  9. deepchord

deepchord Junior ekspert

Godt at se den øgede aktivitet i tråden :)

Jeg fik regnet lidt på min BEP, nu hvor jeg har opgraderet hist og her. Det viste sig, at jeg faktisk var kommet op i ca. 98.000 BEP dagligt - altså, vældig tæt på mit mål! :D

Nu har jeg så udnyttet Baby Boom til at få sammentømret yderligere et par orange kamel indhegninger. Og i tillæg til den nye Kamæle-off (o_O) tingest, bringer det mig akkurat hen over målstregen 8)

Så jeg burde vel opstille et nyt mål. Jamen, lad mig sige 125.000 BEP - på tilsvarende betingelser - inden kalenderen bladrer over til sommer :)

10. meba091

meba091 Forum prof

Stort tillykke Deepchord. Det var jo hurtigt du fik det på plads :)

Jeg har opfyldt mit mål med at nå de 50.000.000 daler. Faktisk rundede jeg 53.000.000 for lidt siden.
    Gik efterfølgende på shoppingtur og købte 4 enhjørninger til en pris af 11,3 mill:p

Dem kan jeg jo så lige lave om til en Picasso Hest og få 690.000 tep. Måske det så bringer mig nærmere Proxy på øen:music:

Må lige tænke over nye mål:p

deepchord synes godt om dette.
  11. deepchord

deepchord Junior ekspert

Tak tak - og lige over, Meba! :)

Søreme nogle billige kreaturer, du har skaffet dig! :D Netop nu på mit marked koster den billigste 4,2 millioner. Den dyreste næsten 6.

Huskede du at tjekke deres tænder efter og havde de alle snoet horn, hehe? :p

Sig da lige hvad du ellers får tilbage fra den omtalte avl. Det er jeg lidt nysgerrig på :)

natkat- og meba091 synes godt om denne.
  12. meba091

meba091 Forum prof

Tak :)

Na, enhjørningerne var fine, men jeg sparkede sælgeren over skinnebenet og løb med hestene imens han stod og ømmede sig:p

Fra avlen fik jeg udover Picassoen en indianer hest og en haflinger.
    Mangler 14 ridetimer og så kan jeg levere til suppevenner:)

natkat- og deepchord synes godt om denne.
  13. deepchord

deepchord Junior ekspert

Det var da ikke særlig pænt gjort, hehe :p

Æv. Kunne godt have været et mere givtigt udbytte. Men sådan er det jo nok oftest med level 7 til 8 avl -.-

14. Skovslund23

Skovslund23 Forum prof

Super ide.

Nu har jeg også tænkt over det, og er kommet frem til at mine to mål er:

Avls konkurrence.

Og så få åben for de første 8 sider i abetemplet.

15. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Okay, nu har jeg gået og tænkt grundigt over hvad jeg føler vil være et realistisk mål for 2015 :)...
    Jeg tror og håber på, at jeg inden udgangen af 2015 vil nå level 96... jeg har små 3,5 mil inden jeg når level 95, så mon det kan klares på knap 8-9 måneder o_O :music:.... nu må jeg se med de nye arbejdstider.. :wuerg:

Det finder jeg da hvert fald ud af
    xD

16. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Hej i tråden her.
    Jeg har været langsom til at svare her, for egentlig spiller jeg ikke særlig målrettet - eller i hvert fald ikke efter konkrete målbare mål.
    Det der med at opstille konkrete målbare mål, minder mig for meget om mit arbejdsliv. Men dette er mit fritidsliv, som jeg ikke vil underlægge sådanne stressende faktorer. Det skal være hygge og afslapning.
    Jeg er "bare" en hyggespiller, og mit mål er såmænd bare at hænge på, og fortsat deltage i farmerama uden at investere andet end tid herinde - og det også kun i det omfang, jeg synes det er sjovt og hyggeligt.
    Det der får mig til at fortsætte med at spille herinde, er min glæde og forbløffelse over, at det faktisk har kunnet lade sig gøre at komme så langt i spillet, som jeg er nu (Level 92/199) uden at betale en eneste krone.
    Så man kan sige, at mit mål er at fortsætte så langt jeg kan (og gider) uden at investere penge - at tage de udfordringer op, som kommer, og som det er muligt at være med i som gratist - og heldigvis er det da stadig langt det meste herinde, selv om profitkravene er blevet mere tydelige.
    Jeg ser frem til at se, hvad det nye Koralrev har at byde på.

