er det jeres plan at man stoppe med at købe .

Diskussion i 'Arkiv for alt andet' startet af plerik, 14 Februar 2016.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. plerik

plerik Exceptional talent

sådan helt seriøst er det jeres plan at vi skal stoppe med at købe mystiske stalde ? .
    nu kommer musestalden på markedet så man kan købe den for 2500 daler .
    og så sidder vi flere tusinde brugere som har brugt mange mg på at få den .
    i burde nok overveje at ombytte de mg musestalde som vi har købt til en lilla opgradering så at man ikke føler sig taget ved røven . ( det hedder et her i jylland ) . og jeg føler mig også på samme måde .
    hilsen plerik

2. MOD-Shaman

MOD-Shaman Guest

Hej plerik,

Ingen tvinger nogen til at købe for rigtige penge.
    Det er en mulighed der tilbydes, hvorved man kan opnå nogle fordele.

Spillet udvikler sig hele tiden, og ingen har på noget tidspunkt lovet at de ikke senere ville kunne opnåes på anden måde.
    Da du har valgt at investere i staldbyggere, og dermed har musestalde i dit inventar, har du dermed købt dig til et forspring fremfor de spillere der ikke har en musestald før nu.

Søvnig og -natkat- synes godt om denne.
  3. plerik

hej .
    det som jeg foreslår er jo ikke noget som koster jer penge .
    men det gør det hvis der er mange spillere der stopper med at købe staldbyggere . og uden penge i jeres kasse så er det svært at drive en forretning .

ofeia synes godt om dette.
  4. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

Plerik - jeg er ikke enig med dig.

Alt i denne verden mister jo nyhedens interesse og falder i pris.
    Selv har jeg efterhånden udklækket omkring 60 mystiske stalde - enten vundet i spil eller købt for moseguld, (længe leve biografen hihi).

Jeg ønsker mig en svane - og er ved at blive begravet i storke, isfugle og pindsvin, samt stalde eller overbygninger jeg ikke kan anvende endnu.
    Det er formentlig den dyreste svane, jeg ikke har fået endnu, :cry:.

Jeg vil forfærdelig gerne avle på Flagermus og Krager. Valgte endda krage-pakken i Visdommens træ.
    Men nej, det kommer til at tage oceaner af fuldmåne-events, før det kan lade sig gøre, :cry:.

Til gengæld har jeg en grapefrugt og en sort pil. De kan ikke bruges til så meget, men er vist ikke helt almindelige. Skulle jeg så klage, hvis de blev mere almindelige - og dermed indgå i spillet i større omfang?
    Næ, jeg får da bare det bedste ud af dem, mens de er sjældne - og igen, når de bliver almindelige. Bare en anden strategi.

Skift strategi, søde. Få det bedste ud af det. De fleste farmere har nok allerede en musefarm eller 2. Derved er værdien for dem faldet. Med åbningen for museavl er værdien kommet tilbage, (eller steget).

Ingen klager herfra.

.

-natkat-, Letmatrosen, metteb og 4 andre syntes godt om.
  5. plerik

hej .
    de 60 stalde fra staldbyggeren kan du jo nok gange med 15-20 . som jeg har købt og derfor vil det da være rart at få noget i bytte når de laver dem om til alm stalde og det er ikke noget der koster bp noget som helst .

6. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

Hmmmm!

Det er vel også begrænset, hvad du kan få for en (i sin tid dyr) Commodore64 i dag.
    Eller for din sprit nye bil, efter den er kørt ud over forhandlerens kantsten.

Selvfølgelig er det altid rart at få noget igen.... men har du ikke allerede fået det? Ved at have stalden indtil nu - og i fremtiden
    formentlig også ved avl?

Så vidt jeg kan se på markedet, er prisen på mus temmelig høj lige nu. Ca. faktor 10. Har aldrig selv solgt en mus, fordi man ikke
    fik noget for dem.
    Nu kan jeg avle og handle. Jeg ser kun en fordel. Ikke nødvendigvis til da du fik din første musestald, men da helt klart i forhold til
    i sidste uge og nu.

Ud og sælg.

.

