Edelweiss-dalen spørge/debatråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af MOD-Ara, 6 December 2022.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. johnhan

johnhan Forum analytiker

Der er et lille skraldespand knap ved hvert item, der kan du vælge at slette nogle så der er mere plads til de items du skal bruge.

2. johnhan

johnhan Forum analytiker

Efter Alpehaverne kom til spillet, har jeg problemer med at have nok træstammer. Det virker som om udbyttet er det samme som før Alpehaverne ankom, selvom der jo skal bruges mange træstammer til at producerer Alpeafgrødefrø.

Som et forsøg er jeg begyndt kun at plante nok Alpeafgrødefrø til at kunne levere til Alpine ordrerne og ikke producere emblemer, men jeg er altså stadig lige på grænsen til at have nok træstammer.

mmbb og Grønært synes godt om denne.
  3. lise1606

lise1606 Alvidende orakel

jeg har for lidt træstammer, og vil prøve at løse det ved kun at dryke alpe abrikostræer,
    jeg ved ikke om det virker, men vil samtidigt nedsætte/ stoppe med at indlevere til ordrer.

4. lokeboy

lokeboy Forum-lærling

kan ikke fælde træer i Edelweiss-dalen

5. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Mit gæt er at du har fyldt dit lager af enten frugt eller træstammer.
    I så fald skal du enten øge din lagerkapacitet hvis det er muligt ift dit level - eller bruge af dit lager

6. johnhan

johnhan Forum analytiker

Jeg ved ikke om det er mig der har misforstået noget, men jeg noterede mig før jeg høstede træer, at jeg havde 40 træstammer på lager og efter jeg høstede 5 Amerikanske bøg og 2 Alpe-lærketræ, alle 4 gangs høst, da have jeg stadigvæk kun 40 træstammer på lager.

Der må da være noget galt?

7. MOD-Ara

Hej

Nu skriver du at du har høstet træer og så giver det mening at din beholdning af træstammer ikke er steget.
    Ved høst af træer modtager man frugter.
    Fælder du træet modtager du pindebrænde og træstammer af forskellig størrelse forskelligt fra træets stadie og art.
    Jo højere stadie træet er på jo mere udbytte ved høst/fældning.

Eksempel herunder:
    1. ved høst på dette stadie
    2. ved fældning på dette stadie
    ScreenHunter 2797.png

Har du ikke nok lagerplads til træfrugter kan træet ikke høstes og
    har du ikke nok lagerplads til pindebrænde eller træstammer kan træet ikke fældes.

Håber dette giver mening :)

8. johnhan

johnhan Forum analytiker

Ja det giver jo mening, har også lige fældede 3 træer og de gav vist træstammer efter planen.

9. MOD-Ara

Det lyder godt - din tråd er flyttet hertil da det ikke drejer sig om fejl men opklaring af hvordan træstammer opnåes.

10. mullemidde

mullemidde Forumnoob

var så dum og købte de hjælper der og kun første gang har de høstet alle træer sammen og siden gå ingenting mere med høst eller plant træer - har også andre problemer?

11. MOD-Ara

Hej

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit indlæg...

Virker dine hjælpere ikke?
    I så fald har du tjekket om du har plads på dit lager til flere frugter/afgrøder?
    Hvis ikke kan du ikke høste og må bruge af dit lager eller lave emblemer for at skabe plads.

Vend gerne tilbage hvis ikke det er det der er problemet med mere information,
    så vi kan se om ikke vi kan finde en løsning.

God dag :)

12. lise1606

Er der nogen der kan hjælpe med , hvordan jeg låser nordlige skove 1-4 level 22 o i edelweis dalen?. Er der nogen gode ideer til at få flere havespader til at rodcere fruesko frø med?

13. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Der er nogle af områderne, hvor aktiveringspunktet ikke er, hvor man skulle tro,
    nemlig på hængelåsen, mon ikke den til level 22 er et af dem. Prøv at trykke et
    andet sted end lige på hængelåsen - jeg vil tro, at hvis du trykker på den figur,
    der er tilknyttet, så får du åbnet området.

Mht. havespaderne så har jeg desværre ikke fundet de vise sten - de er også i
    restordre her indimellem.

14. lise1606

tak for svar den var lidt til venstre for

15. lise1606

så er jeg her igen, er der en der ved hvorfor man ikke kan lave plante emblem nr 3 i level 25,
    når man skal bruge den for at låse op for de sidste "runer"?

16. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Jeg vil gætte på, du mener de 2 sidste trin af Aurikelfrø – de kræver i hvert fald
    Havedyrker emblem nr. 3.

Årsagen til den ikke kan laves, er fordi spiludviklerne i deres visdom har bestemt,
    at emblem nr. 3 først kan laves når vi rammer level 28 – det kan du se, hvis du
    holder musen hen over emblemet.

17. lise1606

Helt korrekt, men det er ulogisk for mig.

18. MOD-Ara

Hej i tråden...

Jeg har spurgt mig for ang. Havedyrker emblem 3 level...
    og svaret fra spil designerne er at det ikke er en fejl men som det er designet.

Ulogisk eller ej så er det som planlagt....

19. lise1606

tusind tak for sar begge to