FAQ oplysninger

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af Husfrun, 8 November 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. Husfrun

Husfrun Forum-lærling

Jeg har prövd, om og om igen, å sette opp en oversikt over
    - hvilke ulike tider som gjelder for ulike trär (standard, XL, XXL)
    - hvilke tider som gjelder for de forskjellige avl-alternativ (standard, gul, orange, röd, rosa, neon)
    - hvilke tider som gjelder for produktion (standard, gul, orange, röd, rosa)

Visst finns det lister her i forumet som er ment å gi svar.
    Problemet er bare at de ikke er korrekte :(

Det er vanskelig å "orientere" seg, når trär har ulike navn alt efter om man ser på standard- tre/XL-tre eller XXL-tre (f.eks. treet som heter "Villsukker-epletre" i standardutgave; i XL-version har det byttet navn til "Rolliniatre")

Når det gjelder avlstaller og produktions-staller är det många som
    - ikke har noen notering i "faq" overhodet (gjelder f.eks. "Kalkun-stall Neon")
    - tidene i "faq" stemmer ikke overens på ulike steder i "faq", og heller ikke med tidene som står på selve stallen när man ser på den i "lageret"/"låven" eller setter den i "produksjon".
    F.eks: Edderkopp, som, når jeg setter den i produksjon med mat + vann, viser at den skal bruke 7t33min...
    - en tid jeg absolutt ikke finner igen i FAQ over edderkopp; der står
    (Tid) 10:30, (Vand) 8:24, (Med powerfoder) 5:15 og (Med powerfoder og vand) 4:12 som tider.
    Dette var et helt tilfeldig eksempel, fordi akkurat den stallen var en som nettopp blev ferdig, och kunne settes i produksjon igen, så jeg fikk se hvilken tid den oppgav ved start på spillbrettet.
    Det er dessverre ganske mange staller som ikke har korrekte opplysninger i FAQ...

Nu når det finns mulighet å bruke "menasjeri", "arboret" og "produksjonssenter", er det viktig å vite nöyaktig hvilke tider som FAKTISK gjelder for de ulike trär/staller/produksjonsenheter, derfor håber jeg at ansvarlige kan gå igennom alle FAQ-lister og gjöre de korrekte.
    Jeg har brukt timer og dager på å pröve å samle ALLE de opplysninger jeg finner i FAQ i ett regneark for å få full oversikt, men blir bare mer og mer frustrert, NETTOPP fordi det i dag ikke er konsekvens i spillet, og ikke foreligger korrekt informasjon, da tidene som vises når jeg setter ut staller eller produksjonsenheter, ikke stemmer overens med de jeg har samlet inn fra FAQ.

Kan dette fikses/gjöres noe med?​

2. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej Husfrun

Dit indlæg er flyttet hertil da det er et mix af snak om oversættelse, spil info og FAQ info. Vær venlig kun at have 1 emne pr tråd.
    Hvis du vil fejlmelde en oversættelse mangel/fejl i spillet så følg venligst de punkter der er oplyst i indlæg #1 i >fejlmeldingstråden<

1 indlæg for hver fejl i spillet i fejlmeldingstråden.

Dernæst.....

Fejl/mangler i FAQs:

Oplys venligst:
    • Hvilken FAQ drejer det sig om - og hvor i FAQ (evt. indlæg nr)
    • Hvilken fejl/mangel
    Bare at skrive at ganske mange stalde/produktioner informationer i FAQ ikke stemmer overens med spillet er en meget unøjagtig påstand som jeg ikke kan gøre meget ved.....jeg har ikke tid til og vil ikke sidde og tjekke hver eneste information i alle FAQs ud fra så løs en beskrivelse.

Drejer det sig om skemaer er det ikke sikkert vi selv kan rette da alle skemaer ikke er lavet af os og dermed skal vi sende oplysninger videre og håbe på rettelse......derfor igen....det er meget vigtigt med nøjagtig beskrivelse af fejl/mangel og placering for at vi kan finde det.

Edderkoppen har korrekt information i FAQ for Fuldmåne event - hvad angår informationer i skemaet i FAQ Farmerama fastlands info så er der givet besked videre om at info i skema ikke er korrekt da det skema ikke kan rettes af MOD teamet

MODs arbejder frivilligt for at give Farmerama spillerne så meget information som overhovedet muligt - men jeg vil lige minde om det er et frivilligt arbejde ikke et betalt fuldtidsjob

Ingen her på teamet har intentioner om at levere mangelfuld eller fejl information - tværtimod så bruger vi meget tid hver uge/måned/år på hele tiden at lave event FAQs, nye spil FAQs og holde FAQ sektionen opdateret.