-natkat- og metteb synes godt om denne.
  7. nillemc

nillemc Forum ekspert

Jeg har 10+ musestalde og mindes ikke at jeg har gjort mig specielt meget umage (med moseguld) for at få så mange.
    Til gengæld mindes jeg et event, der kunne knokles i, som gav nogle af de første.
    Synes overordnet set, som søvnig giver udtryk for, at det er dejligt, hvis der nu kommer lidt mere mus kan bruges til...
    Det er jo udviklingen med de fleste stalde og stiklinger, at det der var sjældent første gang de var med i "hemmelige", er relativt almindeligt de sidste gange det er med...

-natkat- og metteb synes godt om denne.
  8. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Jeg synes plerik har en pointe, for mener flere steder i faq at der skelnes mellem alm træer/stalde og så dem der kan opnås gennem hemmelig staldbygger/ stiklinge. Og fair eller ej, så er min lyst til at samle en bestemt type stalde da også nedadgående når man ved at den bliver allemands eje umidlbart før en efterspørgsel måttet opstå. På den anden side håber jeg at trenden bidrager til at der kommer flere avldyr på markedet =)

plerik synes godt om dette.
  9. plerik

jeg har så vidt at jeg husker aldrig solgt en mus . men ved sidst staldbygger event mener jeg at jeg købte 58 stk staldbygger stalde . og derfor vil jeg godt have noget tilbage . der er nogen der bruger mange penge på spillet ( det er op til selv om man vil ) . og jeg hører slet ikke hjemme i top klassen af dem der bruger mange penge på spillet . så lad os der bruger penge på spillet da få noget tilbage når de bytter vores mg stalde ud med daler stalde . og det koster stadig væk ikke bp noget som helst . og de får nogle glade spillere der vil købe staldbygger stalde igen . fordi de kan se at der er mening i deres investering .
    hilsen plerik

10. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

bondeknold70
    Ja, jeg kan godt se, at man kan føle sig noget ambivalent.;)

Føler bare, at der naturligvis må udvikles for at holde spillet i gang. Spiller jeg fortsat om et års tid, vil jeg formentlig være begravet i stalde, som den nu så højt-ønskede svane.
    Bliver den et avlsdyr, så fred være med det. Det vil måske give mig mulighed for at lave skotsternede svaner, :D.

-natkat- synes godt om dette.
  11. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hej i tråden

Jeg fik et flash back da jeg læste tråden her, for hvis ellers jeg husker rigtig, så blev samme problematik rejst da Hundeavlen kom og hvis endda også af samme trådstarter.

Dengang med Hundestaldene fik vi hurtigt konstateret at Hundestalden aldrig have været med i Mystisk staldbygger, det har Musestalden så godt nok været, men den var sidste gang med d.17.7 -19.7. 2015 så jeg kan derfor sige at uanset hvor mange staldbygger man har købt ved sidste staldbygger event, så fik man ingen Musestalde. Selve historien omkring hvordan Musestalden kom til spillet vil jeg springe over, jeg vil nøjes med at gøre opmærksom på, at der i de Mystiske staldbyggere altid har kunne opnås både Gåsestalde, Andedamme, Kaninstalde, Hestestalde osv osv. Altså alle stalde som også har kunne købes for Daler i spillet. Først for ganske nylig er de gule stalde fjernet fra Staldbyggerne.

De Mystiske staldbyggere har aldrig givet garanti for bestemte typer stalde, hverken nye eller "gamle" sjældne eller mindre sjældne, de er og har altid været lidt i stil med at købe en lodseddel hvor den eneste garanti er, at man ikke køber en nitte, men at alle giver en eller anden type stald.

Når man nu vælger at lancere Museavl, så følger der helt naturligt farvede special stalde i kølvandet, disse stalde vil fremadrettet, så kunne opnås i Mystisk staldbygger. Af hensyn til nye spillere, som af gode grunde ikke har Musestalde i forvejen, så kan Musestalde naturligvis og helt på lige fod med alle de øvrige avlsdyrs stalde, købes for Daler.

