Brug af avlsdyr

Diskussion i 'Arkiv for hjælp' startet af blib-blob, 30 November 2015.

Hej

Hvis du ønsker at deltage aktivt i Forum og deltage i diskussioner eller ønsker at starte dine egne tråde, skal du først logge ind i spillet. Venligst registrer dig, hvis du ikke allerede har en konto. Vi ser frem til dit næste besøg i vores Forum. „Til spillet“
  1. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Hej farmere :)
    Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres forskellige meninger om hvordan man bedst bruger høj-niveau avlsdyr. Altså, hvis man forudsætter, at man ikke er en årelang spiller, som derfor sandsynligvis har oparbejdet en større beholdning af forskellige slags avlsdyr, men man er nyere i spillet (eks. 1 års tid), og man så skulle gå hen og være så heldig at vinde et høj-niveau avlsdyr (eks. en ildhest eller en helte-gøg eller noget lign.) i farmerhjulet eller har haft held i sprøjten under et avlsevent med et af disse fantastiske 'spring' som alle går og drømmer om.

Hvad mener i så er den bedste måde at anvende sådanne dyr på? Jeg er interesseret i at høre jeres forskellige foreslag og især hvorfor i mener at dette for jer er den bedste måde at bruge dem på - fortæl også gerne hvad i evt. synes er den dårligste måde at bruge dem på.
    :inlove: Glæder mig til at høre jeres input.

Sidst redigeret: 4 December 2015
  2. ofeia

ofeia Forum halvgud

Jeg er en årelang spiller, og jeg kun se 2 muligheder med dem, enten sælge dem eller bruge dem i avlsopgaver, tror ikke der er flere muligheder med dem end det.
    Jeg kan ikke komme på flere muligheder, men måske en anden spiller kan.
    Jeg har solgt nogle af mine og jeg har da også tjent godt med daler på dem.
    Selv om jeg har spillet i flere år så har jeg da stadig 8 sider med avlsopgaver der ikke er færdige endnu, men de er godt derop af mange af dem.

blib-blob synes godt om dette.
  3. DrGreenthumb

DrGreenthumb Forum kommandør

Man kan jo osse stille dem i en "indhegning", så giver de EP... men kan ikke huske hvor mange...
    Kan huske jeg ikke syntes det var det værd xD... men det er jo op til den enkelte ;)

4. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Har på det sidste lavet flere pink stalde/ produktions-stalde. Hvis nogen overvejer at bygge en gåse-kuffert produktion, kan jeg oplyse at den stod mig i 80+ millioner dalere idet jeg nåede at købe avlsdyrene mens de var til rimelige priser =/

5. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Tak for jeres svar, måske er der flere som har lyst til at komme med deres besyv?

Synes i det kan betale sig, at gå efter avlsopgaver i markedshallen med de høje avlsdyr? Når de en gang er brugt der inde, ja så er de jo væk. Hvis man sælger sådan et dyr, får man masser af penge til at købe flere dyr for, eller købe mange lavere avlsdyr, hvorved man kan avle mange nye dyr af lidt højere niveau. Eller skal man bare beholde disse 'spring-dyr' og så lade dem indgå i avlen når man engang er nået dertil hvor man avler med Ildheste/Helte-gøge (pr. eksemplet foroven)?

Det jeg synes ville være det værste var, hvis man fortryder hvordan man har brugt sådan et dyr, da man kun sjældent får ét ved et tilfælde. Med mindre man bruger rigtige penge og køber mange Partylodder eller køber Dalere og køber disse dyr på markedet...

Sidst redigeret: 4 December 2015
  6. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Det var godt du nævnte kuffertproduktionen. Jeg havde længe gået og filosoferet over hvad man dog skal bruge gæssene til. I mit værksted er der slet ikke nogen produktion for gæs. Kommer det først frem ved højere level? Det eneste jeg har der, er gåsestalde.

7. ofeia

ofeia Forum halvgud

Har du kigget i visdomstræet om du skal fritspille den? Jeg kan ikke huske om man skal det med den.

8. ofeia

ofeia Forum halvgud

Kuffert butik
    >Farvede Kuffert butikker<

Level: 75
    EP: 60
    Tid: 10 timer
    Udbytte: 1 x kuffert
    foder: 1 x gåsefoder + 3 x gås

9. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Tak for det. :) 3 gæs for 1 kuffert, håh, det var ikke så lidt. Så skal jeg da vist til at tænke på at få en orange gåsestald snarest, og begynde at samle på de der gæs.

ofeia synes godt om dette.
  10. bondeknold70

bondeknold70 Padavan

Jeg har også 2 pink gåsestalde, så forsyningen er iorden. Iøvrigt synes jeg disse stalde er de mest gennemførte og charmerende farmerama har strikket sammen indtil nu - vikkinge tema'et appelerer nok til noget indeni =)

11. jensen3661

jensen3661 Forum indbygger

I markedshallen er der en opgave som hedder Suppevenner-der skal der bruges højt level avlsdyr i de afsluttende opgaver på hvert niveau

12. metteb

metteb Forum-lærling

Jeg bruger først mine dyr på pink stalde, og har efterhånden en del. Det sparer jo en masse plads også. Derefter kommer opgaverne, men de løber jo ingen steder, så de må vente..8)

13. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

må helt ærlig indrømme jeg blev så meget skuffet da jeg så dette her event ,jeg sidder og tænker på hvor meget tid moseguld jeg har brugt på at få de avlsdyr i stald jeg har , så laver de et event hvor man kun kan aflever bestemte avlsdyr og når jeg så ser på belønningen , ja jeg må sige jeg glode ,ja jeg glor stadig ,jeg har i forvejen ingen plads nogle steder til pynteting jeg har overskud af ugler og der er ingen ranker jeg kan købe og bare jeg tæller de tab jeg vil have i mine avlsdyr og det de vil komme til at koste mig i moseguld ha ha ha ha det event er helt til grin og den stald vi kan vinde har vi gamle da haft i flere år , og hyggen ved avlen er pist helt væk nu ,jeg elskede at sidde og kigge på mine fine avlshoteller ,men hvor er hyggen blevet af ,syndes det længe siden jeg har tænkt , hvor fedt

Greenmama62, blib-blob, -natkat- og 1 anden person synes godt om dette.
  14. blib-blob

blib-blob Junior ekspert

Nej, jeg er også meget tilbageholdende mht. at bruge avlsdyr på et event. Der skal meget tid og PF til for at lave bare et enkelt første-generationsdyr, så der skal virkelig være noget ekseptionelt at komme efter, før jeg vil hælde dem ud af laden.

Jeg var begyndt at arbejde mig ind på nogle af avlsquestene i Markedshallen, men jeg fandt hurtigt ud af, at det bliver min ruin at prøve at levere til dem. Så nu har jeg stoppet med dem og avler i stedet, for at få orange stalde, en efter en. Det tager lang tid. Så kan jeg måske vende tilbage til avlsquestene når jeg engang har fået så mange dyr og avlsdyr, at jeg ikke ved hvad jeg ellers skal bruge dem til, haha.

metteb og fnul synes godt om denne.
  15. mubbi59

mubbi59 Junior ekspert

det vil aldrig ske xD