natkat-, Tuppehøne og meba091 synes godt om dette.
  17. meba091

meba091 Forum prof

Hej i tråden :)

Hvor er jeg glad for, at der alligevel kom lidt aktivitet, var lige ved at blive helt bekymret. Håber dog stadig at se endnu flere farmere med drømme for 2015:)

I dag lykkedes det mig at få fingrene i to perlefisk til en samlet værdi af 6,4 mill og med mine egne to på lager tryllede jeg lige en Funkelflynder op af lommen:p. Dette giver så mulighed for at aflevere til endnu en delopgave i Suppevenner, når jeg har lavet 60 Koifisk. Mon jeg så ikke også kommer tættere på Proxy i øræset:music:

Har lige lidt kommentarer med på vejen.

Metteb og Ofeia: Det er noget af et ambitionsniveau I har for året:) Pink stalde:oops: pyha jeg har kun en eneste. Det må ligge længere ude i fremtiden for mig. Pøj pøj med det:)

DjayTee: Jeg kender godt det med dalerbeholdningen:oops:. Den har det med at have sit helt eget liv. I går havde jeg 53 mill og i dag har jeg 28:cry:

Deepchord: Haha en alternativ målsætning med at undgå lvl 95 - stik mod min egenxD. Gad vide om den holder, for det ser lidt snært ud:music:

Tuppehøne og Fr-jensen: Fedt med en hygge-målsætning:). Selv hygger jeg mig mest med ræs af forskellig slagso_O

DrGreenthumb og Lise1606: Go' vind på leveljagten:)

Skovlund23: Vild målsætning8). Synes virkelig avlskonkurrencen trækker tænder ud. Selv er jeg halvvejs gennem opg 14 og synes der er laaaang vej endnu:oops:. Hvor meget mangler du at åbne på øen? Det ser også ud som en sej omgang.

Det er helt sjovt at se hvor forskellige mål der er herinde. Jeg glæder mig til at følge med i hvordan det går med at nå dem:)

Held og lykke til alle:)

metteb, Tuppehøne og deepchord synes godt om dette.
  18. nillemc

nillemc Forum ekspert

Jeg er mest med Fr Jensen og Tuppehønen på hyggeniveau, ellers bliver det for energi- og tidskrævende....

Tuppehøne og meba091 synes godt om denne.
  19. LeneMor

LeneMor Forum kommandør

Jeg har ikke altid ret meget tid til at spille, og jeg bruger ikke penge på spillet, hvorfor mit ambitionsniveau ikke er så højt. Jeg vil gerne rykke op på fastlandet en eller to gange i løbet af 2015, og så vil jeg nå så langt som muligt i de forskellige events, men ellers spiller jeg mest for hyggens skyld ;). Jeg vil gerne frigøre den nye ø på Bahamarama, så jeg forsøger at samle så mange bananer sammen som muligt.

20. natkat-

natkat- Junior ekspert

Hmm... den er lidt svær! Jeg er mest på fritids-hygge-niveau! Men indimellem får jeg et akut anfald af ludomani - men det er mest, når der er hemmelige stalde eller stiklinger på spil - så kan jeg ikke dy mig og ryster lidt Moseguld ud af mobilen - og ærgrer mig bagefter, specielt hvis jeg ikke fik fat i en af de mange nye stalde, jeg efterhånden mangler! :oops:
    Ellers glæder jeg mig meget til at se, hvad der kommer ud af det nye koral-rev!