Jeg er faktisk ret overbevist om at alle de informationer du søger kunne have været fundet hvis du havde brugt søgefunktionen her på forum - se også mit svar til dig >her<

Skulle du støde på steder I FAQs hvor noget ikke stemmer med info i spillet er du velkommen til at gøre opmærksom på det her i tråden så vi kan undersøge om der er ændret på noget siden vores FAQ er lavet (det sker nemlig meget oftere end man som spiller skulle tro) - men igen det kræver nøjagtig info om hvor, hvad osv.

3. Tuppehøne

Tuppehøne Forum kommissær

Vil bare minne om at slik som visse runer i visdommens tre, drivhusbonuser, noen ranker og noen håndverksprodukter er med på å endre produksjonstiden som er oppgitt i FAQ. Kanskje det kan kaste litt lys over saken? Jeg har i alle fall gitt opp alle forsøk på å få denne oversikten, fordi kombinasjonen av alle disse fakorene blir så mye å ta hensyn til. Bare et vennlig innspill i saken. Hilsen Tuppehøne.

DrGreenthumb synes godt om dette.
  4. Husfrun

Husfrun Forum-lærling

TAKK, Tuppehöne!
    :)
    Det var ett bra svar som kan forklare noe for meg som jeg ikke har tenkt på, for hver gang jeg pröver notere at xx-stall tar Y tid for "prouktsjon", ser jeg jo at när jeg "höster" den, och setter den i gang igjen, har den plutselig en helt annen tid, og det har frustrert meg (jeg liker å ha "system" och vite hva jeg hara å forholde meg til; det ble ennu mer viktig med de nye "samlehusene" dder vi kan legge in opp til 8 staller, och de alle får samme tid som den med lengst produksjonstid).

Tuppehøne synes godt om dette.
  5. Agro-dk-farmer

Agro-dk-farmer Forum-lærling

[​IMG] U[​IMG]Undskyld! Men jeg er ikke så god til sætte foto ind. Men der er vist en lille nisse på spil i. Spille F.A.Q. - F.A.Q. Ørn og Ugle. Håber det er det rigtige sted det er oprettet.
    God jul

Hilsen trillebor Id:13947512

Sidst redigeret: 15 December 2016
  6. MOD-Ara

Hej

Dit indlæg er flyttet hertil da det ikke drejer sig om en teknisk fejl i spillet.

1 stk. forum drillenisse indfanget og sendt til julemandes værksted på Grønland i håbet om det giver ro på vores forum :p

De 2 FAQs er tjekket og der skullet nu været ryddet op efter drillerierne....tak for meldingen

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

8. MOD-Ara

Hej ofeia

Dit indlæg er lige flyttet her til tråden som handler om FAQ oplysninger.....

Den FAQ du henviser til kan jeg ikke gøre meget ved da vi i det DA/NO team ikke kan rette disse skemaer......
    jeg sender dog info videre men kan med sikkerhed sige at det ikke bliver rettet lige med det samme (ferietid overalt)

I mellemtiden vil jeg anbefale du vender din opmærksomhed på at der i
    Spil FAQ sektionen findes en FAQ for Hunde som MOD teamet står for og gerne skulle have korrekte oplysninger.

Alle avlsdyr har egen FAQ og de flest dyr der ikke er avlsdyr men har farvede opgraderinger
    eller produktionsstald har også egen FAQ (de resterende følger når der er tid i teamet)

9. ofeia

ofeia Forum halvgud

Nu var jeg på jagt efter den stald der gav flest gødning og jeg kan ikke finde den information under FAQ for hunde eller andre dyr.
    Ja, den ferietid, jeg væbner mig med tålmodighed så længe.

10. vandijk1955

vandijk1955 Forum kontrollør

Fejl i foder beskrivelse, de 5 grape, er udskiftet til 5 vindrue

11. MOD-Ara

Hej vandik1955

Dit indlæg er lige flyttet hertil hvor det hører hjemme - tråden til oversættelsesfejl i spillet er ikke beregnet til FAQ fejl/manglende opdatering. 8)

FAQ for Renzo er nu opdateret!

12. BenteAndreasen

BenteAndreasen Forum veteran

Ved udklækningstid står der 2 1/2 dage (24 timer)... Mon drille nissen har været på spil ??
    Mvh

13. MOD-Ara

Indlæg flyttet da spørgsmål til FAQ info ikke er en teknisk fejl/ BUG i spillet

Ang spørgsmål......jeg har ikke testet og lavet FAQ så det må jeg lige undersøge.
    Vender tilbage når jeg ved mere

Opdatering:

Drillenisse eller ej så har jeg nu tjekket op på info og rettet FAQ til så den skulle stemme med de info jeg har.

Sidst redigeret: 27 Oktober 2017
    BenteAndreasen synes godt om dette.
  14. vandijk1955

vandijk1955 Forum kontrollør

Den kan bare ikke ses ;)

15. MOD-Ara

Så skulle der være styr på det....