Delete mode?

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af natkat1, 16 September 2014.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. natkat1

    natkat1 Junior ekspert

    Så lige udtrykket "delete mode" blive brugt i en anden tråd! o_O
    Delete mode er vel det samme som automatisk spærring af en konto, der ikke har været brugt længe, ikk'?
    Men hvor længe kan en farm så ligge hen uden at brugeren logger ind, før denne delete-mode træder i kraft? For at det kan ske automatisk, må det jo være et helt præcist tidsrum!
     
  2. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO

    Hejsa...

    Du har ret, det er et automatisk stop af kontoen.

    Desværre kan jeg ikke sige helt nøjagtig hvor lang tid der går før delete mode begynder, for der er flere ting som gør sig gældende og derfor vil det også let kunne være forskelligt fra konto til konto. De siger i Hamborg, at hvis man ikke logger ind i en måned, så vil kontoen blive slettet, men det er ikke korrekt, hvorfor de fast holder dette, kan jeg kun gisne om, men jeg tror det er for at gardere sig.

    Delete mode påbegyndes ved opdatering af nye funktioner eller lign i spillet. Nogle gange kan det godt lade sig gøre, at man kan spille videre, uden problemer efter en pause i spillet, men jo flere store opdateringer der har været, jo vanskeligere bliver det og det kan nå til et punkt, hvor det ikke kan lade sig gøre længere.

    Jeg har oplevet en par gange at en spiller er vendt tilbage til spillet efter en længere pause og faktisk spiller som om intet var hændt, problemet i det er, at spilleren ikke ved hvordan det burde have været og opdager derfor ikke at noget er galt, før en ny stor funktion bliver indført, men som bare ikke kan benyttes på den pågældende konto, fordi kontoen længe har været i delete mode og fordi den er så fremskredet at den ikke kan stoppes eller reddes. Disse spillere har haft meget svært ved at forstå hvad der er sket og hvordan, for de havde jo spillet uden problemer, eller rettere, sådan oplevede dè det, det var bare ikke helt det som reelt var foregået.

    Hvis man har holdt pause i spillet og er usikker på om ens konto er gået i delete mode, kan man skrive til support, som så vil hjælpe hvis kontoen er til at redde.

    Jeg håber mit svar er fyldest gørende, for jeg tror ikke jeg kan komme det meget nærmere end dette.

    Mvh
    Pindgris
     
  3. vandijk1955

    vandijk1955 Forum kontrollør

    Fandt dette på det gamle forum, ved ikke om det er det der betyder "delete mode"
     
  4. Narhatt

    Narhatt Aktiv forfatter

    Hej Pindgris.
    Når kontoer går i delete mode, så er der altså et problem :( for der går naboer i rød og de kan ikke slettes, så hvad skal man gøre ved det problem ?
    Altså når jeg ikke kan slette røde naboer og de har været røde meget længe, ja en af dem faktisk fra før sommerferien.
    Så sådan en delete mode påvirker andre end farmen selv :eek:
     
  5. Fr-jensen

    Fr-jensen Forum kejser

    Narhatt - selv om du ikke kan slette de røde naboer, så kan de sansynligvis godt slette dig som nabo.
    Jeg kan huske, at vi tidligere har fået at vide, at naboskab ikke altid er gensidigt (underligt nok).
    Så jeg tror ikke nødvendigvis, dine naboer er låst fast til at ha' dig som nabo (hvis din konto er i delete mode).
    (men du kan jo spørge dem)
    Men - det er nu da noget rod, at man ikke bliver oplyst om det :eek:
     
    Sidst redigeret: 18 September 2014
  6. Kroken

    Kroken Forum veteran

    SÅ mister vi konto?
     
  7. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    nej nej kroken.... det har ikke noget med dig at gøre :)
    Det er hvis en spiller/bruger stopper med at spille, så bliver farmen efter 28 dage "slettet" altså Delete mode :)
     
  8. Kroken

    Kroken Forum veteran

    Seriøst?
     
  9. DrGreenthumb

    DrGreenthumb Forum kommandør

    ja... hvis du ikke spiller i 28 dage så sletter systemet din farm, det betyder dog ikke, du ikke kan logge på den igen...
     
  10. Kroken

    Kroken Forum veteran

    Hvorfor : (
    Synes det burde være 3 måneder.
    Fordi i sommerferien og når ejg blir 15 må jeg gjøre litt yme og komme rikke så ofte på : (
     
  11. Pindgris

    Pindgris Team Leader Team Farmerama DA & NO


    Hejsa...

    Du kan altid skrive til support og bede dem slette disse naboer, men når det er sagt, så må jeg hellere lige sige, at de røde naboer du har, ikke stammer fra delete mode, men simpelthen fra brugere som selv har slettet deres konto og uvist af hvilke årsager ikke har fundet det nødvendigt at underrette sine naboer.

    Mvh
    Pindgris
     
  12. loba10

    loba10 Junior ekspert

    I princippet kunne det jo godt være sket, at min farm er gået i delete mode, da jeg har holdt en meget lang pause i spillet.

    Hvis det er tilfældet, vil det være fjollet, at bruge mere tid på netop denne farm. Det triste er så, at jeg gennem tiden har erhvervet en del specieltræer og stalde, som ikke længere kan generhverves, da de er "udgået".

    Mit spørgsmål er så, at hvis jeg starter en ny lille farm op, om det så vil være i strid med BP's regler, hvis jeg sendte disse træer og stalde til den lille ny? Formålet med at sende dem videre, ville jo ikke være for at booste den nye farm, men blot en mulighed for at beholde de ting som jeg igennem tiden har betalt for.

    Jeg ville selvfølgelig foretrække at fortsætte på min nuværende farm. Der er trods alt lagt en del timer i den!
     
  13. MOD-Shaman

    MOD-Shaman Guest

    Hej loba10

    Som Pindgris skriver i sit indlæg længere oppe, kan du kontakte Support og få oplyst om din farm er i "delete mode" eller ej, og dermed om den er til at redde.

    og til dit spørgsmål, ja det vil være i strid med reglerne, at sende træer og stalde fra den gamle farm til den nye.

    Håber det hjælper dig videre.

    :)
     
  14. loba10

    loba10 Junior ekspert

    Takker for svar
     
  15. natkat1

    natkat1 Junior ekspert

    Tak for svar Pindgris! :)
    Det er altså ikke lige så enkelt, som jeg forestillede mig! Men hvis man stort set holder sig inden for de 28 dage, så burde kontoen være sikret! (Også selvom man tager en laaang sviptur til Timbuktu eller Nordpolen!) :music: xD