Farao event 2015 spørge/feedbacktråd

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af MOD-Ara, 31 August 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.
  1. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Jeg har tidligere i denne tråden kommentert at premiene er litt kjedelige, men når jeg nå ser jeg litt anderledes på det. Jeg tenker at de er de fire gavene for hvert av de fire altrene som er de riktige gevinster, og så får man små oppmuntringer undervegs med daler og EP. :)
    Jeg har ikke tenkt så mye over hvor mye som skal leveres, jeg har hatt det meste på lager, og dersom det er noe jeg sparer til for en bestemt oppgave i markedshallen, har jeg bare hoppet over. Jeg liker at vi har fire steder å levere oppgave og få gevister. Derfor gikk jeg for det beste item først, og jeg kommer til å innkassere ranken til slutt. Det ser ut til at jeg rekker det med god margin.
    Jeg er glad for stiklinger og staller, og er nå endelig lykkelig eier av et baobab tre, og jeg fikk også en nebbdyrstall til, som jeg sårt trengte. Resten av stiklingene var litt skuffende, men pytt, "moro lell" ;).
    Grafikken er bra, og det er bra vi kan dyrke på (nesten) alle marker.
    Takk for innsatsen BP har gjort for å imøtekomme mange av våre ønsker.
    Hilsden Tuppehøne.

natkat1 synes godt om dette.
  2. Tuppehøne

Hvor har det blitt av oversikten over hva som skal leveres inn?

3. abba77

abba77 Forumnoob

syndes det lidt ondskadsfuldt man skal aflevere bæver i nogle opgaver ,når der lige efter kommer bæveravl . der kunne nok godt være valt anderledes men ellers et fint event

4. ofeia

ofeia Forum halvgud

Du har jo lov til at annulere opgaven og så håbe på et andet dyr.

5. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Der var desværre et mindre udfald i den server hvor disse bliver hentet fra her til morgen.
    Oversigterne skulle nu være synlige igen.

6. Farmerkent

Farmerkent Kommende forfatter

Der hvor jeg og min familie iøvrigt altid har problemer i de her events er på antallet af drop items.
    Nogen gode råd til hvordan man får flere?

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg sætter altid nelliker over før event start, så de er klar til at blive høstet når eventet starter, så sætter jeg dem også over den første nat i event start, har du dem ikke så brug roser, de giver også godt. Jeg går ud fra at du har fyldt op med GÆC, zucchini, gulerodsbrød.

8. ofeia

ofeia Forum halvgud

Ups jeg glemte påskemarmelade/sød rosenmarmelade

9. Fr-jensen

Fr-jensen Forum kejser

Tak for et rigtigt godt event. Jeg kan godt lide denne type events, hvor afleveringen tilpasses spillerens level. God idé at man kan skifte den krævede aflevering ud, hvis den er en mangelvare på lageret. Kravene til træfrugt-afleveringerne synes jeg dog var latterligt lav.
    Derudover synes jeg at grafik og udformning af eventet var fin - og præmierne var ok.

Til Farmerkent: Gode afgrøder på markerne inden eventstart giver gode drops, men husk først at høste dem efter eventstart. Roser er specielt gode, fordi deres EP-afkast er højt i forhold til grotiden. Komfortmarker med en god afgrøde giver også godt. Under eventet giver det også gode drops at dyrke f.eks. roser om natten - hvis altså man er godt med i dyrkningen af eventplanter.

Til Ofeia: Marmelader og kager osv. som øger EP-afkastet smager godt og giver gode EP, men så vidt jeg ved øger de ikke mulighederne for drops. Jeg mener at drop-raten beregnes før %-tilskrivning af EP.

10. Tuppehøne

Løs inn oppgavene fesjå og bondekonkurranse i markedshallen, slik at du får løst inn runen i visdommens tre, som gir økt dropsjanse.

11. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det vil jeg da sige at de gør idet du får flere EP og dermed flere drops. Jeg ved ikke hvordan de udregner det, det må vi jo ikke få at vide.
    Jeg bruger det for at være på den sikre side ;)

12. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Ja oferia... det ville være det mest udmiddelbare at gøre, men som Fr-jensen skriver, mener jeg altså osse at dropraten bliver tilskrevet den reelle EP og ikke derud over...
    Jeg har forsøgt i flere event´s at supplere op med diverse EP % forøgende håndværksprodukter, og føler ikke rigtig der er nogen forskel. Og man burde jo mene at kunne mærke forskel når det er de helt hard core med +60% der bliver benyttet... men jeg holder altså, efter egen erhvervet erfaring, med Fr-jensens tese...

13. johnhan

johnhan Forum analytiker

Jeg kan da sige at der er stor forskel på drops hos mig og min mor. Hun bruger som regel ingen fordele, håndværk eller kæledyr, og er altid bagud, hun blev færdig i dag og jeg for 2 dage siden, hun er på i næsten al vågen tid og det er omkring 2-3 timer mere en mig. Jeg bruger ugler og diverse andre kæledyr, jeg bruger også diverse håndværk. Så jeg syntes der er en forskel, hvis det ikke skulle være de fordele jeg bruger så ved jeg ikke hvad det skulle være.

ofeia synes godt om dette.
  14. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg synes det er umuligt at finde ud af, hvad der virker og hvad der ikke virker, under de her event med afgrøder synes jeg at jeg får flere drops jo længere ind i eventet jeg kommer, og når jeg er færdig med eventet synes jeg jeg får endnu flere drops.
    Jeg har 537 af de der skatte og om 1 time høster jeg 3 marker med hasselnødder, så kommer der endnu flere drops.

15. ofeia

ofeia Forum halvgud

Kan en MOD svare på om diverse ting har indflydelse på drops eller ej?

16. ofeia

ofeia Forum halvgud

Det ser da ud til at det virker hos dig med alle de ekstra ting.

17. ofeia

ofeia Forum halvgud

Nu har jeg 609 skatte, jeg blev færdig med eventet fredag eftermiddag. Til eventet har jeg afleveret 900 skatte, hvis jeg ellers har regnet rigtigt, efter eventet har jeg sået gulerødder, hvede, salat, havre, majs, hirse, kartofler, korncirkler, og rosmarin, altså afgrøder med små EP og hasselnødder om natten, de skulle jo så egentlig ikke give så mange skatte som det har gjort, jeg fatter simpelthen ikke det her.

18. DjayTee

DjayTee Avanceret

Desværre nej. De har tidligere meldt ud, at BP ikke vil oplyse, hvorledes dropraten bliver beregnet...

19. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg vil ikke vide noget om dropsraten, det ved jeg godt de ikke vil fortælle os ;) jeg vil gerne vide om de ting jeg bruger har indflydelse på drops eller om det er lige meget med at bruge det ting :)

DjayTee synes godt om dette.
  20. kehlet

kehlet Forum hertug

Jeg er færdig med eventet og finder det hyggeligt og anderledes. Selv om der var mange eventafgrøder, var det ikke uoverkommeligt.
    Hvorfor var Horus halskæde dyr. Det stod slet ikke i harmoni med de øvrige ting der skulle afleveres i de andre kister. Hvis det så havde været antal styk der var kriteriet, men i antal skulle der også afleveres flere end f. eks træfrugter.
    En anden ting var muligheden for at annullere en ordre. Her var jeg flere gange udsat for at det var den samme ordre der kom igen, endda 2 gange efterfølgende, så er det svært at se rimeligheden i at annullere og bruge solure.

DrGreenthumb og benadk synes godt om denne.
Trådstatus:
Ikke åben for yderligere svar.