Edelweiss-dalen spørge/debatråd

Diskussion i 'Diskussionsområde' startet af MOD-Ara, 6 December 2022.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. MOD-Ara

MOD-Ara Board Administrator Team Farmerama DA & NO

Hej

Du må lige forklare hvad du mener med "høstet" humus - hvad har du præcist gjort og hvor ser du at du kun har 1 på lager?

2. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Når jeg er i savværket og har lavet humus, så er det kun ca. hver tredje gang den bliver tilført til den mængde jeg kan se, der hvor man kan bruge dem til at lave træer af

3. MOD-Ara

Hej igen

Har du kun lavet 1 slags humus eller flere forskellige slags (skift mellem slagsene øverst i savværket - antal stjerner på skål)
    I Snedkeriet hvor du skal lave træerne skal der bruges den humus med 1 stjerne på skålen (basis-humus)
    derfor vil det være beholdningen af den slags du kan se i snedkeriet.
    Vil du se beholdningen af alle de ting du har lavet skal du forbi varelageret ;)

Håber det giver mening.....

Letmatrosen synes godt om dette.
  4. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Ja tak, det giver lige pludselig mening

5. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Så er jeg her igen, jeg har "høstet et alpeabrikostræ 3 gange og fældet det, men de 2 jeg har på lager, kan jeg ikke få lov til at sætte ud?

6. Grønært

Grønært Forum kontrollør

Hvis du sætter træet op i favoritlinjen og derfra ud på marken, så skulle det gerne lykkes

Letmatrosen synes godt om dette.
  7. trunte68

trunte68 Forum indbygger

Tak for hjælpen Grønært, det gjorde hele forskellen

Grønært synes godt om dette.
  8. Tovepigen

Tovepigen Forum kommissær

Jeg har brug for at vide, hvordan jeg får en "Blomstrende gren", som Fjordor fugl i "Alpeordrer", gerne vil have ???
    Kan du hjælpe mig ???

ÅÅÅ den kom automatisk, da jeg høstede Alpe-abrikostræ , sidste gang (3. høst)

Sidst redigeret: 10 December 2022
  9. Tovepigen

Lige et spørgsmål mere ...Skal der 2 " Visdoms-emblem" på "Visdommens sti" til, for at jeg kan låse op for "Surkirsebærtræ" ?? Eller hvad har jeg ikke forstået ??

10. MOD-Ara

Hej

Det næste træ - Surkirsebærtræ kræver niveau 3 (alpe level)

Visdomsstien bruges til at oplåse byggeplaner og opgraderingerne for de enkelte træer

11. Tovepigen

OK ... Men jeg er på niveau 4 så burde jeg kunne fremstille den (troede jeg manglede Visdoms-emblem )men hvad mangler jeg så ? Jeg har nok Grøn brændstof, Basis -tømmer og Basis - humus ??

12. MOD-Ara

Hvis du har rette alpe level, har produceret nok materialer mangler du blot at fremstille 1 emblem for at få adgang til byggeplanen.

ScreenHunter 1879.png

Det gør du ved at indlevere det krævede ved at trykke på det lille grønne +

ScreenHunter 1882.png

Flere emblemer vil kunne opgradere byggeplaner

13. Tovepigen

Så må jeg "på den igen" ---- Har 1 gang "købt" et emblem, for værdien af 11000 (frugter) Men det var åbenbart ikke Frugtbondens emblem !! Det er sjovt; men liiidt svært at finde ud af. Nåå øvelse gør mester, som man siger

14. MOD-Ara

Hej

Husk at skifte til visdommens sti for kirsebærtræet inden du fremstiller emblem ;)

15. Tovepigen

Tak for et godt og lærerigt forklaring ..Jeg har nu et kirsebærtræ skønt Men
    Jeg skal altså bruge gødningen "MAxifrugt"(øger høst af træfrugt med 3) Har søgt i savvækeriet, og lager, men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør .. vil du hjælpe ??

16. MOD-Ara

Hej Tovepigen

Der er pt 2 navne for den samme ting i spillet - er meldt videre og jeg håber på snarlig rettelse

Jeg tænker det er den du tænker på?

Maxifrugt = Masser af frugt (øger udbyttet ved høst af træer med +1)

Det kan købes i gårdbutikken via den røde indkøbskurv i Edelweiss dalen
    eller du kan besøge Savværket - vælg Genbrug.
    Her kan der byttes genstande for at få andre - bl.a gødningen du søger

Dette er det meget korte svar beklger men jeg er ikke ved min pc lige nu :oops:

Håber dette hjælper dig videre ellers må du skrive igen
    og jeg må prøve et længere svar når jeg igen er ved min pc

17. Tovepigen

Jo jeg kan finde ud af at købe i gårdbutik (røde kurv) men det holder ikke i længden, da jeg ikke kan/må bruge alt for mange rigtige penge i spillet
    Skal lige have lært, hvordan jeg laver gødningen i Savværket ... synes ikke let; men prøver Ellers må jeg bede om en forklaring, når du får tid
    Jeg har været i Savværket og fundet ud af følgende: Det er ikke Grøn brændstof - Humus - eller Værktøj
    Har så prøvet at bytte genstand ... men der fik jeg kun Alpe EP og det tog meget lang tid inden den viste hvad jeg fik ..Hvis det kun er pr chance, at jeg kan få det ønskede produkt, så kan det jo gå meeeeget lang tid og jeg får ting jeg ikke skal bruge ...lige med det samme

xolenka synes godt om dette.
  18. xolenka

xolenka Junior ekspert

jeg har læst om alperne nu i 3 sprog og...ja, og jeg fatter ikke hvor jeg skal begynde og jer er IKKE et barn xD

19. johnhan

johnhan Forum analytiker

Syntes det er rigtigt svært at forstå mange ting. Indtil nu har lavet/høstet/fældet Alpe-abrikostræer og leveret i Alpeordrer. Jeg er steget til level 3, så noget er jo sket, men er det den bedste fremgangsmåde?

En anden ting, jeg har fået adgang til Surkirsebærtræ, men selvom jeg har de dele der skal bruges, Grønt brændstof, Basis-tømmer og Basis-humus, er der ingen fremstil knap som ved Alpe-abrikostræet.

20. Tovepigen

johnhan se længere oppe --- Du mangler en emblem ... Der er biled af det ... så kan du få kirsebærtræet Held og lykke

xolenka synes godt om dette.