Det var så fakta, nu til en lille personlig betragtning. Jeg har privat 2 farme, den ene har jeg brugt en ganske betragtelig portion MG på, den anden er der aldrig brugt andet end de MG jeg har været heldig at opnå i spillet. Den farm der aldrig er brugt penge på, har i sit inventar, 17 Musestalde og jeg forbød mig selv at tjekke antallet på den anden, for at undgå at blive flov. Jeg kan derfor sige med sikkerhed, at hører man til blandt de spillere som har spillet Farmerama igennem længere tid, så har man haft masser af mulighed for at opnå Musestalde og alle mulige andre typer stalde, uden at man har behøvet at købe Mystiske staldbyggere, bla har man kunne bytte sig til dem, via bytte eventet.

I Farmerama kan man opnå præcis det samme uden brug af IRL penge som man kan ved at bruge IRL penge, den eneste forskel, er tiden det tager at opnå det. Ved at bruge penge på spillet, så opnår man nogle fordele ved at få tingene med det samme, uden vente tid og hårdt arbejde, men de samme ting ville man kunne have opnået på et senere tidspunkt, ved strategi, flid og knokleri.

De der vælger at benytte penge i spillet, de gør det forhåbentlig fordi de hygger sig med spillet og fordi de gerne vil give sig selv de ekstra små glæder som det kan give at få f.eks en eftertragtet stald eller item. Hvis man sidder og ærgrer sig over at have brugt 15 MG til en værdi af ca 25 øre på en Musestald som man 1 år efter kan købe for Daler, så syntes jeg da afgjort det er super ærgerligt, for det var helt sikkert ikke det udviklerne havde i baghoved, da de planlagde Museavlen.

Med håb om at alle vil få stor glæde og fornøjelse af Museavlen
    Pindgris

Sidst redigeret: 16 Februar 2016
    Søvnig, -natkat- og metteb synes godt om dette.
  12. plerik

hej .
    nu får jeg så 15 mg til lidt under 3,50 kr . og ikke 25 øre . men jeg mener stadig væk at i godt kan give en opgradering i bytte . det er ikke noget der koster jer en krone at gøre det . og de 58 stalde jeg købte ved sidste staldbygger event var bare et eksempel til søvnig længere oppe i tråden . men du skrev selv for et stykke tid siden at spillet jo er en forretning . hvorfor så ikke gøre kunderne tilfredse ? .hilsen plerik

13. Pindgris

Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

Hej plerik

Jeg ved ikke helt hvor det er vi taler forbi hinanden, måske var det forkert af mig at fremkomme med min personlige betragtning, måske skulle jeg have holdt mig til det kølige overblik som repræsentant for BP, men nogle gange så kan det være virkelig svært at skille tingene ad, altså fakta af sagen og så den private opfattelse som spiller. Jeg prøvede at synliggøre den problem stilling der ville rejse sig, i fald at BP skulle imødekomme det forslag du rejser her i tråden, ved at fortælle om de 17 Musestalde jeg har opnået på en konto, der aldrig er brugt en eneste krone på. Hvis jeg kan have en sådan konto med 17 Musestalde, så må der være et utal af andre med lignende antal, hvor der heller aldrig er brugt penge og skal man så til at finde ud af hvordan de gennem tiden er opnået, for slet ikke at tale om det antal der kan befinde sig på konti, hvor der er benyttet penge, så forudser jeg et arbejde så stort og nærmest grænsende til umuligt. Hvordan man skulle kunne afklare om en Musestald var "købt" kontra ikke "købt", det rækker min fantasi ikke lige til, men jeg er tilgengæld klar over, at balancen på Pink Musestalde ville blive totalt tilintetgjort og at enhver mulig fortjeneste på Mus fremadrettet ville blive så godt som lig 0 i al fremtid, jeg mener derfor som spiller, at dit forslag/ønske er urealistisk og ville være ødelæggende for spillet og kan man ikke helt klart sige hvem som har betalt for sine Musestalde og hvem som ikke har, ville det rejse en ny problematik, for ville det være fair over for kunderne at alle indehavere af Musestalde uden videre fik Pink stalde.

Hvis jeg skal se på det som medarbejder i BP, så mener jeg afgjort at BP forsøger at give alle kunder den bedste service, men som du selv nævner, så er det en forretning og en forretning skal tjene penge og kan derfor ikke forære alle varerne væk. Har man som kunde købt en varer der er fejl på, så vil man altid kunne få den byttet eller returneret og få pengene retur, det gælder også for BPs kunder. Men en varer som er "købt" for år og dag siden og som flittigt har været benyttet igennem længere tid, som har givet en afkast på både den ene og anden måde, den kan ganske korrekt ikke byttes eller returneres, fuldstændig lige som i alle andre butikker, gjorde man det, ville forretningen ret hurtigt gå fallit.

I den her konkrete sag, er der tale om Musestalde, vel at bemærke Musestalde som aldrig har været udbudt til salg, men som har været dels en del af nogle belønninger i eventer/opgaver og som har været en del af de Mystiske staldbyggere. De Mystiske staldbyggere er som jeg allerede har redegjort for, at kunne sammenlignes med en lykkepose eller lotteri, hvor man kan være heldig at få netop den stald man ønsker sig. jeg vil her gerne understrege at det er meget individuelt hvilken stald den enkelte køber af Mystiske staldbygger ønsker sig og derfor vil resultatet også være individuelt heldigt eller mindre heldigt, det må den enkelte køber selv vurdere, fælles er dog at alle er på forhånd informeret om tilfældighedernes spil ved disse Mystiske staldbyggere og at alle inden købet har accepteret denne tilfældighed, hvorfor reklamation ikke kan indgives.

Som både medarbejder i BP og som spiller, er min helt klare holdning, at hvis der er den mindste risiko for at man kommer til at fortryde et givent køb, så skal man lade være. Farmerama skal være rart og sjovt og bør ikke være forbundet med fortrydelse og ærgrelse. Farmerama er et spil og i spil skal man være klar over at man kan vinde og man kan tabe, så det vil være en god ide, ikke at satse mere end man er villig til at tabe uden at ærgre sig. Uanset hvor mange anstrengelser BP gør sig, for at tilfredsstille kunderne/spillerne, så vil det altid være umuligt at gøre alle tilpas, men jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg ved med sikkerhed, at alle i BP hver dag, gør deres bedste for, at give alle spillere/kunder en så god oplevelse som det er muligt.
    Jeg ved at det ligger alle medarbejdere stærkt på sinde, at gøre spillet så spændende, varieret og i balance, for kun sådan kan vi alle fortsat have fornøjelsen af at spille Farmerama. Begynder man at uddele Pink stalde i stor stil, så vil det svarer til at man begyndte at trykke flere penge i et land, for at genoprettet betalingsbalancen, det ville ende i katastrofe, dog nok i mindre målestok her i Farmerama end det ville i den virkelige verden, tænker jeg.

Jeg beklager hvis mine holdninger privat og arbejdsmæssig giver anledning til forvirring, det har ikke været hensigten, jeg har gjort det fordi jeg følte det var den måde jeg bedst kunne redegøre for mine tanker.

I er selvfølgelig velkommen til at fortsætte debatten, men ejg træder ud af den her, da jeg ikke føler jeg vil kunne bidrage med yderligt.

Mvh
    Pindgris

DjayTee, Søvnig, -natkat- og 1 anden person synes godt om dette.
  14. Søvnig

Søvnig Junior ekspert

Hej Pindgris

Du skrev ganske tydeligt:
    Det er da dejligt at høre, der gemmer sig en spiller med en holdning bag "Pindgris".

Du skal ikke undskylde for at give personlige betragtninger, når nu "lektien" er fyret af - og det er tydeligt adskilt.
    Netop, at du gør sådan, gør jo nok forum mindre klinisk.

Tak for dit bidrag. :music:

.

NattensDatter synes godt om dette.
  15. plerik

hej igen .
    har haft lidt travlt . det er da dejligt at høre både at læse din bp mening og din spiller mening .

og jeg kan godt se at det vil blive et enorm arbejde at skille vundne stalde fra købte .
    men måske at der kunne laves et lille program som gør det muligt at ad skille købte / vundne stalde fra hinanden .
    tænker kun på nye stalde i fremtiden .